بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

"کفرا" و تقاضای قوی بازار در داخل

ریزش قیمت سهم توجیهی ندارد و معتقدم سهم کفرا حبات نداشته که افت قیمت های اخیر را تخلیه حباب تلقی کنیم.
کد خبر : ۲۲۸۷۴۵

رشد بیش از ۵۰ درصدی فروش شرکت در ۶ ماهه، مهر تاییدی بر ارزندگی

به گزارش بورس نیوز، با وجود آنکه بازار امروز مثبت بود؛ "کفرا" اما همچنان با صف فروش همراه بود.

این نماد در ۲ ماه گذشته افت قیمت تقریبا ۳۵ درصدی داشته و با این حال به نظر می‌رسد سهامداران خسته "کفرا" را ریزش‌های ۳۵ درصدی هم راضی نکرده و همچنان فروشنده اند. شرکت فرآورده‌های نسوز ایران در ۳ ماهه اول سال با پرش ۱۰۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، سود خالص ۳۵ میلیارد تومانی محقق کرد و گزارش‌های تولید و فروش هم جذاب بوده است. این شرکت در ۶ ماهه اول سال جمعا ۲۰۸ میلیارد تومان فروش داشته و نرخ فروش هم صعودی بوده است.

سعید لقمانی مدیر عامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت تولید و فروش شرکت بیان کرد: اطلاعات مربوط به عملکرد این شرکت در سامانه کدال برای دسترسی سهامداران موجود است و گزارش ۶ماهه هم به زودی منتشر خواهد شد؛ در ۶ ماهه اول امسال، حجم تولید به لحاظ وزنی رشد ۳۰ درصدی داشته و درآمد ریالی فروش شرکت هم در همین مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد بیش از ۵۰ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: بنابراین می‌توان گفت با وجود تمام مشکلات و محدودیت‌های ارزی و... تولید این شرکت وضعیت مطلوبی داشته و افزایش پیدا کرده است. ضمن اینکه تلاش شده وابستگی شرکت به واردات جهت تامین مواد اولیه، به حداقل برسد که در این زمینه عملکرد موفقی داشته ایم و حتی امسال در این زمینه توانستیم ثبت اختراع آجر‌های جدیدی را انجام دهیم و این آجر‌ها به تدریج در حال جایگزین شدن با آجر‌های آلومینایی است.

لقمانی در خصوص وضعیت صادرات شرکت اظهار کرد: تقاضای بازار داخل آنقدر قوی است که هیچ نیازی به صادرات نداریم و کل محصولات تولید شده در بازار داخل، مشتری دارد و با توجه به تحریم ها، فعلاً بیشتر تمرکز شرکت برروی تامین نیاز صنایع داخلی است؛ اما صادرات این شرکت هم صفر نیست.

مدیرعامل کفرا در مورد نحوه قیمت‌گذاری محصولات گفت: اگرچه تلاش می‌شود به خاطر شرایط اقتصادی کشور، قیمت‌ها تا حد امکان متعادل باشد و فشاری به مشتریان تحمیل نگردد اما؛ به هر حال افزایش نرخ ارز و افزایش قیمت تمام شده بر افزایش قیمت‌های این شرکت هم بی تاثیر نیست؛ ولی معمولاً به همان نسبتی که نرخ ارز افزایش داشته، نرخ محصولات ما گران نمی‌شود.

لقمانی در خاتمه با اشاره به ریزش‌های سهم تصریح کرد: هنوز نمی‌توان پیش‌بینی قاطعی در مورد وضعیت نیمه دوم سال داشت، اما اگر همین شرایط ادامه داشته باشد؛ قطعاً حجم و درآمد فروش، بیش از پیش بینی‌های اولیه خواهد بود. با این شرایط، ریزش قیمت سهم توجیهی ندارد و معتقدم سهم کفرا حباب نداشته که افت قیمت‌های اخیر را تخلیه حباب تلقی کنیم. در این سال‌ها همواره سهام این شرکت جزو تک سهم‌های بنیادی بازار سرمایه بوده و با اعتماد سهامداران به سهم هم به دلیل وضعیت مناسب تولید و فروش بوده که البته این روند مطلوب، ادامه هم خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
واگذاری معدن دولومیت دوچشمه نهاوند به
از سوی سازمان صمت استان همدان انجام شد؛

واگذاری معدن دولومیت دوچشمه نهاوند به "کفرا"

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت‌نسوز در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

سبدی از نقاط قوت در صنعت فرآورده‌های نسوز

این شرکت فرآورده های نسوز اعلام کرد؛

"کفرا" در مسیر پرداخت سود

ارسال نظر
نظرات بینندگان
سروش
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
کفرا دوست داریم - کفرا دوست داریم هی بیشتر افت کنی تا بیشتر بخریم کفرا دوست داریم به امید خدا تا 2000 تومن میخرمت