بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
با نگاهی به عملکرد بانک دی در ۹ ماه گذشته می‌توان دریافت، ایجاد تغییرات محسوس نگرشی، عملیاتی و استراتژیک در این بانک منتج به حصول دستاورد‌های چشمگیری در حوزه‌های گوناگون بانک شده است.
کد خبر : ۲۲۹۹۴۷

به گزارش بورس نیوز، هیئت مدیره بانک با بازنگری در فرآیند‌ها و پیاده سازی ایده‌های استراتژیک و عملیاتی جدید و پایبندی به برنامه‌های اعلام شده، موفق به ایجاد بهبود در شاخص‌های عملیاتی بانک و خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت شد تا برگ زرینی از تقویم دی در فصلی نو ورق بخورد.
بر اساس این گزارش، روند فعالیت بانک دی در ۹ ماه گذشته، حرکت هدفمند و پیوسته آن در مسیر پیشرفت و بهبود را به تصویر می‌کشد، حرکتی که از آغازین روز‌های فعالیت مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره با اصلاح ساختار‌های درآمدی، هزینه‌ای و افزایش بهره وری، پرشتاب آغاز شد و در ادامه با تعیین اولویت‌های سیاست‌های اعتباری و اصلاح ساختار سازمانی روند مطلوبی در پیش گرفت.
همچنین هدف گذاری و تعریف برنامه عملیاتی برای شعب با شناسایی ۵ حوزه استراتژیک سودآوری، سهم بازار، مدیریت بهینه مصارف و مطالبات، ارتقای سطح درآمد‌ها و ارتقای سطح بانکداری الکترونیک هم راستا با اخذ مجوز فعالیت ۱۱ شعبه بانک و مجوز مرحله سوم فعالیت ارزی از بانک مرکزی حرکت در مسیر اهداف را تسهیل کرد و شتاب بیشتری بخشید.
نیاز سنجی و طراحی بسته‌های متنوع اعتباری و استقبال مشتریان از آن‌ها سبب شد بانک دی سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد و دی محل رجوع بسیاری از صاحبان کسب و کار‌ها در دوره دشوار شیوع ویروس کرونا باشد.
فروش دارایی‌های مازاد، وصول مطالبات غیرجاری، تسویه اضافه برداشت بانک مرکزی، افزایش سرمایه از محل آورده نقدی، مطالبات و مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها و نیز واگذاری سهام شرکت‌های گروه از جمله اقدامات بانک دی برای خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت و بهبود نسبت کفایت سرمایه به منظور افزایش توانگری بانک د ارائه خدمات پولی و بانکی بوده است.
افزایش ۸۸۷ درصدی سود سرمایه گذاری ها، افزایش ۵۲۱ درصدی درآمد‌های عملیاتی، کسب سود خالص ۴۵۰۰۰ میلیارد ریالی، افزایش ۲۲ درصدی منابع و کاهش چشمگیر قیمت تمام شده پول تنها گوشه‌ای از مهم‌ترین دستاورد‌های مجموعه بانک دی در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۹ است که بی شک زمینه دستیابی به وضعیت پایدار و آینده‌ای درخشان را برای بانک دی ترسیم می‌کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر