بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
سپرده‌های بانکی این صندوق که ۴.۶۴ درصد از کل دارایی‌های صندوق را تشکیل داده و عمدتا این سرمایه‌ها نزد یکی بانک بوده که با توجه به وضعیت آن بانک، ریسک مهمی را به صندوق تحمیل کرده است.
کد خبر : ۲۳۰۷۷۰

کاهش بازدهی سالیانه

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، صندوق سرمایه‌گذاری مشترک نیکی گستران که از صندوق‌های مختلط محسوب می‌گردد، در هفته گذشته به ارزش ۲۴۲ میلیارد و ۸۱۴ میلیون ریالی رسیده است.

کاهش بازدهی سالیانه

در جدول زیر بازدهی صندوق بر اساس بازه‌های زمانی هفته، ماه و سال گذشته ارائه شده است.

کاهش بازدهی سالیانه

بازدهی سالیانه این صندوق به ۱۴۹.۳ درصد رسیده و این در حالی است که متوسط بازدهی سالیانه صندوق‌های مختلط معادل ۱۶۹درصد بوده و به این ترتیب صندوق نیکی گستران بازدهی کمتری را نسبت به میانگین صندوق‌های مشابه کسب کرده است.

ترکیب دارایی‌های صندوق بر اساس آخرین اطلاعات مندرج در وب سایت این صندوق شامل سهام و حق تقدم شرکت‌ها به میزان ۵۲.۳ درصد، اوراق مشارکت به میزان ۴۳ درصد و ۴.۷ درصد نیز سایر دارایی‌ها است.

در جدول زیر صنایع اصلی تحت سرمایه گذاری این صندوق در بخش سهام و حق تقدم شرکت‌ها ارائه شده است.

کاهش بازدهی سالیانه

همچنین در جدول زیر شرکت‌های اصلی تحت سرمایه گذاری این صندوق که اطلاعات آن از آخرین صورت وضعیت پرتفوی افشا شده این صندوق استخراج شده، ارائه شده است.

کاهش بازدهی سالیانه

لازم به ذکر است که آخرین صورت وضعیت پرتفوی افشا شده این صندوق مربوط به پایان مهر ماه سال جاری است و به طور قطع در این بازه زمانی شاهد تغییراتی در صورت وضعیت این صندوق بوده ایم.

همچنین در بخش اوراق مشارکت، بخش مهمی از دارایی‌های صندوق مربوط به اوراق اجاره، اوراق مشارکت شرایط خاص و اسناد خزانه اسلامی است.

سپرده‌های بانکی این صندوق که ۴.۶۴ درصد از کل دارایی‌های صندوق را تشکیل می‌دهد، عمدتا نزد بانک سرمایه بوده که با توجه به وضعیت این بانک، ریسک مهمی را به صندوق تحمیل کرده است.

بورس‌نیوز رسانه تخصصی بازارسرمایه در راستای شفافیت هرچه بیشتر و روشن‌شدن مسیر سرمایه‌گذاری، آمادگی درج پاسخ "صندوق سرمایه‌گذاری مشترک نیکی گستران" را دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر