بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹
نرخ سود پرک و رشدی که به چشم آمد؛

افت نرخ‌های فروش کلر و مشتقات "شکلر"

گزارش‌های عملکرد مهرماه این شرکت حاکی از افت چشمگیر کلر و مشتقات تولیدی این شرکتو افزایش نرخ سود پرک در ماه اخیر دارد.
کد خبر : ۲۳۰۵۱۸

افت چشمگیر نرخ‌های فروش کلر و مشتقات

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، در حالی که شرکت نیروکلر سال مالی ۱۳۹۹ را با اعلام سود خالصی ۱.۸۰۱ ریالی به ازای هر سهم به پایان رساند و بیش از یک هفته نیز از توقف نماد این شرکت در بازار بورس جهت برگزاری مجمع عمومی و فوق العاده‌ این شرکت می‌گذرد، گزارش عملکرد مهرماه این شرکت حاکی از افت نرخ‌های کلر فروخته شده در مقایسه با ماه پیش دارد.

گزارش‌های عملکرد مهرماه این شرکت حاکی از افت چشمگیر کلر و مشتقات تولیدی این شرکت و افزایش نرخ سود پرک در ماه اخیر دارد.

افت چشمگیر نرخ‌های فروش کلر و مشتقات

سود پرک که به عنوان یکی از محصولات جانبی تولید کلر در شرکت نیروکلر محسوب می‌گردد و در مصارف مختلفی نظیر شوینده‌ها کاربرد دارد، از اصلی‌ترین محصولات این شرکت از نظر مبلغی و مقداری است.

لازم به ذکر است کلیه شرکت‌های دارای تاسیسات کلر آلکالی که عمدتا مجتمع‌های پتروشیمی تولید کننده pvc نظیر پتروشیمی‌های آبادان، اروند بوده و از فروشندگان اصلی این محصول در کشور هستند.

از نکات قابل توجه عملکرد مهرماه این شرکت می‌توان به افت چشمگیر نرخ‌های فروش کلر مایع و البته مجموع مبالغ فروش این ماه در مقایسه با ماه‌های گذشته اشاره داشت.

در مجموع کل مبالغ فروش این شرکت در مهر ماه به ۲۷۰ میلیارد ریال رسید که با توجه به فروش در حدود ۴۹۷ میلیارد ریالی این شرکت در ۲ ماهه نخست سال مالی جاری، عملکردی متوسط محسوب می‌گردد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر