بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۵
کد خبر : ۲۲۹۹۲
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه انتخاب وزیران اطلاعات، کشور، امورخارجه، دفاع و فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با هماهنگی مستقیم رهبر معظم انقلاب باشد ، هتک حرمت برخی بزرگان نظام را که این روزها در سطح مسئولان و رسانه ها دیده می شود مغایر با مشی رهبر انقلاب خواند.

حمیدرضا حاجی بابایی ارائه لیست پیشنهادیوزیرانبه مجلس را از سوی رئیس جمهور قبل از فرا رسیدن مهلت قانونی اقدامی فوق تعامل مجلس و دولت دانست و گفت : البته در گذشته چنین تعاملاتی بین مجلس ودولت معمول بوده وانجام می پذیرفته استو نتایج بهتری هم داشته است.

وی با بیان اینکه شاید احمدی نژاد اعتقادی به دادن لیستوزیران پیش از فرا رسیدن موعد مقرر به مجلس نداشته باشد، عنوان کرد: هر چند ممکن است برخی از نمایندگان برخی افراد را به احمدی نژاد معرفی کرده باشند ، اما بین مجلس ودولت مشورت های رسمی در خصوص تهیه لیست پیش فرضی ازوزیران پیشنهادی صورت نگرفته است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تعامل بین مجلس ودولت موجب هماهنگی بیشتر نمایندگان با احمدی نژاد خواهد شد، خاطرنشان کرد: در حقیقت برآیند نظرات مجلس و رئیس جمهور اقتدار قوه مجریه را به پشتوانه مجلس به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هم اکنون میدان مانور در دست اصولگرایان است، تصریح کرد: احمدی نژاد می تواند ازافرادی در جریانهای مختلف اصولگرایی در کابینه دهم استفاده نماید، ضمن اینکه همه این موضوعات به نتیجه انتخابوزیران پیشنهادی از سوی احمدی نژاد و رای اعتماد نمایندگان مجلس به آنان برمی گردد.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش به تعطیلات مجلس در هفته جاری اشاره کرد وافزود: احمدی نژاد تا 24 مرداد فرصت دارد که لیست رسمی خود از وزیران پیشنهادی را به مجلس ارائه دهد و مجلس هم اول شهریور آنرا بررسی می کند تا هشتم شهریور بتواند جلسه رای اعتماد را برگزار کند.

وی افزود:اگر چنانچه وزیرپیشنهادی موفق به اخذ رای اعتماد از مجلس نشد، رئیس جمهور یک هفته مهلت خواهد داشت تا وزیر دیگری را به مجلس پیشنهاد دهد ، ضمن اینکه می تواند برای وزارتخانه مورد نظر تا کسب رای اعتماد وزیر پیشنهادی از مجلس سرپرست موقتی را برای اداره امور تعیین نماید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش دولتمردان را به تنظیم کردن مواضع شان با مواضع رهبری موظف خواند و یادآور شد: باید همیشه برای دوری از اختلاف ها به مشی رهبری در کشور توجه کنیم.

وی در ادامه سخنانش به وضعیت برخی از وزارتخانه ها اشارهوخاطرنشان کرد: انتخاب برخی از وزیران دروزارتخانه های اطلاعات، کشور، امورخارجه ، دفاع و فرهنگ و ارشاد اسلامی بنا به ملحوظاتی باید با هماهنگی مستقیمرهبر معظم انقلابباشد ، چرا که این وزارتخانه ها و بویژه وزارت اطلاعات شرایط خاصی دارند که به عنوان مثال وزیر اطلاعات باید مجتهد باشد.

حاجی بابایی دولت را به مثابه مجموعه ای دانست که باید خدمتگزار مردم باشد و متذکرشد: در دولت دهم به هر اندازه که از وجود انسانهای نخبه ، توانمند ، مدیر و متخصص بهره برده شود قطعا در آینده دولتی مقتدرتری را شاهد خواهیم بود.

این عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به نظر می رسد که مشی رهبری این نبوده که با برخی از بزرگان نظام برخورد شود یا نسبت به آنان هتک حرمت صورت گیرد ، اظهار داشت: چارچوبی که رهبری برای همه ترسیم کرده اند ما را از افراط وتفریط در همه موارد مصون خواهد داشت، وباید به گونه ای صحبت نماییم که به رفع غائله در جامعه کمک کند نه اینکه به نوعی به آن دامن بزند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
لویزانی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸
سازمان ملل متحد ورود به موضوع نکنه امکان ادامه حمایت من از نظام میسر نمی‌باشد. از سال ۸۸ نمیشه عبور کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷
نوکرتم ای رهبرفرزانه