بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
بیشترین مبلغ فروش شهریورماه "غگلستا" در اختصاص محصول «انواع پنیر» بوده که نسبت به ماه گذشته ۱۱درصد افزایش را به دنبال داشته و در دوره ۶ماهه نخست سال جاری این محصول افزایش قیمت پلکانی را داشته است.
کد خبر : ۲۲۹۸۴۸

شیر استریل یکه‌تاز در میزان فروش

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان در گزارش فعالیت‌ ماهانه خود منتهی به ۹۹.۰۶.۳۱، میزان درآمد حاصل شده از فروش محصولات خود را بالغ بر ۳۶۷.۹۰۴ میلیون ریال گزارش کرده که در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته ۱۰۱درصد افزایش را تجربه کرده و نسبت به ماه گذشته ۲۸درصد رشد را به ثبت رسانده است.

شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان در ۶ ماهه منتهی به شهریور ١٣٩٩ حدود ١٨۵ میلیارد تومان فروش داشت که ٣٧ میلیارد تومان متعلق به شهریور است.

شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان "غگلستا" در دوره ۶ ماهه نخست سال جاری درآمد خود را برابر با مبلغ ۱.۸۴۵.۱۲۰ میلیون ریال گزارش کرده و این در صورتی است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش درآمد را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

شیر استریل یکه‌تاز در میزان فروش

شرکت "غگلستا" در شهریورماه سال جاری، میزان فروش محصولات خود را به مجموع ۲.۹۷۷ تن ثبت کرده که شاهد رشد ۲۴ درصدی نسبت به ماه گذشته در این شرکت هستیم و همچنین در نمودار زیر میبینیم که روند فروش محصولات در نیمه نخست سال جاری روند صعودی و قابل توجهی را به دنبال داشته است.

نمودار روند میزان فروش "غگلستا" در نیمه نخست سال جاری

شیر استریل یکه‌تاز در میزان فروش

نمودار روند میزان فروش محصول «انواع شیر استریل» در ۶ ماهه نخست سال جاری

بر پایه این گزارش، بیشترین میزان فروش در بین محصولات تولیدی در اختیار محصول «انواع شیر استریل» با مقدار ۶۱۷ تن است که در مقایسه به ماه گذشته افزایش ۱۶۰ درصدی را دنبال کرده و توانسته روند صعودی خود را ادامه دهد و حتی رشد تصاعدی در شهریور ماه به همراه داشته است.

شیر استریل یکه‌تاز در میزان فروش


بر اساس این گزارش، بیشترین مبلغ فروش شهریورماه "غگلستا" در اختصاص محصول «انواع پنیر» با مبلغ ۱۵۷.۹۲۹ میلیون ریال بوده که نسبت به ماه گذشته ۱۱ درصد افزایش را به دنبال داشته و در دوره ۶ ماهه نخست سال جاری این محصول افزایش قیمت پلکانی را داشته است.


نمودار روند فروش محصول انواع پنیر در ۶ ماهه نخست سال جاری

شیر استریل یکه‌تاز در میزان فروش

کشک‌ها سابیده می‌شود!

شاید یکی از امیدواری‌های این‌روزهای سهامداران نهایی شدن طرح‌های توسعه‌ای باشد که شرکت اعلام کرده اما سالن کشک احتمالا سودسازی مناسبی را برای این شرکت دربر خواهد داشت.

دیگر پروژه‌های این شرکت شامل «پروژه بهسازی سالن غذاخوری»،«پروژه آنتروم سکوی بارگیری» و «پروژه پوشش سقف انبار‌ها» می‌شود.

نگاهی به ترکیب درآمدهای شرکت؛

درآمد‌های عملیاتی شرکت در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۹۸ مبلغ ۱،۹۸۵،۵۰۰ میلیون ریال و بهاى تمام شده درآمد‌های عملیاتی مبلغ ۱،۷۵۸،۷۱۲ میلیون ریال است.

برآورد فروش در دوره ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۹۹ میزان ۳۲،۹۶۷ تن بوده و افزایش ۴۲درصدی فروش پیش بینی شده است.

نکات با اهمیت گزارش در مقایسه با دوره ۱۲ ماهه سال گذشته

افزایش ۳۲درصد درآمد‌های عملیاتی
کاهش ۲۴درصد سود عملیاتی
کاهش ۲۹درصد سود خالص
افزایش ۸۸درصد دارایی‌ها
کاهش ۱۷درصد سود انباشته
کاهش ۷درصد حقوق مالکانه
کاهش حاشیه سود خالص از ۴.۹۶درصد به ۳.۶۸درصد
کاهش حاشیه سود ناخالص از ۱۲.۶۵درصد به ۱۱.۴۲درصد
کاهش بازده دارایی از ۱۰.۵۸درصد به ۵.۸۰درصد
کاهش بازده حقوق صاحبان سهام ۳۰.۷۵درصد به ۲۴.۵۸درصد


از نکاتی که نباید گذشت

تلاش در جهت برنامه‌ریزی برای استفاده مؤثر از ظرفیت‌های موجود و حداکثر جذب شیر خام تازه با کیفیت و تولید بیشتر محصولاتی که سهم مناسبی از بازار را دارا است.

مدیریت بر ضایعات و اتلاف به عنوان یک فرآیند پویا و مستمر و تلاش در زمینه به حداقل رساندن ضایعات مطابق با استاندارد درحال انجام است.

تلاش در جهت عینیت بخشیدن به فعالیت و خلاقیت بیشتر در بخش‌های مختلف شرکت و اجرای بهینه فرهنگ سازمانی و افزایش بهره وری در کار کنار گذاشته نشده است.

برنامه‌ریزی تولید و فروش خامه فروزن به عنوان یک محصول صادراتی جایگاه خوبی را در آینده شرکت خواهد گذاشت ضمن آنکه خرید دستگاه بسته بندی کیسه‌ای حکمایی برای خامه فروزن نیز نمی‌تواند در آینده این بخش، بی‌تاثیر باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر