بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
"قثابت" در گزارش صورت مالی سود و زیان«شرکت اصلی» در پایان تیر ماه سال جاری، زیان خالص گزارش شده این شرکت در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۴۱۸ درصد زیان را در کارنامه خود به گزارش عمل رسانده است.
کد خبر : ۲۲۹۸۷۸

کاهش ۵۵ درصدی درآمد‌های عملیاتی

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت کارخانه‌های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان در گزارش صورت‌های مالی تلفیقی ۱۲ ماهه منتهی به ۹۹.۰۴.۳۱ (حسابرسی نشده)، میزان زیان خالص بدست آمده خود را در این دوره به میزان ۷۱.۱۴۶ میلیون ریال گزارش کرده که این زیان خالص در صورت مالی تلفیقی این شرکت در مقایسه با دوره گذشته ۱۸۹ درصد کاهش را به دنبال داشته است.


شرکت "قثابت"، در صورت مالی تلفیقی درآمد‌های عملیاتی خود را در پایان تیرماه مبلغی بالغ بر ۳۰۴.۹۵۳ میلیون ریال به ثبت رسانده که این درآمد حاصل شده از فروش محصولات نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد کاهش را به همراه داشته و همچنین در این دوره بیشترین فروش شرکت "گروه" را محصول «شکر تولیدی» با ۴.۷۵۴ هزار کیلوگرم به خود اختصاص داده که در قیاس با سال گذشته با کاهش ۷۳ درصدی روبه‌رو بوده است.


شرکت "قثابت" در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۹۹.۰۴.۳۱، در گزارش مالی تلفیقی خود میزان زیان پایه هر سهم خود را با ۱۴۰ ریال ضرر گزارش کرده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۸۹ درصد کاهش را در پی داشته و همچنین این شرکت میزان سرمایه خود را در این دوره ۵۱۰.۰۰۰ میلیون‌ریال به صبت رسانده است.

کاهش ۵۵ درصدی درآمد‌های عملیاتی


بر پایه این گزارش، شرکت کارخانه‌های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان در گزارش صورت مالی سود و زیان خود در پایان تیر ماه سال جاری، زیان خالص گزارش شده این شرکت مبلغی برابر با ۱۱۶.۹۸۹ میلیون ریال به ثبت رسیده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۴۱۸ درصد زیان را در کارنامه خود به گزارش عمل رسانده است.


شرکت "قثابت" در این دوره میزان زیان پایه هر سهم خود را ۲۲۹ ریال گزارش کرده که در مقایسه با دوره گذشته ۴۱۸ درصد کاهش را به ثبت رسانده است.

کاهش ۵۵ درصدی درآمد‌های عملیاتی


بنا به این گزارش، شرکت "قثابت" در پایان دوره ۱۲ ماهه در تیرماه سال جاری، درآمد‌های عملیاتی خود را به مبلغ ۲۹۲.۸۵۵ میلیون ریال گزارش کرده که این درآمد‌های حاصل از فروش محصولات در قیاس با سال گذشته کاهش ۵۶ درصدی را تجربه کرده است.

بیشترین میزان درآمد عملیاتی حاصل شده در این دوره از محصول «شکر تولیدی» با ۴.۷۵۴ هزار کیلوگرم بوده است.

نمودار روند فروش محصولات شرکت "قثابت" در دوره ۱۲ ماهه منتهی به تیرماه

کاهش ۵۵ درصدی درآمد‌های عملیاتی

کاهش ۵۵ درصدی درآمد‌های عملیاتی

شایعه‌ای که رد آن، کام سهامداران را شیرین کرد

درحالی که برخی شایعات نسبت به لغو موضوع افزایش سرمایه شرکت بیان شده بود اما؛ کام سهامداران توسط این قندفروش شیرین شد و شرکت اعلام کرد که هیات مدیره موضوع لغو افزایش سرمایه مزبور را قویآ تکذیب می‌کند و با جدیت در حال پیگیری بوده و در اولین جلسه پیش رو موضوع و نتایج کارشناسان ارزیابی را بررسی و پیشنهاد و درصد افزایش سرمایه را به اطلاع عموم سهامداران محترم خواهد رساند.

شیرینی قندجام زیر زبان شرکت
شرکت قند ثابت خراسان از پیش‌خرید شکر زیرمجموعه حاضر در بازار پایه زرد با هدف کمک به راه‌اندازی مجدد خبر داده بود که در این اوضاعی که بازارسرمایه و سهامداران در انتظار خبر خوب هستند، یک سورپرایز خوب بود.

از آنجایی که این شرکت، سهامدار عمده قند تربت جام است (با بیش از ۲۱ درصد) به منظور رفع مشکل نقدینگی کارخانه مزبور و کمک به راه اندازی مجدد آن اقدام به پیش خرید بخشی از محصول سال آتی آن کارخانه با نرخ مصوب دولتی و با لحاظ ۲۰ درصد تخفیف جمعاً به مبلغ ۲.۵ میلیارد تومان کرده است.

افشای اطلاعات بااهمیت که اخیرا اعلام شده درخصوص "پیش خرید شکر از شرکت فرآورده‌های غذایی قندجام" منتهی به سال مالی ۱۴۰۰/۰۴/۳۱ از دیگر عواملی بوده که سهامداران را به آینده این شرکت امیدوار کرده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر