بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
نرخ تیر آهن شرکت به بیش از ۱۲۴ میلیون ریال در هر تن رسید.
کد خبر : ۲۲۷۶۵۱
رشد محسوس نرخ تیرآهن و میلگرد ذوب آهن
به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، هفته گذشته شاهد معاملات بیش از ۲ هزار و ۴۳۲ میلیارد ریالی ذوب آهن اصفهان در بورس کالا بودیم.
به این ترتیب جمع کل ارزش معاملات این شرکت در بورس کالا از ابتدای سال تا پایان هفته سپری شده به بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال رسید. ارزش معاملات هفته جاری نسبت به هفته قبل از آن رشد در حدود ۵۰ درصدی داشته است.
در این هفته ۱۵.۴۰۰ تن سبد تیرآهن با نرخ متوسط ۱۲۴ میلیون و ۳۳۰ هزار ریال عرضه و معامله گردید. این نرخ نسبت به هفته قبل از آن بیش از ۴.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد و شاهد ثبت بالاترین قیمت تیرآهن این شرکت در تاریخ معاملات آن در بورس کالا هستیم. به این ترتیب تنها در سه هفته گذشته نرخ این محصول با بیش از ۲۵ درصد افزایش مواجه بوده است که شاید بتوان گفت این میزان رشد در این بازه زمانی بی نظیر بوده است و این موضوع نشان از ادامه التهابات بازار فولاد همانند سایر بازار‌ها به دلیل نوسانات و رشد محسوس نرخ دلار نیمایی بوده است.
همچنین در این هفته ۵.۵۰۰ تن میلگرد با نرخ ۹۴ میلیون و ۱۷۰ هزار ریال معامله شد. این نرخ در مقایسه با هفته قبل از آن افزایش کمتر از ۱ درصدی را داشته است. این نرخ در حالی ثبت می‌شود که نرخ محصول شمش و بیلت فولاد در شرکت‌های تولید کننده شمش به بیش از ۱۰۰ میلیون ریال رسیده است و فزونی نرخ ماده اولیه تولید میلگرد در مقایسه با آن نشان از تلاطمات و روند غیرطبیعی بازار فلزات و آهن دارد.
در جدول زیر آمار معاملات محصولات شرکت ذوب آهن اصفهان ارائه شده است:
رشد محسوس نرخ تیرآهن و میلگرد ذوب آهن
اشتراک گذاری :
ارسال نظر