بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
مدیر صندوق آشنا تک در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

پایان اصلاح در اکثر سهم های بازار

صنعت پتروشیمی خصوصا سهم های گروه تولیدکنندگان اوره، برای سرمایه گذاری جذاب هستند.
کد خبر : ۲۲۷۵۲۳

پایان اصلاح در اکثر سهم های بازار

به گزارش بورس نیوز امروز بورس تهران با یک پرش ۵۹ هزار و ۶۷۲ واحدی بعد از چند هفته نزول، خوش درخشید. اگرچه هنوز تا جبران ضرر و زیان یک ماه اخیر خیلی فاصله داریم؛ ولی بسیاری از فروشندگان روزهای قبل امروز چشم به تابلو داشتند و دنبال فرصتی برای ورود مجدد بودند. البته حقوقی ها فعلا تحرکی نشان نداده اند و به نظر می رسد منتظر خرید در قیمت های پایین تری بوده اند. مهم ترین سوال سرمایه گذاران این روزها این است: آیا اصلاح بازار سرمایه به پایان رسیده است؟

رضا خانکی مدیر صندوق آشنا تک در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: به نظر می رسد عمده اصلاح بازار سرمایه به پایان رسیده ولی ممکن است برخی صنایع که کمتر اصلاح داشته یا مشمول گره های معاملاتی بوده اند، نیاز به اصلاح بیشتری داشته باشند.

وی افزود: دو اتفاق مهم و اثرگذار رخ داده است. اتفاق اول، افزایش نرخ ارز بوده که به کاهش دوره اصلاح کمک کرده و در شرایط فعلی، بسیاری از سهم های بازار با دلار ۲۷ هزار تومانی ارزنده هستند. اتفاق دوم اینکه با توجه به قیمت های جهانی کامودیتی ها، خیلی از شرکت ها پتانسیل تحقق سودهای بالاتر را خواهند داشت و بر اساس پارامترهای سودآوری جدید شرکت ها نیز، خیلی از سهم ها ارزنده شده اند.

این کارشناس بازار سرمایه در معرفی گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری گفت: معتقدم صنعت پتروشیمی خصوصا سهم های گروه تولیدکنندگان اوره، برای سرمایه گذاری جذاب هستند. چرا که هم قیمت جهانی اوره افزایش داشته و هم صادرات این صنعت مشکلی ندارد و این صنعت با صادرات اوره با نرخ فعلی ارز، سود مناسبی محقق خواهد کرد. همچنین صنعت دارو به دلیل افزایش بهای تمام شده تحت تاثیر افزایش نرخ ارز و مشکلات در تخصیص ارز دولتی به این صنعت، احتمالا در آینده ای نزدیک درخواست افزایش نرخ داروها را داده و افزایش نرخ احتمالی داروها، سود شرکت های دارویی را بصورت اهرمی بالا خواهد برد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سهامدار حقیقی ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۴
گروه دارویی به نوبت افزایش نرخ می گیرند