بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

تعیین بازارگردان در کلیه سهم‌های سیمانی

قیمت مصوب سیمان جوابگوی هزینه های شرکت های سیمانی نیست و این موضوع پیش از این هم، بارها مطرح شده است. امیدواریم با تعیین وزیر جدید صمت، بتوان قیمت گذاری سیمان را منطقی تر کرد.
کد خبر : ۲۲۸۸۲۹

تعیین بازارگردان در کلیه سهم های سیمانی

به گزارش بورس‌نیوز، منفی‌های بازارسرمایه ادامه دارد و شاخص کل بورس تا این لحظه از معاملات، ریزش بیش از ۲۰هزار واحدی را تجربه کرده است.

در حالی که بسیاری از سهم‌های بازار به لحاظ بنیادی ارزنده بوده و این حجم از ریزش‌ها قابل توجیه نیست.

نکته اینجاست که شرکت‌ها ملزم به تعیین بازارگردان برای سهم هایشان شده اند و انتظار می‌رود با تعیین بازارگردان، ریزش‌های غیرمنطقی کنترل شود.

سهم‌های گروه سیمانی هم از جمله سهم‌هایی هستند که در این مدت همپای سایر گروه‌های بازار، افت زیادی را تجربه کرده اند. این در حالی است که حتی در دوران صعود بازار سرمایه، سیمانی‌ها معتقد بودند ارزش واقعی بعضی از شرکت‌ها از قیمت‌های تابلوی معاملات بیشتر بود.

عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص بازارگردانی سهم‌های سیمانی بیان کرد: طبق صحبت‌هایی که با شرکت‌های سیمانی داشته‌ایم، هلدینگ‌های بزرگ سیمانی، بازارگردان برای سهم‌های شرکت‌های زیرمجموعه خود تعیین کرده اند و شرکت‌های بخش خصوصی هم که وابسته به هلدینگ‌ها نبوده‌اند، پیگیر تعیین بازارگردان برای سهم‌های خود هستند؛ بنابراین به نظر می‌رسد مشکلی در تعیین بازارگردان برای سهام سیمانی‌ها نباشد و بازارگردانی این سهم‌ها بدون مشکل انجام خواهد شد.

شیخان در ادامه در رابطه با انتقاداتی که به اختلاف قیمت سیمان خرده فروشی با نرخ مصوب وجود دارد، گفت: سازمان حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نرخ مصوب هر کیسه سیمان را درب کارخانه ۱۳۵۰۰ (بدون ارزش افزوده) و نرخ خرده فروشی (درب مغازه) را ۱۷۵۰۰ تومان اعلام کرده؛ اما با توجه به افزایش چشمگیر کرایه‌های حمل و نیز حاشیه سود فروشنده، فروش سیمان با این نرخ برای مصالح فروشان توجیه ندارد.

وی اضافه کرد: به هر حال شرکت‌های سیمانی با درک شرایط اقتصادی کشور، راضی به فروش سیمان با حداقل افزایش قیمت ممکن شدند؛ در حالی که در همین چندماه اخیر نرخ پاکت سیمان حدود ۱۷۰۰ تومان افزایش داشته است! اما تقاضای سیمان در تهران بیش از حجم تولید کارخانجات سیمانی نزدیک به استان تهران است و برای تامین نیاز بازار، باید سیمان از مناطق دورتر به تهران حمل شود. بخشی از اختلاف قیمت سیمان خرده فروشی با نرخ مصوب ناشی از افزایش کرایه‌های حمل است و ارتباطی با کارخانجات سیمانی ندارد.

شیخان در خاتمه تصریح کرد: به هر حال قیمت مصوب سیمان جوابگوی هزینه‌های شرکت‌های سیمانی نیست و این موضوع پیش از این هم، بار‌ها مطرح شده است. امیدواریم با تعیین وزیر جدید صمت، بتوان قیمت گذاری سیمان را منطقی‌تر کرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس صنعت سیمان در گفت‌وگو با بورس نیوز تشریح کرد:

