بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۵
کد خبر : ۲۲۹۳۲
رئیس جمهور هفته آینده دکتر پرویز داوودی را به عنوان وزیر علوم، دکتر سید محمد حسینی را به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دکتر مرضیه وحید دستجردی را به عنوان وزیر بهداشت به مجلس شورای اسلامی معرفی می کند.

یک منبع آگاه در نهاد ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این خبر حضور سید محمد حسینی در کابینه دهم و وزارت ارشاد را تایید کرد و گفت: با توجه به برنامه منسجم ارائه شده ، معرفی سید محمد حسینی که هم اکنون رئیس دانشگاه پیام نور و قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری است به عنوان وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی دولت دهم قطعی است و وی در هفته آینده از سوی محمود احمدی نژاد به عنوان وزیر این وزارتخانه به مجلس شورای اسلامی معرفی می شود.

وی اضافه کرد: سید محمد حسینی برنامه خود برای وزارتخانه های علوم و ارشاد را به رئیس جمهور ارائه کرده بود اما معرفی وی به عنوان وزیر ارشاد قطعی به نظر می رسد.

این منبع آگاه درباره وزارت علوم نیز به مهر گفت: برای وزارت علوم گزینه های متعددی مطرح بودند که سید محمد حسینی و محمد مهدی زاهدی نیز جزو این افراد قرار داشتند اما با معرفی سید محمد حسینی به عنوان وزیر ارشاد و منتفی شدن حضور پرویز داوودی در وزارت امور خارجه، در حال حاضر کاندیدای اول وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دولت دهم پرویز داوودی است.

وی اضافه کرد: با جمع بندیهایی که صورت گرفته احتمال معرفی پرویز داوودی به عنوان وزیر علوم دولت دهم نیز قطعی به نظر می رسد.

این منبع آگاه اجرایی اضافه کرد: با توجه به نگاه مجلس احتمال اینکه محمد مهدی زاهدی به عنوان وزیر معرفی شود کاهش یافته است.

وی ادامه داد: بحث حضور مهندس شجاعی فرد در وزارت علوم نیز دیگر مطرح نیست.

این منبع آگاه درباره وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز به مهر گفت: حضور دکتر مرضیه وحید دستجردی به عنوان وزیر بهداشت دولت دهم نیز تقریبا قطعی است.

وی تاکید کرد که با توجه به رایزنی های انجام شده این افراد رای بالایی را در جریان رای اعتماد از مجلس اخذ خواهند کرد و تعامل و همراهی مجلس با رئیس جمهور در این زمینه مورد توجه خاص دکتر احمدی نژاد بوده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر