بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
عضو هیات موسس کانون صرافان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

روی کار آمدن بایدن تاثیر نخواهد داشت، اگر...

اگر مسیر همان مسیر قبلی باشد، یعنی نرخ تورم و نرخ بهره و نرخ بیکاری، بالا باشد و سیاست های نادرستی مثل چند نرخی بودن ارز و فروش ارز ارزان به بهانه های مختلف و ایجاد رانت و فساد در بازار ارز، آش همان آش قبلی خواهد بود و تغییر جدی نخواهیم دید.
کد خبر : ۲۳۰۸۲۰

روی کار آمدن بایدن تاثیر نخواهد داشت، اگر...

به گزارش بورس نیوز، با پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا (بر اساس شمارش آرا، تا این لحظه بایدن پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است)، بازارهای ما سیر نزولی به خود گرفته و دلار هم به کانال ۲۴۵۰۰ هزار تومانی رسیده است. آنچه برای تمام بازارهای مالی و کالایی حائز اهمیت است، نرخی است که دلار در آن محدوده تثبیت خواهد شد. برخی انتظار دلار ۱۵ هزار تومانی می کشند و برخی هم معتقدند دلار از کف ۲۰ هزار تومانی پایین تر نخواهد رفت.

اصغر سمیعی زفرقندی کارشناس و تحلیلگر بازار ارز در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: میزان تأثیر تغییر یک رئیس‌جمهور در آمریکا یا حتی تغییر سیاست‌های آمریکا بر اقتصاد ما، مثل این است که بخواهیم از تأثیر افزودن یا عدم افزودن زعفران به یک غذا روی طعم و خاصیت آن صحبت کنیم.

وی اضافه کرد: برای تهیه یک غذای خوشمزه و مطبوع، بیش از هر چیز، مهارت آشپز و مواد اولیه خوب و سالم حائز اهمیت است و بعد هم البته که اگر بتوان زعفران مرغوبی هم بدان اضافه کرد، بهتر خواهد بود. اما در صورت عدم مرغوبیت مواد اولیه و ناشی بودن آشپز، بودن یا نبودن زعفران، اثر جدی بر روی این غذا ندارد!

این کارشناس بازار ارز تصریح کرد: البته شاید برخی از مشتریان به بهانه یک غذای خوش عطروطعم، برای خوردن غذا صف ببندند و فشار تقاضا، سبب افزایش قیمت غذا هم شود؛ ولی بعد از مدتی کوتاه، همین‌که معلوم شد غذا همان غذای قبلی است و زعفران اثری نداشته، مشتریان هم پراکنده میشوند و قیمت‌ها هم به سطح قبلی و حتی بدتر از قبل، بازمی‌گردد.

عضو هیات مؤسس کانون صرافان تصریح کرد: البته اکنون‌که روی کار آمدن یک رئیس‌جمهور جدید در آمریکا، باعث شده که به درست یا غلط، یک جو روانی مساعدی در کشور ما هم ایجاد شود. اگر مسئولین اقتصادی بتوانند سوار این موج شده و به‌جای سردادن شعار‌های غیرواقعی، در جلب اعتماد عمومی بکوشند و با واقعی و واحد کردن نرخ ارز و جلوگیری از نوسانات و تلاطم‌های، باعث ایجاد ثبات نسبی در بازار ارز شوند، اقدامی مبارک خواهد بود و می‌تواند کاری بسیار صحیح برآورد شود.

وی در پایان تاکید کرد: در غیر این صورت، اگر مسیر همان مسیر قبلی باشد، یعنی نرخ تورم و نرخ بهره و نرخ بیکاری، بالا باشد و سیاست‌های نادرستی مثل چند نرخی بودن ارز و فروش ارز ارزان به بهانه‌های مختلف و ایجاد رانت و فساد در بازار ارز، آش همان آش قبلی خواهد بود و تغییر جدی نخواهیم دید.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازارهای مالی در گفت‌وگو با بورس نیوز تشریح کرد:

ریزش بازار ارز تا کجا ادامه دارد

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

بزرگنمایی روی انتخابات آمریکا، پوششی برای ضعف های دولت!

