بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
رشد درآمد‌های ناشی از سود سهام دریافتی و همچنین سود فروش سهام، عوامل اصلی رشد سودآوری شرکت در این بازه زمانی بوده اند.
کد خبر : ۲۲۸۸۱۰

سود ۲۸۱ ریالی هر سهم سرمایه گذاری غدیر در نیمه نخست سال مالی

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت سرمایه گذاری غدیر بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده منتهی به ۳۱ خرداد ماه سال جاری، موفق به کسب سود خالص ۲۰ هزار و ۱۹۸ میلیارد ریالی شده و این سود که معادل ۲۸۱ ریال به ازای هر سهم بوده نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۶۵ درصدی را نشان می‌دهد.

سود ۲۸۱ ریالی هر سهم سرمایه گذاری غدیر در نیمه نخست سال مالی

رشد درآمد‌های ناشی از سود سهام دریافتی و همچنین سود فروش سهام، عوامل اصلی رشد سودآوری شرکت در این بازه زمانی بوده اند.

درآمد سود سهام شرکت در این دوره به ۱۵ هزار و ۶۰۵ میلیارد ریال رسیده که بخش مهمی از این درآمد مربوط به سود سهام دریافتی از شرکت پتروشیمی پارس به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال و سود سهام شرکت سنگ آهن گهر زمین به مبلغ ۴ هزار و ۱۸۸ میلیارد ریال است.

لازم به ذکر است، میزان مالکیت سرمایه گذاری غدیر در پتروشیمی پارس و سنگ آهن گهر زمین به ترتیب معادل ۱۹ و ۲۱ درصد است.

همچنین در این دوره زمانی مبلغ ۵ هزار و ۵۸۷ میلیارد ریال سود ناشی از فروش سهام شناسایی کرده که ۲.۰۹۰ میلیارد ریال از محل فروش بخشی از سهام تامین سرمایه نوین، ۲.۱۹۶ میلیارد ریال از محل فروش سهام بین المللی توسعه ساختمان، ۵۳۱ میلیارد ریال از محل فروش بخشی از سهام پتروشیمی پارس و ۳۹۷ میلیارد ریال نیز از محل فروش سهام سرمایه گذاری پارس آریان شناسایی شده است.

سهام اصلی بورسی این هلدینگ شامل مالکیت ۶۷ درصد سهام نفت و گاز پارسیان، ۱۹ درصد پتروشیمی پارس و ۲۱ درصد سهام گهرزمین است.

در بخش غیربورسی نیز، ۹۹.۵ درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر، ۵۱ درصد سهام آلومینیوم جنوب، ۱۰۰ درصد بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر و ۱۰۰ درصد شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر، از جمله شرکت‌های زیرمجموعه غیربورسی این هلدینگ هستند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر