بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
همتی رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در «آیین تقدیر از صادرکنندگان عرصه بازگشت ارز به کشور» که با حضور ۵۰ صادرکننده نمونه برگزار گردید، با اهدای لوح سپاس به مدیر عامل پتروشیمی شازند از تلاش های پتروشیمی شازند در زمینه حفظ تولید، اشتغال، استمرار صادرات غیرنفتی و بازگشت منابع ارزی حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور تشکر و قدردانی کردند.
کد خبر : ۲۲۹۱۱۲

به گزارش بورس نیوز، متن لوح صادره از سوی رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی بدین شرح است:

تقدیر رئیس کل بانک مرکزی از شرکت پتروشیمی شازند

وی ضمن تشکر از صادرکنندگانی که با فعالیت خود اجازه نداده‌اند وقفه‌ای در چرخه اقتصادی کشور ایجاد شود، گفت: از مجموع ۱۰۸ صادرکننده نزدیک به ۲۳ میلیارد یورو (حدود ۲۶ میلیارد دلار) ظرف مدت حدود دو سال و نیم به چرخه اقتصاد کشور بازگشته است که رقم قابل توجهی است. همچنین ارزی که توسط ۵۰ صادرکننده‌ای که نزدیک به ۱۰۰ درصد ارز ناشی از صادرات خود را طی مدت سال ۹۷ تا پایان اردیبهشت ماه ۹۹ به کشور بازگردانده‌اند و در جلسه امروز حضور دارند، معادل ۲۲ میلیارد دلار است.

رییس شورای پول و اعتبار با بیان اینکه هدف دشمن فروپاشی کشور بوده است، تصریح کرد: در شرایط دشوار و سختی قرار داریم و مردم عزیزمان تحت شدیدترین فشار‌ها و مشکلات اقتصادی قرار دارند؛ اما دشمن نتوانسته به هدف اصلی‌اش که همانا فروپاشی نظام و کشور است، برسد و قطعاً شما صادرکنندگان با فعالیت‌تان اجازه ندادید که اهداف آن‌ها در شرایط جنگ اقتصادی محقق شود.

همتی ضمن تشکر از صادرکنندگانی که در این جلسه نقطه نظرات خود را طرح کردند، گفت: بانک مرکزی از نظرات صادرکنندگان متعهدی مانند شما استقبال می‌کند و این موارد را در دولت مطرح و به رییس جمهوری ارایه می‌کنم.

رئیس کل بانک مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم این قبیل جلسات با حضور صادرکنندگانی که تعهدات ارزی خود را ایفا کردند، تداوم یابد و نمایندگان صادرکنندگان نمونه‌ای که تعهدات خود را ایفا کرده اند، نظرات مشورتی خود را دراین زمینه به بانک مرکزی ارائه کنند و جلسات مشترکی با حضور نمایندگان بانک مرکزی برگزار شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر