بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲
توصیه‌های بنیانگذار فولادمبارکه به رزم‌حسینی؛

تاریخ معادن ۶۸ تا ۷۶ را بخوانید

به‌دنبال انتشار دیالوگ واتساپی حسین محلوجی، وزیر پیشین معادن و فلزات و محمدرضا بهرامن، رئیس خانه معدن ایران درباره طرح انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران، محمدحسن عرفانیان، بنیانگذار فولاد مبارکه اصفهان از وزیر جدید صمت خواست تا تجربه مدیریتی آن وزارتخانه را در دولت سازندگی از نو بخواند.
کد خبر : ۲۳۱۰۱۷

تاریخ معادن ۶۸ تا ۷۶ را بخوانید

به گزارش بورس نیوز، روز گذشته محلوجی در پیامی واتساپی خطاب به رئیس خانه معدن ایران درباره طرح انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران و بهره‌مندی صنایع این منطقه نوشته بود که "این طرح پاسخ عملی بعد از قریب به ۲۴ سال نتیجه درخشان عملکرد مدیران قدرتمند و افتخار آفرین وزارت معادن فلزات وقت است. "

وی ادامه داد: "گروهی از نمایندگان آن زمان مجلس چهارم همچون آقایان کامران، سالک و... در پی این تلاش‌ها بنده را به استیضاح کشاندند و هنوز هم به این عملکردشان افتخار می‌کنند. " محلوجی گفته بود: "آن آینده‌نگری‌ها روسیاهی را برای این کوته نظران، وسربلندی برای آن فرهیختگان آینده ساز به ارمغان آورد. " از سویی محمدرضا بهرامن، رئیس خانه معدن ایران در پیامی برای محلوجی نوشته بود: "جناب آقای محلوجی، امروز باید دست گلی تقدیم مدیران صنعت معدنکاری کشورمان در آن دوره کرد که با تفکرات آینده نگرانه و پایداری خود، امروز سهم بزرگی از توسعه اقتصادی ایران عزیزمان را از بخش معدن داریم. "

در پی انتشار این دیالوگ‌ها میان وزیر پیشین معادن و فلزات و رئیس خانه معدن ایران، بنیانگذار فولادمبارکه توصیه‌هایی به علیرضا رزم حسینی وزیر صمت مطرح کرد.

محمدحسن عرفانیان طی پیامی مطرح کرد: محلوجی درست می‌گوید. ساختاری که درآن دوره شکل گرفته بود، جهت گیری‌های اساسی را به دنبال داشت که یکی از آن‌ها کوچک کردن دولت و تقویت بخش خصوصی بود که در این مورد هرگونه اتهامی را پذیرفت.

وی همچنین بیان کرد: تقویت زیرساخت‌ها از دیگر اقدامات مهم آن زمان بود. آن قدر از بودجه طرح‌های خود به جزایر لخت دولتی پول داد تا قبول کنند وظائف خود را انجام دهند. متاسفانه این اشتها هنوز در سازمان‌های آب، برق، گاز، راه آهن و مخابرات، حتی سمت‌های سیاسی مثل استاندار‌ها وجود دارد که قدم از قدم با بودجه خود حتی برای زیر بنا بر نمی‌دارند.

بنیانگذار فولادمبارکه آورده است: محلوجی مدیران خود را از کسانی که سال‌ها در بخش خصوصی کار می‌کردند انتخاب کرد. تا ساختار کهنه دولتی را با تجربه خارجی اصلاح کند. نتیجه این تلاش آن شد که در سال ۷۲ به مجلس اعلام کرد که دیگر برای توسعه صنعت بودجه نمی‌خواهم و سالی یک میلیون به فولاد و صد هزار تن به مس و آلومینیم می‌افزایم.

وی افزود: محلوجی گفته بودند فقط اجازه فاینانس داخلی و خارجی داده شود، که طرح‌های پنج‌گانه آغاز آن بود. البته جهانگیری این سیاست را تغییر داد و امروز این نگرش درگل‌گهر، چادرملو، مبارکه، اهواز نهادینه شده است. معدن سنگان ۲۰میلیون تنی با بودجه دولت ساخته نمی‌شود. آب از خلیج فارس به شهر‌های صنعتی با پول صنایع و معادن غیردولتی اجرا می‌شود.

به گزارش بیرونیت، عرفانیان نوشته است: این درحالی است که هنوز جزایر دولتی در موضع قبلی هستند و فقط در راه‌اندازی‌ها ورود پیدا می‌کنند و کارت الکترال جمع می‌کنند. نظر محلوجی این بود که ساختار دولت اصلاح شود. امید است که وزیر جدید از این تجارب استفاده کند. هنوز آن نسل زنده هستند و می‌توان از مشورت با آن‌ها استفاده کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نرخ ورق گرم به بیش از ۱۳۳ میلیون ریال در هر تن رسید؛

عرضه ۸۸.۷۷۰ تن ورق گرم توسط فولاد مبارکه

نمایندۀ مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:

گام بلند فولاد مبارکه در جلوگیری از خام‌فروشی

ارسال نظر