بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
وزیر امور اقتصادی و دارایی:

نوسان بازار سرمایه را به حداقل می رسانیم

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: انشاالله بتوانیم نوسانات را به حداقل برسانیم، اما هنوز معتقدم که حواشی است که آثار منفی بر بازار دارد و امیدواریم آن‌ها را به حداقل ممکن برسانیم.
کد خبر : ۲۳۱۱۳۷

دقت کنیم؛ مطالعه، مشاوره و معامله

به گزارش بورس نیوز، فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی درخصوص نوسان های بازار سرمایه اظهار کرد: نوسان ذات بازار سرمایه و بازار سهام است. به عبارت دیگر این بازار عمدتا مبتنی بر رفتار سهامداران و عرضه کنندگان سهام است.

وی افزود: دولت سعی می‌کند با تعریف قواعد  این نوسان ها به سمتی بروند که شاخص‌ها و فعالیت‌ها به یک بازار پایدار و در حال رشد تبدیل شود در همه دوره‌ها دو طرف یعنی هم کسانی که عرضه می‌کنند و هم کسانی که متقاضی هستند نقش موثری در چارچوب قواعدی که توسط شورای بورس تصویب می‌شود دارند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در این باره ادامه داد: اخیرا مباحثی مانند نرخ سود بانکی مطرح شد که بر بازار اثر گذاشت به طور حتم همه فعالان بازار دیدند که رئیس کل بانک مرکزی این موضوع را تکذیب کرد این مساله وقتی در شورای بورس وقتی مطرح شد متوجه شدیم که چنین چیزی اصلا در موضوع نبود.

دژپسند همچنین خاطرنشان کرد: بحث نااطمینانی‌ها به دلیل اظهارنظری که در امور بازار سرمایه مداخلانه گرایانه صورت می گیرد نیز سبب می‌شود سهامداران خرد دچار زیان و خسران شوند. اگر مدافع سهامداران حقیقی و خرد هستیم باید از اظهارنظر‌هایی که در معاملات بازار اخلال ایجاد می‌کند پرهیز کنیم.

وی در خصوص نگرانی سهامداران از روند شاخص بیان کرد: برای برخی از سهامداران نگرانی ایجاد شد که ممکن است روند شاخص روند کاهنده مستمر باشد. باید توجه داشته باشیم آنچه که به ما امید می‌دهد برنامه‌های ما برای عرضه است. سازمان بورس برنامه‌ای دارد که تا پایان سال جاری می‌تواند صد شرکت به صورت عرضه اولیه عرضه کند. این به این معناست که اقبال خوبی وجود دارد؛ بنابراین کسانی که در بازار سرمایه هستند برای بهره برداری از این شرایط به دقت استفاده کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره فروش اوراق تصریح کرد: فروش اوراق بخشی از بازار سرمایه نیست، بازار بدهی جزئی از بازار سرمایه است تصمیم ما این است که تمام واگذاری‌های دولت در بازار سرمایه انجام شود و این بخاطر نقش و اهمیت کارکرد بازار سرمایه است چون شفاف و سالم است؛ بنابراین این کار را انجام می‌دهیم. این کار در راستای تبیین ظرفیت‌ها و اهمیت بازار سرمایه است. چون باید بدانیم دارایی ما است و به راحتی در معرض خرید و فروش قرار ندهیم.

وی افزود: باید دقت کنیم، همیشه این را گفته ام؛ مطالعه، مشاوره و معامله، ضمن اینکه باید بدانیم که بازار ما امروز بازارگردان دارد،  ۲۰۰ شرکت در حال حاضر بازارگردان دارند و اوراق تبعی یکی از ابزارا‌های مدرن بازار سرمایه است. 

دژپسند گفت: انشاالله بتوانیم نوسانات را به حداقل برسانیم، اما هنوز معتقدم که حواشی است که آثار منفی بر بازار دارد و امیدواریم آن‌ها را به حداقل ممکن برسانیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Netherlands
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
چرت وپرت میگه بیسواد اینکاره نیست