بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:

جای خالی "مجمع سهامداران حقیقی" در بورس

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه جای مجمع سهامداران حقیقی تاکنون در بازر سرمایه خالی بود، گفت: این موضوع موجب می‌شد به طور دقیق و کامل درباره موضوعات حرف‌های سهامداران خرد شنیده نشود.
کد خبر : ۲۲۸۸۰۷

جای خالی مجمع سهامداران حقیقی در بازار سرمایه

احسان رضاپور در گفت‌وگو با بورس نیوز با بیان اینکه جای مجمع سهامداران حقیقی تاکنون در بازر سرمایه خالی بود، اظهار کرد: تاکنون در استراتژی‌ها و سیاست گذاری‌هایی که صورت می‌گرفت و بر روی بازرار سرمایه، وضعیت معاملات و نوسانات آن تاثیر می‌گذاشت و همچنین عواملی که منافع سرمایه گذاران خرد را تامین و یا از بروز خسارت یا تهدید‌هایی که برای آن‌ها دارد جلوگیری می‌کند مشارکت نداشتند.

کارشناس بازار سرمایه افزود: هر چند اعضای شورای عالی بورس این موارد را مدنظر قرار می‌دادند، اما در مجموع جایگاه عده‌ای مستقل از اشخاص حقیقی و سهامداران خرد خالی بود و این موضوع موجب می‌شد
به طور دقیق و کامل درباره موضوعات حرف هایشان شنیده نشود و از زاویه کامل به مسائل نگاه نشود و در برخی موارد تصمیماتی گرفته شود که شرایط نامناسبی را برای سرمایه گذاران خرد به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه ایجاد مجمع سهامداران خرد اتفاق بسیار خوبی است گفت: فعالان بازر سرمایه مدت‌ها بود که دنبال ایجاد چنین مجمع‌ای بودند که در مجلس جدید این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

رضاپور درباره اینکه چرا چنین تشکلی در بازار سرمایه تاکنون وجود نداشت، بیان کرد: در سال ۹۸ افراد درگیر بازار سرمایه بیشتر شدند و اهمیت موضوع دوچندان شد و پیگیر‌های افراد پیشکسوت بازار توانست جایگاه این موضوع را در اهالی سیاستگذار تقویت کند و امروز به نقطه‌ای برسیم که شاهد ورود مجلس باشیم.

مدیرعامل بیتیکو خاطرنشان کرد: طبیعتا باید از بستر‌های آنلاین و تجمیع نظرات کمک گرفت تا یک مجمع قوی تشکیل شود، اما موضوعی که می‌تواندمغفول بماند تایید صلاحیت افرادی است که در این ماجرا دخیل خواهند بود و در رای دادن و نامزد شدن حتما باید پروسه‌های مشخصی در نظر گرفت که افراد واجدالشرایط به نمایندگی از سرمایه گذاران خرد این نقش را برعهده بگیرند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نماینده مجلس در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

جیب حقوقی‌ها گشادتر شد

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

"کانون حقیقی‌ها" یا حیاط خلوت پدرخوانده‌های "بورس"

مدیرعامل کارگزاری بورس بیمه ایران در گفت‌وگو با بورس نیوز:

اصلاح ساختارها راهکار حمایت از بازار سرمایه

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

اعتماد حلقه گمشده بازار سرمایه

ارسال نظر