افت ارزش معاملات هفتگی به کمتر از ۱۴۰ میلیارد ریال؛

افزایش قیمت محصولات آلومینیوم ایران در کنار افت سنگین تقاضا

ارسال نظر
نظرات بینندگان
فردوسی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
لعنت به این بازار دستوری... با چیدن صفهای فروش سنگین مثلا میخوان بگن انتخابات امریکا تاثیری بر اقتصاد ایران نداره.... همانجور که میگفتن تحریمها کاغذ پاره س و تاثیری بر اقتصاد کشور نداره خخخخخخ!!! دلار 1000 تومنی را همین تحریمها رسوند به 30000 هزار تومن فروش نفت تقریبا تعطیل...فقر و تورم بیداد میکنه.... و اما.... در بورس از یکسو دولت ... و از سوی دیگر حقوقیها در حال غارت سرمایه های مردم هستند..... و همچنان سکوت مسئولان قضایی و مجلس انقلابی..!!
فروهر
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
با وجود این حقوقیهای ابله که با مردم و سرمایه های مردم لجبازی میکنند... تا نابودی کامل سرمایه های مردم و اقتصاد کشور فقط چند هفته دیگه فاصله داریم....
تحریمها کاغذ پاره ایی بیش نیست و مفسدان اقتصادی همین حقوقیهای بازار سرمایه هستند....
ناشناس
Belgium
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
آشپز ما فعلا یه آش پخته برامون یه وجب روغن داره زعفرون هم لازم نداره
ناشناس
Belgium
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
ای بابا اون که آشپزی بلد نیس ، کلیدسازه
سهامدار خرد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
.......
صفر
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
2ماه پیش دوستم یه زمین قولنامه فروخته در اورمیه 620.000تومان دیروز جمعه 16آبان رفتیم همان بنگاه میخواستم زمین بخرم ..همان زمین دوستم را بنگاه گفت 1 میلیارد 200میلیون تومان..من ودوستم شاخ درآوردیم در صورتیکه ارزش سهام4میلیاردتومانیم در2ماه شده2میلیارد تومان..دارم دیوانه میشم الان فهمیدم نباید به سرانجام ...........اعتماد کرد اینها سرماها کلاه گذاشتن سرمایم ون را نابود کردن
شمس
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴
دولت با کمک حقوقی ها همه را اینگونه نمودند ،تنها شما نیستی .
ناشناس
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸
تا وقتی امثال شماها هستن که ملک رو تو قله بخرن حباب ملک کم نمیشه
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
30 سال کار و زحمت و صرقه جویی دوزار پس انداز کردیم دوماهه دزدا تو بورس همشو دزدین.خدا نابودتون کنه انشاله.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
دولت حالا که دارای به مرادت با آمریکایی ها میرسی بیا ما را در بورس با شادی هات شریک کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
دولت حالا که دارای به مرادت با آمریکایی ها میرسی بیا ما را در بورس با شادی هات شریک کن
فردوسی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶
درست میگه تاثیری نداره چون اقتصاد ما در حال از هم گسیختگی و نابودی است و فرقی نداره در امریکا چه کسی رئیس جمهور باشه....حقوقیها هم با دمشان گردو میشکنن که با عدم حمایت در نابودی و و رشکستگی اقتصادی سهم بزرگی داشته اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
بازار کاملا دستوری سرخپوش است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
قبول کنید که این اصلاح نبوده بلکه سقوط بوده و انهم دستوری توسط مسئولین مملکتی ........که هر چی بیشتر میدزدن حریصتر میشن.و هنوزم برای دزدی بیشتر در حال سبقت گیری از همدیگرن و ادم بشو هم نیستن بقول جناب سعدی :
چشم تنگ دنیادوست را
یا قناعت پر کند یا خاک گور
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲
باریکلا آقای زفرقندی درست میگید