بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
آیا قیمت‌های کنونی، سود محقق شده را پیشخور کرد؛

"کچاد" و تحقق سودی دلچسب در عملکرد ۶ ماهه

در مجموع رشد چشمگیر فروش ۶ماهه این شرکت می‌تواند نوید روز‌های خوبی را برای سهامداران صبورش به همراه داشته باشد.
کد خبر : ۲۲۹۶۸۵

آیا قیمت‌های کنونی، سود محقق شده را پیشخور کرده است؟

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، پوشش ۸۶ درصدی سود خالص سال مالی ۱۳۹۸ آن هم در ۶ ماهه نخست سال جاری، مهمترین آیتم صورت‌های مالی حسابرسی نشده شرکت چادر ملو در عملکرد ۶ ماهه نخست است.

با وجود تحقق ۷۷۸ ریالی سود خالص به ازای هر سهم در این مدت به نظر می‌رسد قیمت‌های کنونی سهام این شرکت با توجه به احتمال بالای کاهش نرخ‌های فولادی و سایر محصولات تولیدی در صورت رخداد‌های بین المللی و ارزی کشور، تا حدود زیادی سود دلچسب محقق شده ۶ ماهه این شرکت را پیشخور کرده است.

آیا قیمت‌های کنونی، سود محقق شده را پیشخور کرده است؟

افزایش چشمگیر بیش از ۵۰ درصدی مبالغ فروش و افزایش چشمگیر و در حدود ۶۲ درصدی حاشیه سود ناخالص در عملکرد ۶ ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۹، منجر به شناسایی سود ناخالصی معادل ۴۳.۱۹۱ میلیارد ریال (پوشش ۸۶ درصدی از مجموع کل سود ناخالص سال مالی ۱۳۹۸) و ثبت سود خالص فوق العاده ۷۷۸ ریالی به ازای هر سهم شد.

از نکات قابل توجه صورت‌های مالی منتشر شده این شرکت سود بالا و خیره کننده فروش کنسانتره آهن داخلی این شرکت بوده و در حالی که مجموع کل مبالغ فروش این محصول در ۶ ماهه نخست سال مالی گذشته در حدود ۴۹.۶۸۹ میلیارد ریال بوده، سود ناخالص در حدود ۱۸.۸۴۳ میلیارد ریالی از فروش ۲۹.۷۲۴ میلیاردریالی این محصول وضعیت فوق العاده‌ای را برای این شرکت به وجود آورده است.

آیا قیمت‌های کنونی، سود محقق شده را پیشخور کرده است؟

از دیگر نکات امیدوارکننده صورت‌های مالی منتشر شده این شرکت که سودی چشمگیر را در ۶ ماهه نخست سال جاری در مقایسه با سال مالی گذشته به همراه داشته، فروش ۲۶۸.۵۷۲ تن فولاد صادراتی است.

در مجموع رشد چشمگیر فروش ۶ماهه این شرکت می‌تواند نوید روز‌های خوبی را برای سهامداران صبورش به همراه داشته باشد. شاید شناسایی سود‌هایی در حدود ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ ریالی به ازای هر سهم از این شرکت، سهامداران شرکت‌های سرمایه گذاری سپه و امید را نیز بیش از قبل به رشد و شناسایی سود‌هایی خیره کننده در سال مالی آتی امیدوار خواهد کرد.

با این وجود کاهش احتمالی نرخ ارز و محصولات فولادی در بورس کالا از مهمترین چالش‌های سهامداران این شرکت در ماه‌ها و سال‌های آتی خواهد بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر