بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۴
کد خبر : ۲۲۸۱۲
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي باتاکيد بر اينکه مجلس بايد طرحي را در خصوص کارمندان سفارتخانه ها تصويب کند، اظهار داشت: بايد طرحي در اين خصوص تصويب شود که بر اساس آن هر کسي به عنوان کارمند سفارت وارد اين سفارتخانه ها نشود زيرا ممکن است افرادي فاقد صلاحيت در سفارتخانه ها مشغول به کار شوند.

"سيد حسين نقوي حسيني" در گفت وگو با خبرنگار سياسي ايرنا با اشاره به اينکه در دومين جلسه دادگاه آشوب هاي اخير مباحث مهمي مطرح شد، اظهار داشت: در اعترافات ديروز، ما شاهد بيان نقش عوامل بيگانه و کارکنان سفارتخانه هاي خارجي به ويژه انگلستان در اغتشاشات اخير بوديم. 

وي تصريح کرد: حضور کارمندان سفارتخانه ها در اغتشاشات بر خلاف رفتار بين المللي است. 

نقوي حسيني افزود: اين در حالي است که مطابق تمام کنوانسيون هاي بين المللي و روابط ديپلماتيک کشورها ، هيچ سفارتخانه اي حق مداخله در امور کشور ميزبان را ندارند و بايد تابع کشور ميزبان باشند و اين رفتار ديپلمات ها و کارکنان سفارتخانه هاي برخي از کشورها در اغشتشاشات اخير، برخلاف رفتار بين المللي است. 

وي اظهار داشت: دستگاه سياست خارجي بايد به طور جدي با کشورهاي خاطي برخورد کند و هيات دولت بايد در اين زمينه تصميمات جدي اتخاذ کند ،به ويژه اينکه سفارتخانه ها را ملزم به استخدام افراد بومي کند. 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر