بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹
سود ۲۸۷ میلیارد ریالی در مقابل ارزش بازار ۳.۶۴۰ میلیارد ریالی!

افت ۲۴ درصدی سودآوری "واعتبار"

بخش مهمی از سودآوری شرکت بابت سود ناشی از فروش سهام بوده که با توجه به تحولات بازار سرمایه امکان تحقق مجدد را نخواهد داشت.
کد خبر : ۲۳۱۰۱۳

سود ۲۸۷ میلیارد ریالی در مقابل ارزش بازار ۳.۶۴۰ میلیارد ریالی!

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، شرکت سرمایه‌گذاری اعتبار ایران در سال مالی منتهی به ۳۱تیر ماه ۱۳۹۹ و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده موفق به کسب سود خالص ۲۸۷میلیارد ریالی شده و این سود که نسبت به گزارش حسابرسی نشده ۲درصد کاهش را نشان می‌دهد، معادل ۳۵۹ریال به ازای هر سهم بوده و ۲۴درصد کاهش را نسبت به سال ۱۳۹۸ نشان می‌دهد.

سود ۲۸۷ میلیارد ریالی در مقابل ارزش بازار ۳.۶۴۰ میلیارد ریالی!

با این حال، بخش مهمی از سودآوری شرکت بابت سود ناشی از فروش سهام بوده که با توجه به تحولات بازارسرمایه امکان تحقق مجدد را نخواهد داشت.

درآمد‌های شرکت شامل ۵میلیارد ریال سود سهام (با ۸۵درصد کاهش نسبت به سال قبل)، ۶۹میلیارد ریال سود اوراق بدهی و سپرده‌های بانکی و همچنین ۲۳۵میلیارد ریال سود ناشی از فروش سهام بوده است.

با توجه به میزان سودآوری شرکت که بخش مهمی از آن وابسته به سود فروش سرمایه‌گذاری‌ها بوده، ارزش بازار فعلی شرکت که به بیش از ۳.۶۰۰میلیارد ریال رسیده هیچ‌گونه تناسبی با عملکرد شرکت ندارد و این موضوع می‌بایست مورد توجه سرمایه گذاران بازار سرمایه باشد.

بورس‌نیوز رسانه تخصصی بازارسرمایه در راستای شفافیت هرچه بیشتر و روشن‌شدن مسیر سرمایه‌گذاری سهامداران "واعتبار"، آمادگی درج پاسخ "سرمایه‌گذاری اعتبار ایران" را دارد.

 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر