بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
کارشناسان بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز پاسخ دادند:

انتخاب مجدد ترامپ و بورس تهران

کارشناسان بازار سرمایه در رابطه با تاثیر انتخاب مجدد ترامپ بر بازار سرمایه اظهار نظر کردند.
کد خبر : ۲۳۰۶۶۸

انتخاب مجدد ترامپ و بورس تهران

به گزارش بورس نیوز، چشم فعالان بازار سرمایه به نتیجه انتخابات آمریکا است. یک سمت این دو راهی، ترامپ و جمهوری خواهان آمریکا هستند‌. خبرنگار بورس نیوز نظر کارشناسان را در مورد تاثیر انتخاب مجدد احتمالی ترامپ بر وضعیت بازار سرمایه جویا شده است. نظر شما در این خصوص چیست؟

عبداله رحیم لوی کارشناس بازار سرمایه:

بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در کوتاه مدت تغییر خاصی در اقتصاد ایران رخ نخواهد داد و چه دموکرات ها پیروز انتخابات باشند و چه جمهوری خواهان، تغییر جدی در مناسبات دو کشور رخ نخواهد داد و احتمالا فقط ادبیات متفاوتی شاهد خواهیم بود. بنابراین به نظر می رسد یکی _ دو هفته بعد از اعلام نتایج انتخابات آمریکا، هیجان بازار سرمایه هم فروکش خواهد کرد و نوسانات این بازار هم کاهش خواهد داشت.

مجتبی معتمدنیا کارشناس بازار سرمایه:

پیشخور کردن تاثیر انتخاب بایدن در بازارسرمایه و اصلاح سنگین قیمت سهم‌ها، نویدبخش روزهای مثبتی در بازار خواهد بود و هیجان فروش، فقط تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا(۱۳ آبان) ادامه خواهد داشت.اگر ترامپ انتخاب شود، بازار سرمایه به سبب افزایش نرخ ارز در ماه های آینده، پتانسیل زیادی برای رشد خواهد داشت. در تمام صنایع بازار از جمله بانکی ها، خودرویی ها، تجهیزاتی ها و فلزات اساسی و... می توان گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری یافت.

محمدحسین مجیدی کارشناس بازار سرمایه:

فارغ از اینکه کدام یک از کاندیداها انتخاب خواهد شد؛ بازار سرمایه رشد خواهد کرد. شخصا معتقدم هیچ تفاوتی در سیاست های جمهوری خواهان (ترامپ) و دموکرات ها (بایدن) وجود ندارد. فراموش نکنید که بیشترین تحریم ها در زمان ریاست جمهوری اوباما اتفاق افتاد و تنها تفاوت این دو حزب احتمالا، ادبیات رفتاری آنها خواهد بود و تفاوتی در ماهیت سیاست های آمریکا نسبت به ایران وجود نخواهد داشت.

رامین خدابنده مدیرعامل شرکت سبدگردان نوین نگر آسیا

 

چنانچه ترامپ مجددا انتخاب شود، احتمالا بازار ارز رشد خواهد کرد و با در نظر گرفتن ریزش های این چند هفته و انتظارات تورمی آتی، بورس تهران تا حدی منفی ها را پیشخور کرده و ریزشی در انتظار شرکت ها نیست. ولی رشد بازار سرمایه در چنین شرایطی ناشی از تورم بوده و انتظار بهبود عملکرد شرکت ها نمی رود.

 

اشتراک گذاری :
گزارش خطا
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:
سایه دولت «ایران یا آمریکا» بر بورس ...
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:
سهامداران سریع صف‌نشین نشوند
ارسال نظر
captcha
نظرات بینندگان
محمدرضا پدیدار همراه 09198358142
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
انتخابات امریکا در صورتی بر بازار سرمایه اثر گذار خواهد بود که تحریم ها برداشته شود و گرنه کماکان سقوط شاخص تا زیر یک میلیون بلکه در محدوده 500 هزار واحد ادامه خواهد داشت چون قیمت بیش از 90 درصد سهم ها با سود عملکردیشان تناسب ندارد .
ناشناس
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
........... هیچی سر در نمیاری
ناشناس
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
میشه بفرمایید شرکتهای خارجی و یا ارزهای دیجیتالی چی تولید میکنند مثلا اپل یا ارامکو که ارزش دلاریش ۲۰ برابرکل بازار بورس ارزش داره مگه جز نفت که پالایشگاهای بندر ،اصفهان،تهران،تبریز...هم نفت تولید دارند یا فملی رتبه هفتم ذخایر مس جهان داره و هزاران شرکت دیگر در حد اپل نیستند؟؟؟شرکتهای سرمایه گذاریهایی داریم معدن طلا دارند !!
محمدرضا
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
نه بابا عجب تحلیلی کردی ایول داری
کیاوش
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
سلام دوهفته قبل بالغ بر 99درصد از این کارشناسان در اظهار نظردر سایت ها وجراید وفضاب مجازی اعتقاد داشتند که فعلا روند شاخص بورس به انتخابات امریکا بستگی دارد ویک هفته قبل میگفتند الان در یورس انتخابات امریکا پیش خور شد و الان میگویند تاثیری نخواهد داشت وبورس راه خودش را میره
خوشحا بحالتان ومدارک علمی شما که این گونه نظز میدهید آفرین به سوگند علمی خورده اید مرحبا
سید همایون حق بجانب
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
یک راست میرم سر اصل مطلب

