بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به اتفاقات عجیب روز خارق العاده بازارهای مالی و.‌..
کد خبر : ۲۳۰۰۲۴

کمین کمیته بازل برای جذب مغزهای متفکر بانکی/تب تحلیلگری فراگیر شد

به گزارش بورس نیوز، امروز یکی از روزهای فراموش نشدنی مهرماه بود و باید در تقویم عجایب سال ۹۹ درج شود.
از یک طرف پشت میز نشین پاستور که یک بار بورس را تحلیل کرد و نقطه مقاومت تاریخی برای این بازار تعیین کرد، امروز دوباره فاز تحلیلگری برداشت و بازار ارز را تحلیل فرمود و در نهایت، سیگنال خروج صادر کرد! البته نپرسید چرا چند روز زودتر نفرمودند نرخ واقعی دلار خیلی کمتر از قیمت های فعلی است که اگر بپرسید، مجبوریم بگوئیم آن موقع هنوز از نوسان بازار ارز، سود مورد نظر را شناسایی نکرده بودند! اما نکته اینجاست که بورس بازان که یک بار صابون تحلیل ایشان به تن شان خورده، امروز تا دیدند این بزرگوار، سیگنال خروج از بازار ارز صادر کرد، رعشه ای خفیف به اندام شان افتاد که مبادا این بار هم سیگنال ایشان، معکوس جواب دهد! فکر نکنید فقط پاستورنشینان امروز تحلیل شان گل کرده بود؛ امروز خیلی از آقایون هوس خودنمایی کردند و ناگهان تحلیلگر بازار ارز شدند و فرمودند دلار ارزان می شود! این بزرگواران هم تا قبل این، فقط تماشاچی بودند و چه چیزی نطق شان را باز کرد، الله اعلم!

رانتی که مانع دیدن واقعیت ها شد 
از آن طرف هم اهالی خیابان سمیه که برای قیمت گذاری دستوری فولاد و پیشکش یک رانت عظیم چند هزار میلیارد تومانی به دلالان محترم (شما بخوانید خریداران بورس کالا) لحظه شماری می کردند، با فشارهای چند رسانه معدود و جمعی از فعالان صنعت فولاد، تیرشان به سنگ خورد و فعلا اهالی بهارستان گفته اند قیمت گذاری دستوری زنجیره فولاد از دستور کار خارج شود!
البته بعضی دوستان گله کردند که چرا قیمت گذاری دستوری فولاد انقدر سروصدا به پا کرد و کسی به قیمت گذاری دستوری خودرو اعتراض ندارد؟ ما هم در جواب گفتیم بارها و بارها به این موضوع انتقاد شده؛ اما انتقادات به چشم کسی نیامده، چرا که این روزها خیلی از مردم دلال شده اند و طمع خرید خودروی ارزان از کارخانه و فروش آن به قیمت بالاتر در بورس کالا، غباری شده که اجازه دیدن واقعیت های صنعت خودروسازی را به خیلی ها نمی دهد! و الحق که تا وقتی که بساط رانت فراهم باشد، هر انتقادی با پشت دست پاسخ داده می شود!

خانه تکانی از جنس بورسی 

البته بازار سرمایه هم امروز یک خانه تکانی داشت. مدیرعامل «وبانک» رئیس هیات مدیره بورس تهران شد و نماینده سرمایه گذاری اهداف هم نائب رئیس هیات مدیره، تعیین مدیرعامل نیز به جلسه بعدی موکول شد.

کمین کمیته بازل برای جذب مغزهای متفکر بانکی 

بانک پر حاشیه بازار زیان انباشته اش را به ۷۷ برابر سرمایه ثبت شده اش رساند که چنین زیانی در نظام بانکداری بی سابقه بوده است! حالا دوستان در کمیته بازل به دنبال این هستند تا مدیران بزرگوار این بانک را جذب کنند تا شاید سایر مدیران بانکی دنیا یاد بگیرند! به هر حال شناسایی این حجم زیان، افتخار کمی نیست و از عهده هر کسی بر نمی آید.‌..

سودهای از یاد رفته 

بعضی شرکت ها، حجم قابل توجهی مانده سود سهام دارند که مدعی هستند سهامداران برای دریافت این سود، مراجعه نکرده اند! وقت آن رسیده که پرداخت سودهای سهام (و حتی سود سنوات قبل) از طریق سجام جدی تر دنبال شود. قطعا عدم مراجعه برای دریافت سود سهام، به این معنا نیست که قصد وصول ندارند و باید نظارت دقیق تری بر این منابع که اتفاقا در خیلی از شرکت ها، رقم درشتی هم هست، صورت بگیرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸
مدیرعامل بانک بودن چه .... کردند حالا اومدن بورس بگند کشیده رو بیشتر بگند بکشن. این که چشم بصیرت نمیخواد،با یه حساب سرانگشتی خارج شدن تازه واردای بورس که اغلبشان با 90 درصد از بورس خارج شدن. بجای شعاری که چهل سال جواب داده عمل وقت نرسیده ،با چه روحی بر صندلی ریاست تکیه میزنن با عملکرد بسیار بد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
تا زمانی که در کشور ما یک نظام ملی شفاف بومی داخلی تعریف نشود همین آش است همین کاسه ... البته این نظام مالی شفاف به معنی حذف کامل عدم شفافیت در تمام عرصه هاست و ربطی به بیگانگان و دشمنانمان ندارد