بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
صبح روز گذشته نشست هم اندیشی معاونین و مدیران برنامه‌ریزی شرکت‌های تابعه گروه توسعه ملی با حضور اژدر اژدری معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی، مدیران برنامه ریزی، بودجه و اقتصادی وبانک و معاونین و مدیران برنامه‌ریزی و راهبردی شرکت‌های تابعه برگزار شد.
کد خبر : ۲۲۹۱۱۱

به گزارش بورس نیوز، اژدر اژدری معاونت اقتصادی و برنامه ریزی وبانک در این نشست ضمن تاکید بر ضرورت پیاده‌سازی استراتژی‌های تلفیقی با رویکرد آینده پژوهی مبتنی بر باید‌ها و نباید‌های موجود در محیط بیرونی و داخلی شرکت‌های تابعه، شناسایی و ارزیابی شکست‌های احتمالی پروژه‌های استراتژی را بسیار با اهمیت دانست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد؛ از موضوعات مهم جهت برنامه‌ریزی توسعه‌ای در شرکت‌های تابعه، توجه به اجرای برنامه‌هایی نظیر: کاهش بهای تمام شده، نقش و اهمیت صادرات در شرایط اقتصادی کنونی، توسعه زنجیره‌های ارزش و… می‌باشد.

معاون اقتصادی و برنامه ریزی گروه توسعه ملی همچنین توجه ویژه به ارتقای هم‌افزایی میان هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه، توسعه ظرفیت‌های نوآوری باز، سنجش بلوغ نوآوری در شرکت‌ها، اشتراک‌گذاری منابع دانشی بین شرکت‌ها در حوزه‌های فناوری اطلاعات، مدیریت دانش و مدیریت ریسک را ارزشمند و ضروری دانست.

حمید رضا گلشاهی مدیر برنامه ریزی و بودجه گروه توسعه ملی نیز با اشاره به نقش و اهمیت برنامه ریزی و مطالعات راهبردی در مجموعه شرکت‌های تابعه وبانک گفت: از سال گذشته رویکرد‌های تدوین برنامه ریزی استراتژیک و بودجه‌ریزی شرکت‌های تابعه، آغاز و این امر در دستور کار گروه می‌باشد. در این راستا تدوین برنامه‌های راهبردی و شاخص‌های کلیدی عملکرد شرکت‌ها با توسعه رویکرد‌های هم‌افزایی و ارزش آفرینی تدوین گردیده است.

وی به بیان ماموریت‌های جدید شرکت نوآوران توسعه ملی پرداخت و خاطرنشان کرد این شرکت رویکرد‌های توسعه‌ای دانش بنیان و نوآورانه گروه را در شرکت‌های تابعه ایجاد و عملیاتی می‌کند و در همین راستا در قالب برنامه‌های آتی، راه اندازی مرکز مدیریت اهداف و پروژه‌های گروه توسعه ملی، توسعه رویکرد‌های تعالی سازمانی و برگزاری جشنواره رتبه بندی شرکت‌های تابعه در مجموعه وبانک و شرکت‌های تابعه را در دستور کار خود دارد.

همچنین در این نشست نمایندگان برنامه‌ریزی شرکت‌های: توسعه صنایع بهشهر، سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع سیمان، پتروشیمی شازند، توسعه نگاه پویا، کشت و صنعت ملی، بین الملل ساختمان و صنعت ملی و نوآوران توسعه ملی به ارائه برنامه‌های راهبردی و استراتژیک در شرکت‌ها و تجربیات موفق در این حوزه اشاره داشته و نکات و چالش‌های موجود در مسیر اجرای بهینه برنامه‌ها و اقدامات را اعلام نمودند.

شایان ذکر است این نشست، در راستای سلسله نشست‌های هم‌اندیشی میان مدیران و معاونین خانواده بزرگ گروه توسعه ملّی برگزار گردید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر