بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام؛

سقوط ارزش صندوق‌های سهامی به کمتر از ۳۲۲ هزار میلیارد ریال

بهترین عملکرد سال مربوط به ۳ صندوق ارزش کاوان آینده با ۴۹۲ درصد، صندوق نقش جهان با ۴۰۳ درصد و صندوق توسعه صادرات با ۳۹۵ درصد بازدهی بوده است.
کد خبر : ۲۳۰۴۳۲
سقوط ارزش صندوق‌های سهامی به کمتر از ۳۲۲ هزار میلیارد ریال
به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه در سهام پرداخته شده است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.
ارزش کل صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام تا پایان روز سه شنبه ششم آبان ماه به بیش از ۳۲۱ هزار و ۵۲۵ میلیارد ریال رسیده است که نسبت به هفته قبل و با احتساب بازدهی منفی سنگین صندوق‌ها در یک هفته گذشته که ۸ درصد منفی بود، شاهد خروج ۱۵ هزار و ۶۰۹ میلیارد ریال خروج منابع مالی سرمایه گذاران در این صندوق‌ها و در قالب ابطال واحد‌های سرمایه گذاری بودیم. به این ترتیب شاهد یکی از سقوط‌های سنگین هفتگی در ارزش صندوق‌های سهامی بودیم.
پس از ارائه جدول مربوط به بازدهی کسب شده صندوق‌های سهامی و همچنین ارزش این صندوق ها، سایر موارد مربوط تشریح شده است.
سقوط ارزش صندوق‌های سهامی به کمتر از ۳۲۲ هزار میلیارد ریال
سقوط ارزش صندوق‌های سهامی به کمتر از ۳۲۲ هزار میلیارد ریال
سقوط ارزش صندوق‌های سهامی به کمتر از ۳۲۲ هزار میلیارد ریال
سقوط ارزش صندوق‌های سهامی به کمتر از ۳۲۲ هزار میلیارد ریال
 ارزش خالص دارایی‌های صندوق‌های سرمایه گذاری در پایان روز سه شنبه ششم آبان ماه به ۳۲۱ هزار و ۵۲۵ میلیارد ریال رسید که شامل ابطال ۱۵ هزار و ۶۰۹ میلیارد ریال واحد‌های سرمایه گذاری در هفته گذشته بوده است. بیشترین ابطال مربوط به صندوق ثروت آفرین پارسیان با ۱ هزار و ۴۹۴ میلیارد ریال و نزدیک به ۱۰ درصد از ارزش صندوق بوده است. پس از آن دو صندوق ارزش کاوان آینده و پیشرو با ۱.۴۲۲ و ۹۳۶ میلیارد ریال ابطال، بیشترین خروج منابع را داشته اند. همچنین سه صندوق دماسنج، سپهر کاریزما و مشترک صبا با ورود اندک منابع مالی جدید مواجه بوده اند.
 
 میانگین بازدهی هفتگی صندوق‌های سهامی به منفی ۸ درصد رسید. این در حالی است که میانگین بازدهی هفتگی بازار سرمایه بر اساس معیار شاخص کل معادل منفی ۸.۳ درصد و بر اساس معیار شاخص کل هم وزن معادل ۳.۸ درصد منفی بوده است. بازده تمامی صندوق‌های سهامی در این هفته و با توجه به وضعیت نامطلوب بازار منفی بود و بدترین عملکرد هفتگی را صندوق دماسنج با بازدهی منفی ۱۲.۷ درصد از آن خود کرد. پس از این صندوق، دو صندوق معیار و سپهرکاریزما با ۱۱.۵ و ۱۱ درصد بازدهی منفی قرار دارند. کمترین بازدهی منفی را نیز صندوق‌های افق، کارگزاری حافظ و آرمانی سهام به ترتیب با ۴.۳، ۵ و ۵.۶ درصد بازدهی منفی کسب کردند.
 
متوسط بازدهی ماه و فصل صندوق‌های سهامی به ترتیب معادل ۱۶.۲ و ۲۷.۲ درصد بازدهی منفی بوده است.
 
 همچنین متوسط بازدهی سالیانه صندوق‌های سهامی به کمتر از ۳۰۰ درصد سقوط کرد و در سال منتهی به ۶ آبان ۱۳۹۹ متوسط بازدهی ساده صندوق‌های سهامی به ۲۹۷ درصد رسید. این در حالی است که بازدهی بازار بر اساس دو معیار اصلی آن یعنی شاخص کل و شاخص کل هم وزن به ترتیب معادل ۳۲۹ و ۳۶۳ درصد بوده است. از میان ۶۷ صندوق مورد بررسی تنها ۷ صندوق نسبت به شاخص هم وزن عملکرد بهتری را داشته اند و ۱۷ صندوق نیز بازدهی بهتری را نسبت به شاخص کل داشته اند.
 
بهترین عملکرد سال مربوط به ۳ صندوق ارزش کاوان آینده با ۴۹۲ درصد، صندوق نقش جهان با ۴۰۳ درصد و صندوق توسعه صادرات با ۳۹۵ درصد بازدهی بوده است. ضعیف‌ترین عملکرد نیز مربوط به صندوق سبحان با بازدهی ۱۹۳ درصد است و پس از این صندوق، دو صندوق تدبیرگران فردا و سینا با ۱۹۹ و ۲۱۱ درصد بازدهی قرار دارند.
 
همچنین لازم به ذکر است که بر اساس اطلاعات مورد بررسی ۱۰ صندوق از ۶۷ صندوق سهامی مورد بررسی به ارزشی کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده اند که به دلیل کاهش استقبال از این صندوق‌ها با توجه به مدیریت ضعیف آن‌ها و همچنین بازدهی منفی بازار سرمایه در ماه‌های اخیر بوده است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
افزایش ۲برابری ارزش صندوق
"مشاور سرمایه‌گذاری معیار" مدیریت خود را نشان داد؛

افزایش ۲برابری ارزش صندوق "سرمایه‌گذاری آوای معیار"

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام؛

میانگین بازدهی سالیانه به ۲۹۳ درصد رسید

ارسال نظر