بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
ارزش صندوق‌های سهامی نسبت به سقف ارزش خود که در مرداد ماه سال جاری بود در حدود ۵۰ درصد کاهش را داشته اند.
کد خبر : ۲۳۱۲۰۲
سقوط بازدهی صندوق‌های سهامی به ۲۷۳ درصد در یک سال گذشته
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه در سهام پرداخته شده است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید.
ارزش کل صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام تا پایان روز سه شنبه بیستم آبان ماه (لازم به ذکر است که با توجه به عدم به روز رسانی اطلاعات برخی صندوق ها، از اطلاعات مربوط به ۱۹ آبان ماه این صندوق‌ها استفاده شده است.) به ۲۸۸ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال رسیده است که نسبت به هفته قبل و با احتساب بازدهی منفی صندوق‌ها در یک هفته گذشته که ۴.۵ درصد منفی بود، شاهد خروج ۶ هزار و ۸۸۴ میلیارد ریال خروج منابع مالی سرمایه گذاران در این صندوق‌ها و در قالب ابطال واحد‌های سرمایه گذاری بودیم. به این ترتیب برای چهارمین هفته پیاپی شاهد خروج منابع مالی از صندوق‌های سهامی هستیم و به نظر می‌رسد که این روند همچنان ادامه داشته باشد.
پس از ارائه جدول مربوط به بازدهی کسب شده صندوق‌های سهامی و همچنین ارزش این صندوق ها، سایر موارد مربوط تشریح شده است.
سقوط بازدهی صندوق‌های سهامی به ۲۷۳ درصد در یک سال گذشته
سقوط بازدهی صندوق‌های سهامی به ۲۷۳ درصد در یک سال گذشته
سقوط بازدهی صندوق‌های سهامی به ۲۷۳ درصد در یک سال گذشته
ارزش خالص دارایی‌های صندوق‌های سرمایه گذاری در پایان روز سه شنبه بیستم آبان ماه به ۲۸۸ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال رسیده است و به این ترتیب شاهد سقوط ارزش این صندوق‌ها به کمتر از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال هستیم. ارزش صندوق‌های سهامی نسبت به سقف ارزش خود که در مرداد ماه سال جاری بود در حدود ۵۰ درصد کاهش را داشته اند. متوسط ارزش صندوق‌های سهامی که مربوط به داده‌های ۶۸ صندوق سهامی است به ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال رسیده است. ۱۴ صندوق از ۶۸ صندوق مورد بررسی که بیش از ۲۰ درصد صندوق‌های سهامی را در بر می‌گیرد به ارزشی کمتر از ۱.۰۰۰ میلیارد ریال رسیده است. این تعداد در هفته قبل و دو هفته قبل از آن به ترتیب معادل ۱۲ و ۸ صندوق بوده است.
 بیشترین ارزش صندوق‌های سهامی مربوط به صندوق پیشرو با ۲۰ هزار و ۱۳۲ میلیارد ریال و پس از آن مربوط به دو صندوق امید توسعه و زرین پارسیان به ترتیب با ۱۵.۹۹۸ و ۱۵.۲۴۴ میلیارد ریال است. کم ارزش‌ترین صندوق‌ها نیز مربوط به ۳ صندوق سینا، ارمغان الماس و بانک اقتصاد نوین به ترتیب با ۲۷۴، ۲۸۲ و ۵۳۸ میلیارد ریال است.
• میانگین بازدهی هفتگی صندوق‌های سهامی در هفته گذشته به منفی ۴.۵ درصد رسیده است تا شاهد ادامه روند منفی بازدهی در این صندوق‌ها به دلیل افت سنگین قیمت‌ها در بازار سرمایه باشیم. سنگین‌ترین افت هفتگی بازدهی مربوط به صندوق توسعه صادرات با منفی ۷.۲ درصد بازدهی است. صندوق‌های بانک اقتصاد نوین و همیان سپهر با ۶.۵ و ۶.۴ درصد منفی در رتبه‌های بعدی ضعیف‌ترین عملکرد هفتگی هستند. با توجه به اینکه بازدهی تمامی صندوق‌های سهامی در هفته گذشته منفی بوده است، عملکرد سه صندوق تدبیرگران فردا، بزرگ کاردان و یکم اکسیر فارابی با بازدهی منفی ۱.۴، ۱.۸ و ۲.۵ درصدی عملکرد بهتری را نسبت به سایر صندوق‌های مشابه داشته اند.
 میانگین بازدهی ماهیانه صندوق‌ها به منفی ۲۳.۴ درصد رسیده است. صندوق دماسنج منفی ۳۲ درصد بوده است. میانگین بازدهی سه ماهه نیز منفی ۳۴ درصد بوده است که در سه ماه منتهی به ۲۰ آبان ماه سال جاری صندوق سرمایه گذاری سبحان با بازدهی منفی ۵۰ درصدی ضعیف‌ترین عملکرد را داشته است.
 میانگین بازدهی صندوق‌های سهامی در یک سال گذشته به ۲۷۱ درصد رسیده است. در این بین سه صندوق بازدهی کمتر از ۲۰۰ درصد را محقق نموده اند که عملکرد بسیار ضعیف مدیریتی آن‌ها را نشان می‌دهد. میانگین بازدهی سالیانه صندوق سبحان به ۱۷۰ درصد رسیده است. پس از این صندوق دو صندوق تدبیرگران فردا و فیروزه موفقیت با ۱۸۶ و ۱۹۸ درصد بازدهی بوده است. همچنین بهترین عملکرد سالیانه مربوط به صندوق‌های آرمانی سهام با ۳۷۰ درصد و پس از آن مربوط به دو صندوق سرو سودمند مدبران و ارزش کاوان به ترتیب با ۳۶۲ و ۳۵۲ درصد بازدهی بوده است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
عملکرد صندوق کارگزاری بورسیران بررسی شد؛

صندوق مشترک دماسنج و بازدهی ۱۴.۱ درصدی در هفته گذشته

عضو شورای عالی بورس در گفت‌وگو با بورس نیوز

تزریق کمتر از «یک همت» به صندوق تثبیت بازار

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

معکوس شدن حمایت روانی در بازار

ارسال نظر
نظرات بینندگان
کیاوش
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷
سلام کجا هستند کارشناسان که در تمامی شبکه های تلویزیونی مردم را دعوت به سرمایه گذاری در صندوق ها میکردند وهی از دهان مفت شا ن که میگفتید صندوق ها از کارشناسان تراز اول سرمایه مالی میباشند . ولی الان همین کارشناسان منتظر میباشتد تا شاخص چند روزی سبز بشه و دوباره اظهار نظر بکنند. هی زهی باطل چون مردم متوجه شدند که شما دارای مدارک علمی از موسسه های آموزشی که پول میگیرند ومدرک میدهند و میباشید.......وووووووو