بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
اکسکوینو به عنوان یک شرکت دانش بنیان ایرانی با مجوز از معاونت علمی ریاست جمهوری، راه حل خود را برای حل مشکل انتقال ارزی صادرکنندگان و واردکنندگان جهت تامین نیاز‌های ارزی کشور بدون نگرانی نسبت به تحریم‌های ایالات متحده آمریکا ارائه کرد.
کد خبر : ۲۳۰۵۶۶

به گزارش بورس نیوز،براساس این گزارش، اکسکوینو به عنوان نخستین شرکت دانش بنیان حوزه رمز ارز کشور، با ارائه پلتفرم جامع رمز ارز‌ها به صادرکنندگان و واردکنندگان این امکان را می‌دهد که ارز مورد معامله در صادرات یا واردات کالا‌ها و خدمات را در قالب رمز ارز (بیت کوین، اتریوم، تتر و ...) از طریق این سامانه انتقال دهند.
این درحالیست که طرح تامین ارز با استفاده از صنعت استخراج رمز ارز توسط دولت برای تامین ارز واردات هفته گذشته مصوب شده و براساس مصوبه جدید ستاد هماهنگی اقتصادی دولت نیز، وارد کنندگان می‌توانند علاوه بر استفاده از سامانه نیما، ارز مورد نیاز خود را از محل ارز صادرکنندگان به شکل تهاتر به نحو گسترده تامین کنند.
صادرکنندگان و واردکنندگان در اکسکوینو می‌توانند براحتی رمزارز‌های دریافتی خود را در لحظه به ریال تبدیل کرده و به حساب بانکی خود منتقل کنند یا همزمان با رشد رمز ارزها، نسبت به نگهداری آن‌ها در اکسکوینو سود کسب کنند.
امکان معامله و تهاتر با رمز ارز‌ها موجب تضعیف جهانی دلار و پایان سلطنت این ارز در جهان گردیده است؛ لذا در دنیای کنونی، مسئله اصلی در بحث واردات و صادرات، امکان تبادلات مالی است. ارز یا پولی که در همه جهان قابل پذیرش باشد، بدون هیچ محدودیتی در دسترس و قابل تبدیل به ریال و بالعکس باشد. ارز‌های دیجیتال یا رمز ارزها، بهترین جایگزین و راه حل برای دور زدن تحریم‌ها و دریافت ارز در داخل کشور است؛ چرا که علاوه بر امنیت و سرعت بیشتر، کارمزد بسیار کمتری دارد و موجب حذف واسطه‌ها می‌شود.
اکسکوینو، به عنوان اولین شرکت دانش‌بنیان ارائه‌دهنده کیف پول رمز ارز با مجوز معاونت علمی ریاست جمهوری در اواخر سال ۱۳۹۶ شروع به فعالیت کرد. اکسکوینو با بیشترین تعداد کیف پول از حیث تنوع شبکه بلاک چین، در تلاش است تا با ایجاد بستری امن و رایگان جهت انجام معاملات رمز ارز‌ها و آگاهی‌بخشی به فعالان این حوزه، صنعت ارز‌های دیجیتال را در کشور تقویت کند.
وارد کنندگان و صادر کنندگان هم اکنون می‌توانند با ثبت نام در سامانه اکسکوینو، به صورت لحظه‌ای ارز مورد نیاز خود را تامین و یا تبدیل کنند و به راحتی و بدون هیچ نگرانی از چگونگی ارسال و یا دریافت پول، اقدام به خرید و فروش کالا و خدمات با هر نقطه دیگر از جهان کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر