بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

بازگشایی پالایش یکم تاثیر منفی بر بازار ندارد

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازگشایی پالایش یکم تاثیر منفی بر بازار ندارد، گفت: با توجه به اینکه این صندوق بازدهی لازم را تاکنون نداشته، بعید است عرضه زیادی داشته باشد.
کد خبر : ۲۳۰۷۹۷

بازگشایی پالایش یکم تاثیر منفی بر بازار ندارد

ابوالقاسم آقادوست در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: پالایش یکم صندوقی است که دولت آن را راه اندازی و تامین منابع کرده و افراد زیادی درگیر آن شدند.

کارشناس بازار سرمایه افزود: صندوق پالایش یکم به دلیل اینکه سهم های سبد پالایشی با قیمت کاهشی همراه بوده و بازدهی نداشته است به نظر می رسد با قیمت متعادلی بازگشایی و اقبال لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه بازگشایی پالایش یکم تاثیر منفی بر بازار نخواهد داشت گفت: با توجه به اینکه بازدهی لازم را تاکنون نداشته، بعید است عرضه زیادی داشته باشد و نباید انتظار داشت روی بازار جو منفی ایجاد کند.

گفتنی است؛ مدیر امور ناشران شرکت سپرده‌گذاری مرکزی هفته گذشته اعلام کرد: از روز شنبه صندوق پالایشی یکم در پرتفوی تمام سرمایه‌گذارانی که کد بورسی فعال دارند، قرار گرفته و قابل معامله خواهد شد.

به گفته وی؛ سهام پالایشی یکم روز چهارشنبه به حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر که کد بورسی فعال داشتند تخصیص داده شده است.

این در حالی است که بنا به گفته ،محمود گودرزی معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران، هنوز درخواستی از طرف مدیر صندوق پالایشی یکم به شرکت بورس تهران برای فراهم شدن امکان معامله واحد‌های این صندوق ارسال نشده است.

به گفته وی؛در صورتی که اقدامات لازم در شرکت سپرده گذاری مرکزی انجام شود و بعد از تکمیل فرایند قانونی برای قابل معامله شدن، مدیر صندوق پالایشی یکم به شرکت بورس تهران درخواست می‌دهد.

معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران همچنین اعلام کرد: به محض تکمیل اطلاعات، امکان معامله صندوق فراهم می‌شود، اما روز شنبه امکان معامله واحد‌های این صندوق وجود ندارد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
چشم سهامداران پالایش یکم روشن!

سرانجام صندوق "توزیع ثروت" به صف خرید نشست

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

ریل‌گذاری سازمان، سهامداران را فروشنده کرد

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

"پالایش یکم"، تجربه‌ای ناموفق که فرصت‌ها را سوزاند!

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
با این وضعیت افتضاح بازار بازگشایی صندوق عاقلانه نیست، و حتما صف فروش خواهد داشت. این کارشناس متوجه نیست که الان هشتاد درصد سهام زیر نرخ واقعی معامله می شوند. لطفا صحبت های کسی که نمک بر زخم میریزد را منتشر نکنید
فردوسی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
نه انتخاب شدن باید و نه ترامپ هیچ تاثیری بر روند نابودی سهمها ندارد و امروز کاملا آشکار حقوقیهایی که در قالب دوست و در باطن دشمن کشور و مردم هستند با کشیدن رنج منفی حتی نگذاشتند بازار برای نیم ساعت روند مثبت را به خودش ببیند و آنچنان سریع و شتابان در اکثریت شرکتها ائم از خودرویی و بانکی!!!! و معدنی و پتروشیمی و ....صفهای فروش سنگین ایجاد کردند که تنها روزنه امیدی که بعد از 4 ماه سقوط برای سهامداران باقی مانده بود مسدود شد...!!!!
حقوقیها لکه ننگی برای بازار سرمایه هستند که متاسفانه هیچ عزمی برای مبارزه و دادگاهی کردن این مفسدان شناخته شده وجود ندارد.... بیچاره مردمی که با هزار امید و آرزو سرمایه های خودشان را وارد بازار کردند و حقوقیها ابتدا پولها را غارت کردند و ماهها س عمدا با چیدن صفها فروش سنگین چنین سقوط وحشتناکی را ایجاد کرده اند..... همه امیدها امروز به یاس تبدیل شد.
احسان
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
ما سهم نخریدیم که بخوایم یک روزه یا یک ماه بفروشیم ما دید دراز مدت داریم و به چندین ساله بهش فکر میکنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
خب من الان حدود پنج ملیون تومان سرمایه گذاری کردم و الان شدیداً به این پول نیاز دارم ولی نه می‌دونم کی قراره بیاد داخل پورتفوی نه چیزی لطفا اگه میدونید باید چیکار کنم یا اطلاع از خبری دارید بگید که کی قراره بیاد داخل پورتفوی
ناشناس
Germany
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۱
پالایش بعد ۳ ماه پولمون دود شده رفته رو هوا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
صندوق پالایشی رو نگه داشتن برا روزی که بازار میخواد جون بگیره اونوقت باز میکنن تا بازم منفیش کنن . اساسا کسانی هستند که نمیخوان اقتصاد/ صنعت / بورس رشد کنه چاره کار پاسخگو کردن نمایندگان مجلس هستش