شک نکنید اگر ترامپ بشه بورس صعود خواهد کرد
و اگر بایدن بشه در میان مدت یا بلند مدت شاهد صعود خواهیم بود .
ناشناس
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
سلام، مگر تا حالا خود ترامپ نبوده که بعد از انتخاب مجدد صعودی بشه، بورس ایران تابع کنترل داخلی است شما دقت کنید دلار چه بالا برود و چه پایین، سهام دلاری پایین هستند،
فملی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
پس مسئولین ما مترسکن دولت زیر نظر امریکا قرار گرفته
ناشناس
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
گل گفتی
کاظم
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
آقایان کارشناس چرا وقتی دلار در اوج نسبی بود بورس به جای صعودی روند نزولی داشت؟ اگر دلتان برای بالا رفتن دلار تنگ شده و باز میخواهید خودرو و اجناس حبابی بالا رفته و به فکر جیب خود هستید.چرا وقتی بورس نزولی بود چرا در تحلیل هایتان دلار را فراموش کرده بودید.با مردم صادق باشید.
م.د
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
نظر مرد فاتحه
امید
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
این هم انتخابات آمریکا بورس افزایش قیمت شارپی خواهد داشت و حداکثر تا اول هفته جاری صعودی خواهد شد و این افزایش طولانی خواهد بود و جبران ضررهای سهامداران نیز میشود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
بس کنید این مردم گوسفندن ، تک سلولی نیستن که فکر میکنید هر شری رو باور میکنن
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
بهانه برای پودر کردن سرمایه های ملت بدبخت زیاد
داریدبااین کارشناسهاتون ماملت اشتباه کردیم این
دولت ظلم وجنایتهای بیشتری درحق این ملت درطول
۴۰سال کرده بورس هم به جنایتهاش اضافه شد
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
بهانه برای پودر کردن سرمایه های ملت بدبخت زیاد
داریدبااین کارشناسهاتون ماملت اشتباه کردیم این
دولت ظلم وجنایتهای بیشتری درحق این ملت درطول
۴۰سال کرده بورس هم به جنایتهاش اضافه شد
Majid
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
اگر کل بازار ما منتظر جوبایدن و ترامپ ی صحبتی بکنید چندتا صندوق بیارن اینجا ما هم رای بدیم ، لااقل تا زمانی که حسنک کلید ساز خواب باشه آنها سکان کشور بدست بگیرند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
همتون سر و ته یک کرباسین،شما هم جیره خوار دولتین و از خود دولت پست تر،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
بورس اصلاح و ریزشش رو کرده وقت صعوده تا مردم از ضرر پنجاه شصت درصدی دربیان
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
یتدیکی ازدوستام افتادم که کفتربازبود.هرکبوترغریبه ای میدید کبوترای خودس بیرون میتوردیه مشت دون هم میریخت.اون بیچاره هم میومددون بخورلابلای بقیه کبوترای اسیرگرفتارمیشد.اینم سیستمی که براماملت پیش اوردن دون میپاشن گول میخوریم جیبمون خالی میکنن
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
............. با این تحلیلاتون.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
به شما چه ربطی داره کی انتخاب میشه
یا مسئولی وضع را درست کنتد
یا مردم با اتحاد کالای گرون نخواهیم خرید
گرفتن دامن آمریکا را !!!!
آقای مسئول اینجا ونزوئلا نیست اینحا دلار باید 3000 تومن بیشتر نشه عواقب داره ها
ابنجا پراید نبابد بیش از 20 میلیون بشه
اینجا هابما نباید از 70 میلیون فزاتر بره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
فقط آقایون میدونن چی میشه تازه به خدا هم نمی گن ول کنید این حرفها رو عزیزان تنها راه بازگشت بورس به دوران طلایی بیرون رفتن کسایی هست که دست چپ و راست خودشون نمیدونن اومدن یه پول ناچیزی آوردن تر زدن با خریداشون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
........تو این بازاررتون ..........
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
متأسفم برای بعضی از کارشناسان محترم بورس که
