بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
نماینده مجلس در گفت‌وگو با بورس نیوز:

تحقیق و تفحص از بورس کلید خورد

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تحقیق و تفحص از بورس توسط جمعی از نمایندگان آماده و در سامانه قانونگذاری مجلس قرار داده شده است.
کد خبر : ۲۲۹۹۵۴

تحقیق و تفحص از بورس کلید خورد

علی‌اصغر عنابستانی در گفت‌وگو با بورس نیوز دربراه تخلف برخی از شرکت‌ها در معرفی بازارگردان اظهار کرد: یکی از ایراداتی که به ساختار نظارتی مجلس وارد است کند بودن ابزار‌های نظارتی آن است.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: اعضای مجلس به عنوان نمایندگان مردم تکالیف و وظایف بسیاری دارند که توسط ساختار اجرایی انجام نمی‌شود برخی‌ها اعلام می‌شود که صورت نمی‌گیرد و برخی نیز اصلا اعلام نمی‌شود و دستگاه‌های اجرایی با سنگ اندازی قانون را اجرا نمی‌کنند.

وی گفت: ابزار‌های نظارتی مجلس یا صفر است یا ۱۰۰، به عنوان مثال اگر بورس تکلیف قانونی خود را انجام نمی‌دهد فقط می‌توانیم وزیر اقتصاد را استیضاح یا برکنار کنیم، اما رفتار بورس اصلاح نمی‌شود.

عنابستانی تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که ابزار‌های نظارتی مجلس را اصلاح کنیم تا بتوانیم افراد یا دستگاه‌هایی که قانون را اجرا نمی‌کنند بتوانیم برخورد کنیم، دلیلی ندارد که فرد یا دستگاهی اراده ملت را که در قالب قانون درآمده به دلایل مختلف اجرا نکند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط بازار سرمایه بیان کرد: طرح تحقیق و تفحص از بورس توسط جمعی از نمایندگان آماده و در سامانه قانونگذاری مجلس قرار داده شده و بنده نیز آن را امضا کردم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
انتظار سهامداران برخورد با متخلفان است؛

"مجلس" یا "سازمان بورس" فرقی نمی‌کند

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

مولفه‌هایی برای بازگشت بازار

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

کاهش نرخ ارز، خبری خوشایند برای صادرات‌محورها

ارسال نظر
نظرات بینندگان
حق طلب
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷
با سلام
نمایندگان محترم مجلس بهتر است یک تحقیق و تفحص از کارگزاری های بورس انجام دهند تا متوجه شوند که برخی از کارگزاری های بورس با اقدامات خلافی که انجام داده اند به چه ثروتهای کلانی دست یافته اند و سهامداران جزء را بیچاره کرده اند.
با تشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
سجام درست شد چه فایده ؟ ولی سود توسط شرکت در بانک است و پرداخت نمی کنند برای اخذ سود تاپکیش به بانک پارسیان رشت رفتم کفتند پول در حساب است ولی زمان مراجعه گذشته. این یعنی چه؟ مگر گرفتن بدهی از بانک تابع زمان است یا دزدی شرکت از سود سهامداران.
سهامدار
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
در ابتدا لازم هست بر روی معاملات مشکوک در بازار سرمایه تمرکز کنند...باید تحقیق شود چه کسانی در کسری از ثانیه صف های فروش چند میلیاردی را جمع می کنند و مجددا در روز بعد با صف خرید ساختگی و ایجاد هیجان در مردم مجددا دست به عرضه می زنند...یا چه کسانی سهامهای زیانده را هروز به صورت حبابی بالا می برند و در قیمتهای بالا به مردم از همه جا بی خبر می فروشند
سهامدار حقیقی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶
مثلا کارگزاریها سهام عدالت را در بازار منفی می فروشند وکارمزد دریافتی بنظر می رسد بیشتر از تعرفه کسر میگردد .ضمنا اعتبارات خرید سهام تصویبی به سهامداران خرد تعلق نمیگیرد . هرکدام از کارگزاریها تعدادی صندوق سرمایه گذاری در سهام وهمچنین سبد گردانی سرمایه های بزرگ دارند وبا فروش سهام بازار را منفی میکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
حالا که همه پس انداز مارو خوردن دیگه چه فایده ای داره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳
یکی باید از خودتون تحقیق وتفحس بکنه.همتون لنگه هم و دزد و شارلاتانید.
علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶
شما رو بخدا، به پیر، به پیغمبر
خواهش میکنیم
تمنا میکنیم
ول کنید بابا
ما بخیر شما امیدی نیست . بورس رو انگولک نکنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴
در طول تاریخ مجلس‌های مختلف آنچه زیاد بوده بساط تحقیق و تفحص و آنچه نبوده پیگیری و به نتیجه رسیدن تحقیق و تفحص ها .
در ایران نباید که دو باره چرخ را اختراع کنیم از بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری تحقیق و تفحص شده و در مجلس هست.
از صنایع خودرو تحقیق و تفحص در مجلس هست معلوم نشد که ریشه خلاف به کجا رسید که اصلا نمایندگان جرات حتی خواندن نتیجه تحقیق و تفحص را نکردند .
نمایندگان محترم برای نشان دادن صداقت در پیشگاه مردم و خداوند متعال نتیجه تحقیق و تفحص مجلس قبلی را از شهرداری تهران و واگذاری املاک به نور چشمی ها را قرائت و پیگیری فرمایند تا مردم عزیز ایران اولین ثمره مجلس جوان و انقلابی را ببینند و آفرین و احسنت نثار مجلس نمایند و الی شائبه کارهای جناحی و حزبی پیش می آید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
دزدی در بورس همچنان ادامه دارد