بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج‌ونیم عصر؛

ارز ما یا ارز شما ...

ساعت پنج‌ونیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به دلاری که سوگلی اهالی میردامادست تا رفقای ملاصدرانشینی که سهامداران از آنها نسخه پادزهر کرونا می‌خواهند.
کد خبر : ۲۳۱۰۱۱

ارز ما یا ارز شما ...

به گزارش بورس‌نیوز، سخنگوی راه‌پله خبر آورده درحالی که برخی افراد کاملا سرخوش از اصلاح حباب قیمتی دلار هستند و آن را فتح بابی در شرایط کنونی اقتصاد می‌دانند و شاید کلیدی برای آینده برجام و ورود مجدد عضو کنار کشیده آن اما؛ باید تاکید کرد که دوستان، نرخ ارز نیما و صرافی ملی را هم ببینید، این ارزی است که تولیدکنندگان با آن سروکار دارند نه آن نرخی که دلالان مردم بی‌سواد در بازار‌های مالی را می‌دوشند؛ بنابراین آنقدر نوسان دلار را به پای افراد خاصی ننویسید که چنان کردند و ....
اما بورسی‌ها امروز آشفته و نگران بودند که دولت چگونه با اعلام نرخ‌های بالاتر نسبت به نرخ ریزش‌های فعلی از دلار حمایت کرد اما؛ بورس همچنان یتیم مانده است.

بورس شکمو و پیشخور کردن نوستراداموس
بورس ایران که ید طولایی در پیشخور کردن اخبار و تاثیر آن در بازارسرمایه دارد، گویا پس از پیشخور کردن انتخابات پس از بایدن، اینبار خبر منفی جدیدی را بلعیده که اینگونه حوض سرمایه کشور رنگ خون گرفته و از این سرخی، هیچ لاله‌ای از جیب سرمایه‌گذاران بیرون نمی‌زند.
از سوی دیگر، انتقاد‌ها نسبت به تصمیم‌هایی که شاید در گذشته می‌توانست مُسکنی بر بازار باشد و امروز از آب مقطر هم رقیق‌تر است، بسیار بالا گرفته و تمام سرمایه‌گذاران بورسی از این تزلزلی که اهالی ملاصدرانشین به آن دچار شدند، اضطرابی شدید گرفته و خواهان رو کردن آس پیروزی آقای رئیس هستند تا بازار از حالت کُما خارج شود.

دامنه نوسان و سردرگمی آقایان
غریب به ۳ماه از روند نزولی بازارسرمایه گذشته، اما آقایان تازه به این نتیجه رسیده‌اند که بروند سراغ دامنه نوسان! البته دستشان درد نکند که در تلاش هستند تا از راه‌های متفاوت، نظرات گروه‌های مختلف فعالان بازار را دریافت کرده و در یک جمع‌بندی به سازمان بورس و اوراق بهادار منعکس کنند.
از حق نگذریم خودمان هم با پیشنهاد خودشان موافقیم.

قمارباز بزرگ

وقتی گفته شد که ترامپ قمارباز، نمونه کامل این سخن است که این شخص، "آخرین تلاش‌ها برای بستن دست ریس جمهوری بایدن را در دست کار داشته و هر هفته سری جدیدی از تحریم‌ها علیه ایران در ۷۵ روز آخر ریاست جمهوری خود را می‌خواهد اجرایی کند؛ این قمارباز که همه‌جوری انتخابات را باخت، زور خود را فقط در تحریم‌ها می‌تواند خالی کند اما به قول شهید بزرگوار ایران، همه فریادهای خود را بر سر آمریکا بزنید.
گویا بازنده انتخابات می‌خواهد بازارسرمایه را تحریم کند، البته اینکه در این بازار، سرمایه‌گذار خارجی نیست در این مرحله جای خوشحالی دارد ولی نباید فراموش کرد که اغلب شرکت‌های حاضر در این بازار، لیف تحریم‌ها را بارها به تن خود کشیده‌اند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سهامدار
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
تغییرو باز کردن دامنه نوسان ؟!!!!! آقا اینا حتا برای دامنه قانونی ده درضدی برای رفع گره معاملاتی سهمای قفل شده درصف فروش جند ماهه هم حجم مبنا میذارن که این سهما اگه ده بارم با این قانون مثلا ده درصدی واسه روان شدن معامله مواجه بشن قیمتشون مثلا دوزار تغییر میکنه !!!!! چند ماهه ده ها سهم بهر دلیلی درصف فروش بدون خریدار مونده و اینا فقط نگاه میکنن !!!! آدم چی بگه ؟ اگه اسکار بورس درست بشه باید همه نوعشو به این آقایون داد !
اقدس خانم
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۴
بزرگترین..........................توسط دولت ..........
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
اگر کسی بتونه چرتکه بندازه و حساب و کتاب کنه فکر کنم خسارتی که طی این چهار ماه بر اموال مردم وارد شد از مجموع کل خسارت های ناشی از بلایای طبیعی در این چهل سال که فقط دو موردش زلزله بم و رودبار بود و حتی کرونا و ... بیشتر بوده .
در یک محاسبه تطبیقی اگر خسارت دلاری هشت سال جنگ رو با این چهار ماه مقایسه کنیم بعید نیست دومی بیشتر باشه.

بعد از حمله مغول هیچ وقت مردم این طور غارت نشده بودن!!
حالا بدبختانه مغول ها بعد از این که قدرت رو به دست گرفتن با همون اموالی که غارت کرده بودن ایران رو آباد کردن .
دوران ایلخانان به خصوص با وجود وزرای نابغه ای مثل خواجه نصیرالدین طوسی و دیگران یکی از شکوفا ترین دوران تمدنی ایران پس از اسلام بود.
اما بخش عمده ای از اموالی که در این تاراج غارت شد به خزانه دولت بر نگشته ودر حساب حقوقی ها مونده یا خرج عیش و نوش و ... شده .
جناب .......که عادل الجبیر کابینه شیخ حسن محسوب می شه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
نامه نوشتن و دعوت کردن بعد قربانی کردن: یکی مردم کوفه با دعوت امام حسین، یکی هم دعوت دولت از مردم ب بورس ک دارند یکی یکی مردم رو سر میبرند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
وزیر اقتصاد هم که در عرض ۴ماه بورس و سهام دولتی رو ۶ ۷ برابر کرد سهامی که باید ۵۰ درصد ۱۰۰درصد در ۴ماه رشد میکردن
و منطقی میرفتن جلو و شاخص رو از ۴۰۰هزار واحد در ۴ماه به ۲میلیون ۱۰۰نمیرسوندن

با دسیسه این کار رو کردن و برای تامین بودجه و سرمایه های شخصی خودشون و اطرافیانشون و در ۴ماه چنان رشدی به سهام بزرگ دولتی دادن و در بالا خالی کردن به شدت

و با نیرنگ سر سهامدار رو بریدن

مخصوصا سهام عدالتی که اون بدبخت احمدی نژاد داده بود رو هم با این ترفند از چنگ ملت مفت در اوردن سهام عدالتی که بالای ۲۰ میلیون ارزش داشت الان شده ۸میلیون و خودشون دارن میخرن

کلا دولت و وزیر اقتصادو بانک مرکزی به مردم ضربه ای زدن که داعش هم این کار رو نمیکنه با مردم ایران✋


این بورسی ها هم که فقط نگاه اونا هم میدونن فقط نگاه میکنن و همدیگه رو و تحلیلگرارو مقصر میدونن این جماعت بورسی
و اون بالا دیتی ها خوردن بردن و میشینن به ریش این جماعت میخندن