بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
پیش بینی کارشناسان از وضعیت بازار؛

بازار متعادل پیش روی سهامداران

در هفته گذشته پس از پشت سر گذاشتن چند هفته تلاطم، سرانجام به آرامش نسبی دست یافت
کد خبر : ۲۲۷۶۰۳

به گزارش بورس نیوز، بازار سرمایه در هفته گذشته پس از پشت سر گذاشتن چند هفته تلاطم، سرانجام به آرامش نسبی دست یافت تا سهامداران به روزهای پیش رو خوشبین باشند و همانند هفته های گذشته نگرانی کمتری داشته باشند.

در بررسی شرایط هفته آتی بازار سرمایه و روند شاخص، بورس نیوز به گفت‌وگو با کارشناسان و تحلیل‌گران پرداخته که در ادامه می‌خوانید:

همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه

بازار طی هفته گذشته یک کف قیمتی را شناسایی کرده و با توجه به تصمیماتی که طی دو هفته گذشته در وزارت اقتصاد و سازمان بورس گرفته شده تاثیرات آن به آرامی در حال نمایان شدن و ثبات در حال بازگشت به بازار است.

هر چند این ثبات نسبی به معنای رشد خیلی سریع و رسیدن به شاخص ۲ میلیون واحدی نیست، اما به نظر می‌رسد شانس برگشت بازار به مسیر منفی نسبت به روز‌های گذشته کمتر است و هفته آینده بازار تعادل نسبی را تجربه خواهد کرد.

البته باید در انتظار گزارشات ۶ ماهه شرکت‌ها بود تا عملکرد‌ها مشخص شود.

همچنین عملکرد و روند بازار‌های موازی مانند مسکن، ارز و طلا باید بررسی شود البته مسائل سیاسی را نیز باید در نظر گرفت و در مجموع با دو هفته پر خبر مواجه خواهیم بود.

محمد کفاش، مدیرعامل شرکت سبدگران اعتبار

بازار هفته آینده بستگی به نماد‌هایی مانند شستا و پالایشی‌ها که بسته هستند دارد که نحوه بازگشایی آن‌ها چگونه است همانطور که بازگشایی ایرانخودرو تاثیر خود را بر بازار نشان داد.

همچنین قیمت دلار نیز تاثیر گذار است و با روند قیمت دلار اگر سهامداران اقدام به فروش کنند متضرر می‌شوند.

با در نظر گرفتن نماد‌هایی که بازگشایی می‌شوند و شرایط سیاسی کشور هفته آینده بازار متعادل و رو به مثبت خواهد بود.

ناصر کشاورز، مدیرعامل کارگزاری سپهر باستان

احتمالا هفته آینده بازار متعادل خواهد بود اما پالایشی‌ها تعیین تکلیف شود در حال حاضر بازار کمی سردرگم و بدون لیدر است و به احتمال زیاد تغییر نوع دیدگاه نیز در بازار باشد.

طی دو تا سه ماه گذشته بازار بیشتر معطوف بر تجدید ارزیابی‌ها و افزایش سرمایه بود، اما از این پس به شرکت‌هایی که دارای درآمد‌های پایدار و توسعه‌ای هستند حرکت می‌کند.

هر چقدر شرکت‌ها بازار صادراتی و صادرات بیشتر داشته باشند سرمایه گذاری در این شرکت‌ها توجیه بیشتری خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر