بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

فروکش هیجان منفی بازار، بعد از ۱۳ آبان

سهم های گروه بانکی و پتروشیمی از وضعیت خوبی برخوردار هستند. سهم شرکت هایی هم که وابستگی به خارج از کشور ندارند و محصول تولیدی شان، کالای مصرفی خانوارها است، گزینه های مناسبی برای سرمایه گذاری هستند.
کد خبر : ۲۳۰۵۳۷

فروکش هیجان منفی بازار، بعد از ۱۳ آبان

به گزارش بورس نیوز، امروز هم بورس تهران رنگ خون به خود گرفته و دوباره وارد کانال ۱میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی شده است. سکه طلا و دلار هم وارد کانال نزولی شده اند و در حال حاضر، دلار در کانال ۲۶ هزار تومانی معامله می گردد. به نظر می رسد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مهم ترین دلیل رخوت بازارها است.

عبداله رحیم لوی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز در خصوص تاثیر انتخابات آمریکا بر وضعیت بورس تهران بیان کرد: قطعا به لحاظ روانی، بازار سرمایه ما تحت تاثیر انتخابات آمریکا قرار دارد. به هر حال سرمایه گذاران، انتظاراتی از خروجی این انتخابات دارند و با توجه به این انتظارات، تصوراتی از شرایط سیاسی پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارند که روی تصمیم گیری های شان تاثیرگذار است.

وی افزود: اما اثرگذاری انتخابات آمریکا بر وضعیت بورس تهران، کمی زودهنگام بود و می توان بخش قابل توجهی از نوسانات یک ماه اخیر را مرتبط به این انتخابات دانست؛ در کنار سایر عواملی که به هر حال آنها هم بازار سرمایه را متاثر کرده اند. این واکنش بازار سرمایه به انتخابات آمریکا، چندان هم غیر منطقی نیست؛ چراکه سیاست های دولت آمریکا، به لحاظ سیاسی و اقتصادی برای کشور ما بااهمیت است. ولی شخصا معتقدم بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در کوتاه مدت تغییر خاصی در اقتصاد ایران رخ نخواهد داد و چه دموکرات ها پیروز انتخابات باشند و چه جمهوری خواهان، تغییر جدی در مناسبات دو کشور رخ نخواهد داد و احتمالا فقط ادبیات متفاوتی شاهد خواهیم بود. بنابراین به نظر می رسد یکی _ دو هفته بعد از اعلام نتایج انتخابات آمریکا، هیجان بازار سرمایه هم فروکش خواهد کرد و نوسانات این بازار هم کاهش خواهد داشت.

رحیم لو در ادامه گفت: در میان مدت، بازار سرمایه ما با دو اتفاق اثرگذار مواجه است؛ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و بعد از آن هم انتخابات ریاست جمهوری ایران. این دو عامل میتوانند بازار را از تحلیل دور کنند. اما شخصا معتقدم این روزها میتواند فرصت خرید در بازار سرمایه باشد. سهم های گروه بانکی و پتروشیمی از وضعیت خوبی برخوردار هستند. سهم شرکت هایی هم که وابستگی به خارج از کشور ندارند و محصول تولیدی شان، کالای مصرفی خانوارها است، گزینه های مناسبی برای سرمایه گذاری هستند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

هدایت بورس توسط هیجانی‌ها

کارشناسان از تاثیر انتخاب "بایدن" می‌گویند؛

انتخاب "بایدن" و بورس ایران

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
دریافت رایگان بیت کوین فقط با یک آدرس کیف پول الکترونیک.
اگر به دنبال کسب درامد از اینترنت هستید می توانید از
https://btconline.io/4998350
استفاد کنید. در کمترین زمان ممکن به ثروتی بزرگ دست پیدا کنید
فرهاد
دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳
برو بابا اسکول گیر اوردی روزی 10 ساتوشی ثروت عظیم می شود .خودت را مسخرهه کردی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
مثلا حتما تبرک و 4 تا سهم در و پیت دیگر . خودت در انها سرمایه گذاری کن .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
تمام مقامات با هم هماهنگن که دارایهای مردمو بدزدن و دزدیدن چون دیگه نفت و چیزای دیگه نمیتونن بفروشن دارن جیب ملتو میزنن.یکیش رو شد مثل اخوندی منتظر بقیه باشید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
نقل قول
مسولین نظام یکبار دیگر تاوان خیانتشون به مردم وریزش دستوری بورس را با رای اوردن ترامپ پس می دهند ومکرو ومکرالله والله خیروالماکرین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
نقل قول
مسولین نظام یکبار دیگر تاوان خیانتشون به مردم وریزش دستوری بورس را با رای اوردن ترامپ پس می دهند ومکرو ومکرالله والله خیروالماکرین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۲
اینمریزش دستوری ازبالا بود
سحرناز
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
ببینیم چی میشه