بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
صندوق توسعه پست بانک و خروج ۳۱ میلیارد ریال منابع مالی
کد خبر : ۲۲۷۶۴۵
بازدهی ۲۴۰ درصدی در یک سال گذشته
به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، صندوق سرمایه گذاری توسعه پست بانک که از صندوق‌های مختلط بازار سرمایه محسوب می‌گردد، در هفته گذشته و با خروج ۳۱ میلیارد ریال منابع مالی و کسب بازدهی ۱.۷ درصدی در هفته گذشته به ۳۲۴ میلیارد و ۷۵۲ میلیون ریال رسیده است.
ارزش این صندوق در مقایسه با سایر صندوق‌های مشابه نشان می‌دهد که این صندوق از صندوق‌های کوچک محسوب می‌گردد.

بازدهی ۲۴۰ درصدی در یک سال گذشته
در جدول زیر بازدهی صندوق بر اساس بازه‌های زمانی هفته، ماه و سال گذشته ارائه شده است. در حالی که میانگین بازدهی صندوق‌های مختلط در یک سال منتهی به ۲۵ شهریور ماه به ۲۰۴ درصد رسیده است، بازدهی سالیانه صندوق توسعه پست بانک به ۲۴۰ درصد رسیده است.

بازدهی ۲۴۰ درصدی در یک سال گذشته
ترکیب دارایی‌های صندوق بر اساس آخرین اطلاعات مندرج در وب سایت این صندوق شامل ۴۶.۶ درصد سهام و حق تقدم شرکت ها، ۴۸ درصد اوراق مشارکت و ۵.۴ درصد سایر دارایی‌ها است.
در جدول زیر صنایع اصلی تحت سرمایه گذاری این صندوق در بخش سهام و حق تقدم شرکت‌ها ارائه شده است. بخش عمده سرمایه گذاری‌های این صندوق در بخش سهام مربوط به ۳ صنعت محصولات شیمیایی، شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی و فلزات اساسی است.

بازدهی ۲۴۰ درصدی در یک سال گذشته

همچنین در جدول زیر شرکت‌های اصلی تحت سرمایه گذاری این صندوق که اطلاعات آن از آخرین صورت وضعیت پرتفوی افشا شده این صندوق استخراج شده، ارائه شده است. لازم به ذکر است که آخرین صورت وضعیت پرتفوی افشا شده این صندوق مربوط به پایان مرداد ماه سال جاری است و به طور قطع در این بازه زمانی شاهد تغییراتی در صورت وضعیت این صندوق بوده ایم.

بازدهی ۲۴۰ درصدی در یک سال گذشته
بازدهی ۲۴۰ درصدی در یک سال گذشته
همچنین لازم به ذکر است که بخش عمده‌ی سرمایه گذاری در بخش اوراق مشارکت مربوط به اسناد خزانه اسلامی است.
 
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام؛

بازدهی منفی ۵درصدی و خروج سرمایه

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت؛

بازدهی ۱.۵۵ درصدی صندوق‌ها...

ارسال نظر