پیش بینی افزایش شاخص بورس را بر پیش بینی افزایش قیمت دلار بنا می نهند ، همه می دانند که افزایش لجام گسیخته قیمت دلار باعث نابودی تمام زندگی عده بسیاری از اقشار متوسط و ضعیف جامعه و تنگ تر شدن زندگی برای آنها و بعضاً فلاکت و بدبختی جمع کثیری از مردم است
و البته به قیمت نابودی ضعفا و حتی اقشار متوسط ، گردن جمعی سرمایه‌دار بی رحم هر روز کلفت تر می شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
بفرموده حسن آقا هرچه نفرین داشتیم فرستادیم برگشت خورد بایک نکته ادرس اشتباه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
با اصلاح بورس جذاب ترین سرمایه گذاریه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
....................ااصل سرمایه مون نصف شده.............،آرزودارم بامیدحق یه روزی ...........بین مردم دست بدست بچرخن،خداشاهده اگرامکاناتشوداشتم اول .............
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
انتخابات امریکا برای اقتصاد ایران بسی مهمتر و تاسیر گذار تر از انتخابات ایران میباشد !
به عبارتی ما در امریکا زندگی میکنیم با این تفاوت که تبعید شدگان این کشوریم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
سلام برای من جای سوال هست که میگن آمریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه ولی همه دنیا بخصوص ما ایرانیها منتظر تعیین تکلیف رئیس جمهوری آمریکا هستیم که اقتضا د و کشور ما چه میشه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
سلام برای من جای سوال هست که میگن آمریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه ولی همه دنیا بخصوص ما ایرانیها منتظر تعیین تکلیف رئیس جمهوری آمریکا هستیم که اقتضا د و کشور ما چه میشه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
سلام برای من جای سوال هست که میگن آمریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه ولی همه دنیا بخصوص ما ایرانیها منتظر تعیین تکلیف رئیس جمهوری آمریکا هستیم که اقتضا د و کشور ما چه میشه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
سلام برای من جای سوال هست که میگن آمریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه ولی همه دنیا بخصوص ما ایرانیها منتظر تعیین تکلیف رئیس جمهوری آمریکا هستیم که اقتضا د و کشور ما چه میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
این کارشنا سان هچیی حالیش نیست
بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
ما که راضی هسیم درگیری مسلحانه اتفاق بیفته مردمشان مثل اصلاح طلبان نمی فهمند
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
همش دروغه کار خود دولته به آمریکا ربطی نداره در ایران هر مسولی حرف بزنه دروغه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
نظر بی خودی بود و تیتر بی خودی بود
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
بخدا دیگه باید خدا ظهور کند تا ریشه دولت دروغ گو حسن کلید ساز دربیاره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
فقط میگم خاک کاهو بر سرتان...
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
من فکر کنم اگر ترامپ برنده بشه گوشت گرون میشه ولی اگر بایدن برنده بشه تخم مرغ
رضا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
باور کنید انتخابات امریکا فقط توجیح بود که حقوقی ها راحت تر مفتخری کنن وگرنه نه دموکراتهاونه جمهوریخواهان هیچکدام ابشان با ایران در یک جوی نمیره هردو به ایران فشارخواهند اورد.
جالب است بعدازاین هم انتخابات خودایران رابهانه خواهندکردوالباقی سرمایهای مردم راخواهندسوزان.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
باید دلار و طلا ریزش شدید داشته باشه تا پولها برگردن به بورس. فقط همین. بقیش شعر تلاوت میکنن اساتید
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
چقدر جالب . بالاخره فهمیدیم که انتخابات ریاست جمهوری امریکا و تحریم‌ها هیچ تاثیری نداره یعنی چی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
آقا این تذکر ریس جمهور بدو وزارت خانه بابت اجازه رشد قیمت بود الان‌ بر همگان روشن شد که باعث اصلی ریزش بورس شخص ایشان است