بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
مدیرعامل گروه مالی "وسپهر" خبر داد؛

عرضه ۲۰ درصد "وسپهر" / سود ۴۰۵ میلیارد تومانی

مدیرعامل گروه مالی "وسپهر" گفت:۹۹.۷۶ درصد این گروه متعلق به بانک صادرات است که ۲۰ درصد آن فردا عرضه می‌شود.
کد خبر : ۲۲۷۷۵۶

عرضه ۲۰ درصد

به گزارش خبرنگار بورس نیوز ، بهروز خدارحمی در نشست خبری معارفه گروه مالی "وسپهر" اظهار کرد: به یاری خداوند در آینده‌ای نزدیک طراوتی را که در سهام بانک صادرات شاهد هستیم در آینده در گروه مالی "وسپهر" خواهیم دید.

مدیرعامل گروه مالی "وسپهر" افزود:۹۹.۷۶ درصد گروه متعلق به بانک صادرات است که ۲۰ درصد آن فردا عرضه می‌شود.

خدارحمی تاکید کرد: در آینده نزدیک طراوت و نقدشوندگی که در سهام بانک صادرات می‌بینیم در گروه "سپهر صادرات" هم داشته باشیم.

مدیرعامل گروه مالی "وسپهر" با بیان اینکه این مجموعه در سال ۹۳ تاسیس و طی سال ۹۸ و ۹۹ به شرکت سهامی عام و شرکت سرمایه گذاری بانک صادرات تبدیل شد.

وی با بیان اینکه بانک ها بدون اینکه اراده‌ای داشته باشد به دلیل تسهیلاتی که دارند وام دار شرکتها می شوند، خاطرنشان کرد: قوانین باید به سمتی پیش برود که بنگاهداری با سهامداری در بورس اشتباه گرفته نشود و کمک شود تا شرکت های سرمایه گذاری وضعیت مطلوبتری داشته باشند.

خدارحمی با بیان اینکه به دنبال تجمیع شرکت ها و تبدیل آنها به هولدینگ هستیم تا وارد بورس شوند، افزود: پس از عرضه گروه مالی سپهر، گام های اولیه عرضه همه زیرمجموعه ها آغاز می شود و تا پایان سال یک تا دو عرضه دیگر خواهیم داشت.

مدیرعامل گروه مالی "وسپهر" گفت: این مجموعه در سال ۸۳، با سرمایه ۶۰۰ میلیارد ریال آغاز به کار کرد و در حال حاضر این سرمایه به ۳ هزار میلیارد تومان رسیده و بزرگترین شرکت سرمایه گذاری در بین شرکت‌های سرمایه گذاری است.

وی درباره دارایی‌های " وسپهر" بیان کرد: ۴۷ درصد از سهام انرژی سپهر در اختیار این گروه قرار دارد همچنین چهار شرکت سبلان، سیراف، لاوان و دنا نیز جزو دارایی‌های این مجموعه هستند.

خدارحمی با بیان اینکه یک سوم دارایی این مجموعه بورسی و دو سوم آن غیربورسی است، تصریح کرد: در سال ۹۷ سود این مجموعه ۲۶۳ میلیارد تومان بود که در سال ۹۸ این رقم به ۴۰۵ میلیارد تومان رسیده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر