بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

بازار تحت تاثیر سندروم "پایان شهریور"

کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به اینکه امروز و فردا آخرین روز سال کاری کارگزاری‌ها و شرکت‌های سرمایه گذاری است با مازاد عرضه مواجه هستیم.
کد خبر : ۲۲۷۸۴۶

بازار تحت تاثیر

به گزارش بورس‌نیوز، علی‌رغم پیش‌بینی کارشناسان درباره روند مثبت بازار در هفته جاری اما شاخص طی روز گذشته و امروز با روند منفی روبه رو شد و به نوعی بازار با ریزش مواجه شده و سهامداران را پس از چند روز که به بازگشت بازار به روند عادی امیدوار کرده بود،  نگران کرده است.

در همین باره همایون دارابی در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره ریزش امروز بازار اظهار کرد: با توجه به اینکه امروز و فردا آخرین روز سال کاری کارگزاری‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری است سطح اعتباری بازار کاهش پیدا می‌کند و عموما کارگزاری‌ها در آخر سال مالی خود مشتری‌های اعتباری را کاهش می‌دهند و به طور طبیعی به بازار فشار وارد می‌شود.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه هر ساله در این بازه زمانی مازاد عرضه را داریم، افزود: همچنین بازار در انتظار گزارش‌های ۶ ماهه نیز است علاوه بر آن گزارش عملکرد شهریورماه شرکت‌ها نیز باید ارائه شود.

وی گفت: به دلیل اینکه همانند ماه‌های ابتدای سال ورودی به بازار نداریم، بازار با مقداری کمبود نقدینگی مواجه است.

دارابی بیان کرد: افزایش نرخ بهره نیز موجب کاهش ورود نقدینگی به بازارسرمایه شده و تمام این عوامل در کنار هم سبب ریزش بازار شده است.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: عوامل ذکر شده، بازار فردا را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و فشار به بازار وارد خواهد کرد.

وی افزود: شرکت‌های سرمایه گذاری امسال سال خوبی داشتند و به همین دلیل شاید بیشتر تمایل داشته باشند در این روز‌ها سود شناسایی کنند و بازار با مازاد عرضه مواجه باشد.

دارابی گفت: از سه شنبه هفته جاری بازار دیگر با اثر پایان شهریور برخورد نخواهد داشت و روند مناسب‌تر خواهد شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

نقشه راه شاخص ۳ میلیون واحدی

پیش‌بینی بازار سرمایه در هفته آینده؛

بازار چشم انتظار گزارش‌های ۶ماهه ...

یکی از ۲۵ اقتصاددان معروف در گفت‌وگو با بورس نیوز:

انتظار بازگشت به مدار صعودی نمی‌رود!

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

سرخی؛ واکنش بازار به تردید سهامداران

ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
این تحلیل درستی نیست. چون به سال قبل 30 و 31 شهریور 98 مراجعه کردم و شاخص کل را بررسی کردم. در این 2 روز شاخص مثبت بوده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴
با سلام و احترام
بررسی عملکرد روزها و هفته های اخیر بورس ، نشانگر آن است که تنها دلیل ریزش بورس و قرمز شدن بازار ، فروش حقوقی های بازار بوده و با وجود جلسات و مصاحبه ها و تصمیمات و وعده و وعیدهای فراوان از سوی مسئولین ، این حقوقی ها بودند که بازار را به این مسیر کشانده اند. به عنوان مثال ، روز یکشنبه که شروع معاملات سهام پالایشی در بورس بود ، اگر حقوقی های این سهمها عرضه نمی کردند ، کاملا این سهام به سمت مثبت شدن حرکت کردند و در صورت مثبت بودن این سهمها ، احتمال بازگشت کل بازار نیز وجود داشت. در حالیکه عرضه بیش از حد انتظار حقوقی های این شهمها ، باعث منفی شدن این سهمها و در نتیجه منفی تر شدن بازار و همچنین عدم تمایل عموم به خرید سهام پالایشی گردید. بنابراین اگر تنها یک هفته ، حقوقی های محترم دست از فروش ها و عرضه های خود بردارند ، بازار کاملا به شرایط قبل بر خواهد گشت.
ناشناس
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
فقط کافیست سهم خساپا را بعنوان مثال بررسی کنید از 26 مرداد . در این روز حقوقی عرضه بالا داشت و در مثبت فروخت 4 روز بعد در -20 خرید زد. دو روز بعد مجدد عرضه زیاد داشت و حدود یک میلیارد فروخت و مجدد در -20 چند روز بعد خرید. دوباره در 26 شهریور مجدد یک میلیارد سهام در مثبت فروخت و امروز در -15 دوباره خرید. 55 درصد نوسانگیری در یکماه ایا تشخیص اینها کار سختی است ؟ حقوقی در مثبت میفروشد سهام را منفی میکند چند روز بعد میخرد و مجدد این پروسه ادامه دارد. بعد مسئولین میگویند مردم بلند مدت فکر کنند حقوقی دارد حمایت میکند مردم توقع بیجا دارند و..... چرا حقوقی سهامداری نمی کند چرا حقوقی کوتاه مدت 100 درصد سود میگیرد چرا هیچ نهادی این دزدی اشکار را بررسی نمیکند
ناشناس
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱
دولت قصد انتقام دارد
انگار یک نادان عصبانی شده و در حال انتقام است
همه چیز به تصمیم وزیر نفت بر میگردد که میخواست پالایش را بلوکی عرضه کند و مردم اعتراض کردند
بعد این به اصطلاح دولتمردان از طریق دیگه ای اومدن تلافی کردن غافل از اینکه با این رفتار بچه گانه بازار و نابود کردن و الان دلار به 30 تومن رسیده و متاسفانه اوضاع بدتر شده، دیگه از دست کسی کاری بر نمیاد که بتونه اعتمادو برگردونه و بازار و آروم کنه.
متاسفم برای یک مشت به اصطلاح اقتصاددان که اومدن با هم اعلام نظر کردن که بورس حباب داره و ...
واقعا کجای بورس حباب داره وقتی دلار رسیده به 30 تومن آقای به اصطلاح اقتصاددان، صادقانه میگم خدمت شما که شما یک مشت لیبرال بی سواد هستید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱
آره من هم با نظر بالا موافقم وواقعا این حقوقیها هستند که بازار سرمایه را با فروشهای نابجا ازروند مثبت صعودی به روند منفی نزولی جابجا کردن ومتاسفانه سازمان بورس هم فقط حرف میزند وانگار ناظر و.. خواب تشریف دارن ومتاسفانه حقوقیها سیر نمیشن
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۹
حقوقی دزد مال حقیقی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
تمامی سرمایه مان به باد رفت کسی پاسخگو نیست
فرشید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
دقت کردید هیچکدوم از این کارشناسا حتی 1 روز بعدم نمیتونن پیش بینی کنن؟ و وقتی مثلا میگن فردا مثبت هستش و منفی میشه بهانه های الکی میارن