بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
کارشناس صنعت بیمه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

زمانی برای افزایش جذابیت بیمه‌های عمر!

شرکت‌های بیمه در سال‌های اخیر از سرمایه گذاری در بورس از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری و شرکت‌های سبدگردان اختصاصی، استقبال مناسبی بعمل آورده اند و این سرمایه گذاری ها، قطعا در آینده عایدی مطلوبی هم برای بیمه‌ها به ارمغان خواهد داشت.
کد خبر : ۲۲۸۳۲۰

زمانی برای افزایش جذابیت بیمه های عمر!

به گزارش بورس نیوز، در نشست شورای عالی بیمه مقرر شده با تغییراتی در آیین نامه شماره ۹۷ سقف خرید سهام توسط صنعت بیمه افزایش یابد. بر این اساس به شرکت‌ها و موسسات بیمه‌ای اجازه داده می‌شود تا بیست درصد بیشتر از سقف پیش بینی شده نسبت به خرید سهام از بازار سرمایه اقدام کند.

رسول تاجدار کارشناس و فعال صنعت بیمه در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: این موضوع، رسمی و لازم الاجرا نیست و فقط در حد پیشنهاد است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری بخش بیشتری از منابع شرکت‌های بیمه در سهم‌های ارزنده بازارسرمایه، پیشنهاد خوبی است؛ هرچند که این موضوع با واقعیت ها و ماهیت های تورمی کشور، همخوانی زیادی ندارد؛ ولی با ماهیت ریسک پذیری شرکت های بیمه کاملا همخوانی دارد. البته با دید مثبت بیمه مرکزی، نسبت سپرده گذاری بانکی بیمه ها در آیین نامه ۹۷ اصلاح شد و با توجه به شرایط تورمی کشور، سپرده گذاری بانکی به هیچ عنوان جوابگوی انتظارات بیمه گر و بیمه گزار نیست. با این تفاسیر، شرکت های بیمه با تحقق سودهای بالاتر از محل سرمایه گذاری های خود، در جذب بیمه گزاران عمر و زندگی هم موفق تر عمل خواهند کرد. به هر حال شرکت های بیمه در سال های اخیر از سرمایه گذاری در بورس از طریق صندوق های سرمایه گذاری و شرکت های سبدگردان اختصاصی، استقبال مناسبی بعمل آورده اند و سرمایه گذاری های خوبی داشته اند و این سرمایه گذاری ها، قطعا در آینده عایدی مطلوبی هم برای بیمه ها به ارمغان خواهد داشت.

رییس هیات مدیره شرکت بیمه ایران تصریح کرد: معتقدم با توجه به اینکه صنعت بیمه، صنعت ریسک پذیری است، بنابراین حضورشان در بازارهای پر ریسک با نگاه سفته بازانه، مناسب فعالیت آنها نیست و با شرایط فعلی بازار بهتر است شرکت های بیمه اقدام به سرمایه گذاری در سهم های بنیادی با نسبت P/E پایین بازار سرمایه کنند و از سهم های پرریسک بازار که نسبت های P/E بالا دارند، ولی در کوتاه مدت بازدهی خوبی به همراه دارند، اجتناب کنند. چرا که ممکن است اتفاقات چند هفته اخیر بورس تهران، در آینده باز هم تکرار شده و افت ارزش زیادی ایجاد کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید شد:

محرک‌های بازار برای تغییر روند آمدند ...

یک اقتصاددان در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

ETFها شوکی بزرگ به "بورس"

۳۴درصد رشد در ثبت حق بیمه صادر این شرکت بیمه‌ای دیده شد؛

۲۶درصد افزایش هزینه خسارت پرداختی "اتکام"/ رشد قابل توجه بیمه آتش‌سوزی

ارسال نظر