بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
بیشترین جذب منابع مالی در هفته گذشته توسط صندوق بانک ایران زمین به ارزش ۹۶۰ میلیارد تومان صورت گرفته است.
کد خبر : ۲۳۰۷۷۶
ورود ۲۵.۰۰۰ میلیارد ریال منابع جدید به صندوق‌های درآمد ثابت
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت پرداخته شده است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید. از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق ها، بازدهی ماهیانه و بازدهی یک ساله آن‌ها اشاره نمود.
ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت به ۲۵۵ هزار و ۶۸۶ میلیارد تومان رسیده است. با احتساب بازدهی کسب شده در هفته قبل شاهد ورود در حدود ۲.۵۰۰ میلیارد تومان منابع جدید به این صندوق‌ها هستیم.
پس از ارائه جدول زیر که بر اساس میزان بازدهی سالیانه صندوق‌های درآمد ثابت ارائه شده، موارد اصلی به صورت جداگانه توضیح داده شده است:
ورود ۲۵.۰۰۰ میلیارد ریال منابع جدید به صندوق‌های درآمد ثابت
ورود ۲۵.۰۰۰ میلیارد ریال منابع جدید به صندوق‌های درآمد ثابت
ورود ۲۵.۰۰۰ میلیارد ریال منابع جدید به صندوق‌های درآمد ثابت
ورود ۲۵.۰۰۰ میلیارد ریال منابع جدید به صندوق‌های درآمد ثابت
 
ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته منتهی به ۱۳ آبان ۱۳۹۹ به ۲۵۵ هزار و ۶۸۶ میلیارد ریال رسیده است و به این ترتیب شاهد ورود و جذب منابع جدید در قالب صدور واحد‌های سرمایه گذاری به ارزشی در حدود ۲.۵۰۰ میلیارد تومان در این صندوق‌ها هستیم. منفی شدن بازدهی بازار سهام منجر به خروج از صندوق‌های سهامی، فروش سهام و در نتیجه افزایش سرمایه گذاری در صندوق‌های درآمد ثابت شده است و این انتظار می‌رود که در ادامه سال نیز شاهد بیشتر شدن جذب منابع مالی توسط این صندوق‌ها باشیم.
 
بیشترین جذب منابع مالی در هفته گذشته توسط صندوق بانک ایران زمین به ارزش ۹۶۰ میلیارد تومان صورت گرفته است. این مبلغ در حدود ۲۰ درصد از کل ارزش صندوق در هفته قبل محسوب می‌شود. صندوق‌های ثابت حامی و توسعه تعاون صبا نیز با ۸۳۹ و ۴۲۶ میلیارد تومان افزایش ارزش در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
 
 صندوق‌های اوج ملت، اندوخته پایدار سپهر و گسترش فردای ایرانیان به ترتیب با ۳۷۹، ۱۳۷ و ۹۰ میلیارد تومان خروج منابع، بیشترین ابطال واحد‌های سرمایه گذاری را در هفته گذشته داشته اند.
 
 میانگین بازدهی ماهیانه صندوق‌های بادرآمد ثابت به ۱.۲۶ درصد رسیده است. بهترین عملکرد ماهیانه را دو صندوق کوثر یکم و سهامداری توسعه یکم به ترتیب با ۳.۶ و ۲.۳ درصد بازدهی به خود اختصاص داده اند. ضعیف‌ترین عمکلرد ماهیانه نیز مربوط به دو صندوق مشترک کارگزاری بانک کشاورزی و توسعه سرمایه نیکی به ترتیب با منفی ۲.۵ و منفی ۱.۶ درصد بازدهی است.
 
 متوسط بازدهی سالیانه صندوق‌های با درآمد ثابت به ۳۱.۹۶ درصد رسیده است تا شاهد افت این بازدهی به کمتر از ۳۲ درصد باشیم. در هفته‌های اخیر و با توجه به روند‌های منفی بازار سرمایه میانگین بازدهی صندوق‌های با درآمد ثابت از حدود ۳۸ درصد به کمتر از ۳۲ درصد رسیده است. افت بازدهی در میان صندوق‌هایی که بخش بیشتری از دارایی‌های خود را به سهام اختصاص داده بودند، بیشتر بوده است.
 
 بهترین عملکرد سالیانه مربوط به ۳ صندوق الماس بیمه دی، الماس پایدار و توسعه سرمایه نیکی به ترتیب با ۸۱.۶، ۶۵.۸ و ۶۱.۱ درصد بازدهی است. همچنین ضعیف‌ترین عملکرد سالیانه نیز همچنان در اختیار صندوق پرحاشیه‌ی امیدانصار با ۱۸.۵ درصد بازدهی است و پس از آن نیز صندوق‌های امین انصار و گنجینه زرین شهر با ۱۹ و ۱۹.۱۵ درصد بازدهی قرار دارند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر