بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
افت محسوس سودآوری "غبشهر" در دوره ۹ ماهه؛

تشکیل صف خرید در نسبت قیمت به درآمد ۷۰ واحدی!

درآمد‌های عملیاتی شرکت در این دوره به ۲۱ هزار و ۳۵۱ میلیارد ریال رسیده که این درآمد‌ها ۲ درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ نشان می‌دهند.
کد خبر : ۲۲۹۶۷۹

تشکیل صف خرید در نسبت قیمت به درآمد ۷۰ واحدی!


به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت صنعتی بهشهر در دوره ۹ ماهه منتهی به پایان شهریور ماه امسال با افت محسوس سودآوری همراه بوده که سود خالص محقق شده این شرکت به ۹۵۷ میلیارد ریال رسیده و این سود که معادل ۳۱۹ ریال به ازای هر سهم است کاهش ۲۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

تشکیل صف خرید در نسبت قیمت به درآمد ۷۰ واحدی!

درآمد‌های عملیاتی شرکت در این دوره به ۲۱ هزار و ۳۵۱ میلیارد ریال رسیده که این درآمد‌ها ۲ درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ نشان می‌دهند. محصول اصلی شرکت روغن نباتی است. مقادیر فروش محصولات شرکت به ۲۹۱ هزار تن رسیده که در مقایسه با فروش ۳۱۸ هزار تنی مدت مشابه سال گذشته افت ۲۷ هزار تنی را نشان می‌دهد.

متوسط نرخ فروش هر تن روغن نباتی در این دوره معادل ۸۲.۶ میلیون ریال بوده است. بر اساس مجوز دریافتی، نرخ روغن نباتی با ۹ درصد افزایش در مهر ماه مواجه شده که جبران افزایش قیمت روغن خام دریافتی به عنوان ماده اولیه اصلی مصرفی شرکت خواهد شد.

در بخش سایر هزینه‌های غیرعملیاتی شاهد شناسایی هزینه سنگین ۱.۱۱۷ میلیارد ریالی بابت زیان تسعیر بدهی‌های ارزی این شرکت هستیم. به نظر می‌رسد که با توجه به کاهش شدید منابع ارزی ۴۲ هزار ریالی، این شرکت‌ها مجبور به خرید ارز در سامانه نیما هستند و این موضوع با توجه به مانده بدهی ارزی ۷.۵ میلیون فرانک سوییس و ۴۶۰ هزار دلار آمریکا منجر به شناسایی هزینه زیان تسعیر به مبلغ ۱.۱۱۷ میلیارد ریال شده است. در صورت رشد مجدد نرخ ارز انتظار افزایش این هزینه را خواهیم داشت.

با توجه به افت سودآوری شرکت و رشد نسبت قیمت به درآمد شرکت که به ۷۰ واحد رسیده، به نظر می‌رسد که سرمایه گذاری در سهام این شرکت از گزینه‌های پرریسک و حبابی محسوب شود. امیدواریم سهامداران و سرمایه گذاران نسبت به دخیل شدن وضعیت عملیاتی شرکت‌ها در تصمیمات سرمایه گذاری خود اقدام نمایند و پس از کسب زیان‌های احتمالی مسئولیت ریسک خود را پذیرفته و از بیان برخی توهمات همچون قصد دولت در ایجاد روند نزولی در بازار سرمایه یا کارشکنی حقوقی‌ها و اظهارات کودکانه‌ای از این دست خودداری نمایند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر