بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۴
کد خبر : ۲۳۰۶۶
در دیدار سفیر سنگاپور با رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، راه‌های توسعه همکاری‌های بازارهای سرمایه دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.



به گزارش سنا، در این جلسه "اونگ 
کنگ یونگ" سفیر سنگاپور گزارشی از وضعیت بازار سرمایه این کشور ارائه کرد. وی همچنین با ابراز خرسندی از راه‌اندازی رینگ محصولات صادراتی پتروشیمی ایران در جزیره کیش گفت: سنگاپور با در اختیار داشتن چند کارخانه بزرگ پتروشیمی از جایگاه مناسبی درمنطقه جنوب شرق آسیا برخوردار است که این تالار صادراتی می‌تواند مکان خوبی برای حضور سرمایه‌گذاران دو کشور برای مبادله محصولات پتروشیمی باشد.

کنگ یونگ به رشد ابزارهای مالی اسلامی در سطح جهان اشاره کرد و گفت: سنگاپور تا پنج سال قبل اهمیت زیادی به این گونه ابزارها نمی داد، اما توسعه فراوان ابزارهای مالی اسلامی باعث شد تا مسئولان بازار سرمایه سنگاپور نیز درصدد راه‌اندازی این ابزارها باشند.

وی ادامه داد : سنگاپور هم اکنون با انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با بورس‌های مالزی و اندونزی قصد دارد تا با الگوبرداری از این بورس‌ها، ابزارهای مالی اسلامی را در بازار مالی این کشور راه‌اندازی کند.

سفیر سنگاپور خواستار انتقال تجربیات کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار در زمینه ابزارهای مالی اسلامی به بورس سنگاپور شد و از آمادگی نمایندگان این کشور برای حضور در دوره آموزشی بین‌المللی بازار سرمایه اسلامی در ایران خبر داد.

دکتر صالح‌آبادی، رئیس سازمان بورس نیز در این نشست، درخصوص تشکیلات سازمان بورس، قانون جدید بازار اوراق بهادار، ابزارهای جدید مالی، آخرین آمار و اطلاعات، تنوع صنایع بورسی تهران و نحوه خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی ایران را برای هیات سنگاپوری توضیحاتی ارائه کرد.

وی مچنین با اشاره به دستاوردهای مهم کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار اشاره، آمادگی سازمان را برای توسعه همکاری‌ها با سنگاپور اعلام کرد.

بر اساس آخرین گزارش فدراسیون جهانی بورس‌ها (WFE)، ارزش جاری بورس سنگاپور 370 میلیارد دلار است که 768 شرکت در این بورس مورد پذیرش قرار گرفته اند. از نکات قابل توجه در بورس سنگاپور پذیرش 313 شرکت خارجی است که نیمی از معاملات این بورس را انجام می دهند.

در این بازدید "جیسون تان" نایب رییس بخش خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیایی مرکزی وزارت امور خارجه سنگاپور کنگ‌یونگ را همراهی می کرد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر