بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
بر اساس نظرسنجی "بورس نیوز" صورت گرفت

"شستا" در صدر منفعل‌ترین سهامداران عمده

بر اساس نظرسنجی صورت گرفته از سوی بورس نیوز "شستا" با ۳۲.۶۲ درصد به عنوان منفعل‌ترین سهامدار عمده بازار سرمایه شناخته شد.
کد خبر : ۲۲۸۶۵۰

به گزارش بورس نیوز، با توجه به ریزش بورس طی هفته‌های اخیر و افت قیمت سهم ها، سهامداران خرد بازار سرمایه انتظار داشتند تا حقوقی‌های سهم‌های بزرگ برای حمایت از این سهم‌ها وارد گود شوند و از این سهم‌ها حمایت کنند که این اتفاق نیفتاد.

هر چند برخی از حقوقی‌ها برای حمایت پا پیش گذاشتند و به نوعی از برخی از حقوقی‌ها عملکرد مطلوب تری داشتند، اما در مجموع از دید سهامداران عملکرد حقوقی‌ها طی این مدت مطلوب و مناسب نبوده است و حتی برخی از آن‌ها عملکرد بسیار منفعلانه‌ای داشتند.

طی نظرسنجی که توسط بورس نیوز از مجموع ۱۸ هزار و ۱۷۴ نفر درباره منفعل‌ترین سهامدار عمده بازار در زمان صعودی و نزولی بازار صورت گرفت به ترتیب "شستا" " ایدرو" (خودروسازان) و بنیاد مستضعفان رتبه نخست تا سوم منفعل‌ترین سهامداران را به خود اختصاص دادند.

بر اساس این نظرسنجی؛ هلدینگ شستا با ۳۲.۶۲ درصد، صندوق ذخیره فرهنگیان با ۸.۰۹ درصد، ایدرو (خودروسازان) ۲۱.۵۵ درصد، بنیاد مستضعفان ۱۲.۱۸ درصد، بانک ملی ۳.۵۸ درصد، ستاد اجرایی فرمان امام ۸.۹۴ درصد، ایمیدرو ۳.۹۲ درصد، هلدینگ خلیج فارس ۴.۸۶ و صندوق بازنشستگی نیرو‌های مسلح (ساتا) ۴.۲۶ درصد رای دهندگان را به خود اختصاص دادند.

گفتنی است؛ بورس نیوز علی رغم تلاش های بسیار زیاد طی روزهای گذشته برای گفتگو با مسئولان ذیربط جهت دریافت و شفاف سازی برنامه های حمایتی ایشان از زیرمجموعه خود و اطلاع رسانی به سهامداران خرد متاسفانه موفق به این امر نگردید، بورس نیوز همچنان برای انعکاس برنامه های حمایتی آمادگی خود را اعلام می دارد.

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
معاون بورس تهران در گفت‌وگو با بورس نیوز:

بازارگردان بهانه‌ای برای عدم بازگشایی "شستا"

آخرین عرضه‌های اولیه از غول خفته تامین اجتماعی؛

عرضه اولیه ۱۰شرکت در پاییز و ۵شرکت در زمستان

مدیر سرمایه گذاری "وسکاب" در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

بانک‌ها، بزرگترین برندگان توافق احتمالی!

ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
با تشکر از سایت خوب بورس نیوز که همیشه پشتیبان و مدافع سهامداران خرد بازار سرمایه ست. متاسفانه هلدینگ شستا هنوز با تم دولتی در بازار بورس فعالیت میکند!! زیر مجموعه های شستا در حالت فعلی توسط بازمانده های مدیران فسیل دولتی اداره میشه! و هنوز درک درستی از بازار سرمایه ندارند و به نوعی حیاط خلوت مدیران رانتی و مفت خور می باشد. به عنوان نمونه شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین (تیپیکو) که از زیر مجموعه های شستاست توسط تعدادی از همین مدیران فسیلی و رانتی عهد دقیانوس به بدترین شکل ممکن مدیریت میشه! مدیرانی که نه تنها سرمایه گذاری و آینده شرکت برایشان مهم نیست بلکه با زد و بند و عدم شفاف سازی موجب بوجود آمدن فسادی غیر قابل تصور شدن و عامل افت شدید ارزش بازاری شرکت های زیر مجموعه تیپیکو در بازار بورس شدند!
ناشناس
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
گل گفتی آقا محمد. یکی از شرکت هایی که چندین ماه هست بازیگرانش به طور مشکوکی قیمت سهمو بدون هیچ دلیل بنیادی با وجود بهترین گزارش های دوره ای پایین کشیدن سهم کلر پارس می باشد! نه سهامدار عمده اش حمایت میکنه و نه مدیریت شرکت! البته سهامدار عمده شرکت کلر پارس که همان سرمایه گذاری دارو تامینه صدای تشت رسواییش به گوش همه فعالین بازار رسیده! گویا با بازیگران سهم بر سر یک سفره نشستن.
متضرر سهام شرکت کلر پارس
Japan
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
نهادهای نظارتی و ... در خواب ناز تشریف دارن!؟ پس ادعاهای گوش کر کن در مورد برخورد با تخلفات همش کشک؟ دو کامنت بالا خودش سوژه و یا بهتر بگم سوت زنی برای قوه قضاییه هست!! پس چرا پیگیری نمیکنید؟
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴
سلام و عرض ادب و احترام
هر چی از سلطان شستا بد بگید باز هم بنیادی ترین سهم ایران
همین بس که منفی زیادی نخورد
با شستا تا ده سال اینده هستیم با تمام وجود