چشم سیمانی ها به بازار چین و هند در نیمه دوم

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

برآورد ارزش جایگزینی مجموع شرکت‌های بورسی

ارسال نظر
نظرات بینندگان
A....
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
یکی نیست به حقوقی های بی شرف سهام کگاز ،کطبس،فجام،ولیز،خفنر،خموتور،ختراک،ثشرق،تبرک که الان دو ماهه منفی پنج هستند و حتی تو بازار مثبت که همه سهام مثبت هستند هم این سهم ها تو منفی پنج قفل هستند بگه الهی نابود بشید،که ما رو نابود کردید.بابا از منفی پنج بیاد منفی چهار تا بتونم بفروشم ،چکام پاس کنم.بقرآن دارم بخاطر بدهی میرم زندان.از خدا بی خبرا.نابود بشید همتون.از آقای حجت الاسلام والمسلمین رئیسی عاجزانه و ملتمسانه خواهشمندم ورود کنند.بخدا زندگیم از هم پاشید.رئیس سازمان بورس هم که نمیتونه حقوقی سهم رو مجبور به بازارگردانی کنه استعفا بده.بی لیاقتا.خودتون وسوسمون کردین همه چیزمون فروختیم.الان تمام سرمایه بیست سال زجر و زحمت از بین رفته .اگه اون موقع پراید خریده بودم الان میلیاردر بودم.الان با پولم یک دونه الاغ هم نمیتونم بخرم.خدا ازتون نگذره.آقای حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی بدادمون برس.اینا میخوان مملکت رو نابود کنند و هدف دیگه ای ندارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
وقتی تواین مملکت یک واحدآپارتمان مسکن مهررا حداقل ۴۰۰ملیون خریدفروش میکنند‌هرپاکت سیمان باید۱۰۰هزارتومان باشد.بشرط اینکه مسکن مهر نشود یک میلیارد وگرنه سیمان پاکتی ۴۰۰هزارتومان‌.باید فروخته شود‌..
راما
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹
مسکن مهر مال ۱۰ سال پیش بوده چه ربطی به بز مشدی حسن داره این که دولت عرضه مسکنش کم بوده به مردم کمک نکرده مسکن بسازن و تقاضا زیاده یه مشت دلاال مثل تو میخوان سیمان و مصالحی که انبار کردین رو به نرخ خون خدا بدین مردم باید همه چی رو گران کنین دولت بی عرضه تشریف داره والا باید امثال شما رو به فلک میبست تا به فلان خوردن بیفتین..
ناشناس
سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۰
....................مملکتو امثال تو به این ...........
معمولی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
با این روش گرانی مسکن را چند برابر میکنید‌...چرا مسکن نصبت‌دوسال قبل‌۱۰برابرهم بیشتر شده ولی سیمان نشده‌..آپارتمان مسکن مهر از ۳۰ ملیون شده ۳۵۰ ملیون ولی سیمان از ۵۰۰۰ شده نهایت ۲۰ هزار‌..شما که مسکن رو ده برابرکردید باید سمان راهم گران میکردید‌..قیمت یک شانه تخم مرغ‌.
راستین
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴
الان من سوالم اینه سیمان انبار کردی ؟آخه بیشرف مسکن مهر رو با سیمان ۷۰۰ تومان و ۱۰۰۰ تومان ساختن پشمک با نرخ الان یعنی چیزی بالای ۲۰ برابر سیمان افزایش قیمت داشته خری یا خودت رو زدی به خریت ...اون زمان کسی میلگرد رو با قیمت کیلویی ۱۰۰۰تومان نمی خرید که الان شده خداتومن اگه اینجوری حساب کنی لطف کن اضافه قیمت رو برگردانید به مردم سیمان الان باید ۱۰۰۰۰هزار باشه..
راما
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵
نکنه شماها که داد میزنید سیمان رو گران کنید سیمان انبار کردید بخدا قیمت سیمان باید پایین تر هم بیاد رو چه حسابی باید گرانتر بشه چون شماها هوس کردید گرانتر بفروشید دولت بیشرف اگه جلوی گرانی آهن و مصالح رو نگیره یه مشت دلاال بیشرف که سیمان انبار کردن اینجوری نمیان بگن گران کنید چه جور وقتی خیلی از مصالح رو گرانتر از نرخ جهانی میفروشین یکیتون جیکتون در نمیاد آقایون بهشون برخورده که سیمان از ۵۰۰۰ هزار شده ۲۰۰۰۰ هزار ۴۰۰ درصد افزایش حقوق کارگرتو ۴۰۰درصد افزایش دادی ....
رضا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
مملکت رو بحال خودش رها کردند هرکس هر طور دلش بخواد قیمت میده نظارت نیست.
اصلا این کشور دولت رو میخواد چیکار رهبر کارش چیه؟ رئیس جمهور به چه دردی میخوره مردم خودشون سر همدیگه کلاه میذارن هیچ کس هم گلایه نمیکنه.
عجب صبری خدا دارد
جمال
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳
ضمن عرض سلام بنده هم مصالح فروش هستم هم تولید کننده انواع قطعات بتنی هستم قیمت سیمان هم برای بنده هم مصرف کننده بیش از اندازه گران است قیمت های اعلام شده اصلا صحیح نیست مثلاهرکیسه۱۷هزارتومان الان بنده سیمان از عامل فروش گرفتم هرتن۳۱۳۰۰۰یعنی هرکیسه۱۵۶۵۰+هیشه ۳۰۰۰حمل+هرکیسه ۴۰۰تخلیه یعنی۱۹۰۵۰تومان دست منه مصالح فروش می رسه اگه ۱۰٪سود هم حساب کنم باید بدم هرکیسه۲۱۰۰۰تومان که بااین اوضاع مالیات عوارض واجاره انبار اصلا مقرون به صرفه نیست تشکر
م
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
نرخ سیمان باید آزاد بشود... مثل نرخ بقیه مصالح ساختمانی ... نمی شود وقتی سیمان در دنیا گران هست در ایران آزاد باشد...همانطور که نرخ سکه طلا آزاد هست و متناسب نرخ ارز بالا و پایین می رود...سیمان و فولاد و حقوق کارگر هم باید تابع نرخ بازار باشد...اگر کارگر افغانی حقوق کمتر می گیرد باید او را استخدام کرد..کارگر ایرانی اگر حقوق بیشتر می خواهد برود ژاپن کار کند...