بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام؛

بازدهی متوسط مثبت ۵.۷ درصدی

خروج ۱ هزار و ۳۸۶ میلیارد تومان منابع مالی/ سرمایه گذاری سبحان رکورد منفی زد.
کد خبر : ۲۲۷۶۳۸
بازدهی متوسط مثبت ۵.۷ درصدی
به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه در سهام پرداخته شده است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.
ارزش کل صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام تا پایان روز سه شنبه ۲۵ شهریور ماه به بیش از ۴۲۱ هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به هفته قبل در حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال افزایش را نشان می‌دهد.
در این هفته شاهد خروج ۱ هزار و ۳۸۶ میلیارد تومان منابع مالی در این صندوق‌ها بوده ایم. به این ترتیب در دو هفته اخیر در حدود ۷ درصد از منابع صندوق‌های سهامی از بازار سرمایه خارج شده است.
پس از ارائه جدول مربوط به بازدهی کسب شده صندوق‌های سهامی و همچنین ارزش این صندوق ها، سایر موارد مربوط تشریح شده است.
بازدهی متوسط مثبت ۵.۷ درصدی

بازدهی متوسط مثبت ۵.۷ درصدی
بازدهی متوسط مثبت ۵.۷ درصدی
• ارزش خالص دارایی‌های صندوق‌های سرمایه گذاری در پایان روز سه شنبه ۲۵ شهریور ماه سال جاری به ۴۲۱ هزار و ۶۵۹ میلیارد ریال رسیده است. در این هفته و با احتساب بازدهی متوسط مثبت ۵.۷ درصدی در صندوق‌های سهامی شاهد خروج بیش از ۱۳ هزار و ۸۶۵ میلیارد ریالی که بیش از ۳ درصد از ارزش کل صندوق‌های می‌باشد، بوده ایم.
در جدول زیر لیست صندوق‌های با بیشترین خروج منابع و همچنین بیشترین جذب سرمایه و منابع مالی جدید ارائه شده است. لازم به ذکر است که صندوق سرمایه گذاری سبحان با خروج ۹۷۰ میلیارد ریال منابع مالی که در حدود ۳۰ درصد از کل منابع این صندوق محسوب می‌گردد، ضعیف‌ترین عملکرد را از این حیث در هفته گذشته ثبت کرده است.
بازدهی متوسط مثبت ۵.۷ درصدی
• بیشترین ارزش صندوق‌های سهامی مربوط به ۳ صندوق پیشرو، امیدتوسعه و ارزش کاوان آینده است. ارزش این صندوق‌ها در پایان روز سه شنبه ۲۵ شهریور ماه به ترتیب ۲۸.۶۵۱، ۲۶.۸۰۰ و ۲۳.۵۹۱ میلیارد ریال است. لازم به ذکر است که ۷ صندوق پر ارزش سهامی در حدود ۴۰ درصد از کل منابع این صندوق‌ها (۶۵ صندوق مورد بررسی) را به خود اختصاص داده اند. کمترین ارزش نیز مربوط به صندوق‌های سینا، ارمغان الماس و بانک اقتصاد نوین به ترتیب با ۳۶۷، ۵۲۱ و ۷۰۱ میلیارد ریال است.
• میانگین بازدهی صندوق‌های سهامی در هفته منتهی به ۲۵ شهریور ماه به ۵.۷ درصد رسیده است. این در حالی است که بازدهی بازار بر اساس شاخص کل معادل ۸.۲ درصد و بر اساس معیار شاخص کل هم وزن منفی ۱ درصد بوده است.
• بیشترین بازدهی هفتگی را صندوق‌های اندوخته آینده و آهنگ سهام کیان به ترتیب با ۱۷.۲ و ۱۵.۶ درصد محقق نموده اند. کمترین بازدهی نیز مروبط به صندوق خوارزمی و سبحان با ۴.۹ و ۴.۸ درصد بازدهی منفی بوده است.
• میانگین بازدهی ماهیانه صندوق‌های سهامی به ۸.۶ درصد منفی رسیده است. بدترین عملکرد ماهیانه را صندوق سهم آشنا و ارزش کاوان آینده با ۱۹ و ۱۸ درصد بازدهی منفی ثبت کرده اند. بهترین عملکرد ماهیانه نیز مربوط به صندوق پیشتاز و عقیق با ۶.۱ و ۴.۱ درصد بازدهی است.
• میانگین بازدهی سالیانه صندوق‌های سهامی تا پایان ۲۵ شهریور ماه به ۳۸۴ درصد رسیده است. این در حالی است که بازدهی سالیانه بازار بر اساس معیار شاخص کل و شاخص کل هم وزن به ترتیب معادل ۴۵۰ و ۴۱۰ درصد بوده است. به این ترتیب مشاهده می‌شود که همچنان صندوق‌های سهامی نتوانسته اند بازدهی‌ای معادل بازار را محقق نمایند.
بیشترین بازدهی سالیانه متعلق به صندوق ارزش کاوان آینده با ۵۸۸ درصد بازدهی و پس از آن متعلق به دو صندوق نقش جهان و شاخصی کارآفرین با ۵۲۳ و ۴۸۴ درصد است. کمترین بازدهی سالیانه محقق شده نیز مربوط به صندوق سهم آشنا با ۲۴۴ درصد بازدهی و پس از آن صندوق‌های تدبیرگران فردا و سبحان با ۲۴۹ و ۲۶۵ درصد بازدهی است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷
این صندوق سبحان چه صندوق بیخودیه. چطوری مدیریت میشه مگه این صندوق؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴
صندوقها رو سودشو خود بانک‌ها میکشن بالا و به مشتری یه شندرغاز میدن اونم آخر دوره یا وقتی ببندی!