بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
آیا خرید سهام شرکت‌های خودرو سازی در چنین شرایطی توجیه دارد؟

"خکاوه" و ثبت عملکردی نگران‌کننده در شهریور

مقایسه تعداد تولید این شرکت در ۶ ماهه سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۳۹۸ نشان دهنده عملکرد آتی این شرکت در سال مالی جاری را نیز خواهد داشت.
کد خبر : ۲۲۸۹۳۹

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، پس از اعلام زیانی ۱.۳۳۱ میلیارد ریالی شرکت سایپا دیزل در عملکرد ۳ ماهه سال مالی ۱۳۹۹ و البته افت در حدود ۴۵ درصدی قیمت سهام این شرکت در ماه اخیر، گزارش عملکرد ماهانه این شرکت بیشتر به یک فاجعه شبیه بوده که نوید شناسایی زیانی سنگین را در انتهای سال به سهامدارانش می‌دهد.

مقایسه تعداد تولید این شرکت در ۶ ماهه سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۳۹۸ نشان دهنده عملکرد آتی این شرکت در سال مالی جاری را نیز خواهد داشت. کاهش شدید فروش، افزایش چشمگیر هزینه‌های تهیه مواد اولیه در کنار هزینه‌های مالی بحرانی، از مهمترین دلایل ورشکستگی نه چندان دور این شرکت است.

نکته جالب در خصوص گزارش عملکرد شهریور ماه این شرکت فروش تنها ۷ دستگاه کامیونت در این ماه و ثبت درآمدی تنها ۲۹ میلیارد ریالی بوده که در نوع خود بسیار نگران کننده است.

پوشش نگران کننده تنها ۲۹ میلیارد ریالی فروش شهریور ماه در مقایسه ۷۱۲ میلیارد ریال فروش ۶ ماهه نخست سایپادیزل خود گویای صورت‌های مالی اسفناک این شرکت در دوره ۶ ماهه و سال مالی ۱۳۹۹ است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
با تولید بیش از ۱۷۶ هزار محصول سایپا تا دهم شهریور ۹۹ ثبت شد:

افزایش تولید در سایپا نسبت به مدت مشابه سال گذشته

استراتژی جدید مدیران "خکاوه " در کاهش زیان شرکت جواب داد؛

فعالیت و تولید کمتر برابر با زیان کمتر

ارسال نظر