بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
مثلث سه قالیباف، مجلس، بورس و رسانه در انفعال کامل برای احقاق حقوق  و منافع سهامداران قرار دارند.
کد خبر : ۲۳۱۲۰۴

تلاش برای احقاق منافع سهامداران خرد یا لگدمال کردن آنها؟

به گزارش بورس نیوز، چهارشنبه شب گفتگوی ویژه خبری با موضوع تقویت بازار بورس، میزبان کارشناسانی بود که ظاهرا باید مدافع حقوق سهامدار خرد باشند؛ ولی در صحبت هایشان چندان اصراری هم روی این مهم نداشتند و بیشتر به نظر می رسید دنبال مقصری میگردند که ریزش بورس را به گردنش بی اندازند و چه کسی بهتر از حقیقی های کم تجربه! این نشست، انتقادات زیادی در پی داشت. 
فیلم این نشست خبری را اینجا ببینید.
حال آنکه در ماه های قبل، مدیران مرتبط به بازار سرمایه بارها در مصاحبه های خود، مردم را به سرمایه گذاری در بورس سوق دادند!

عباسعلی حقانی نسب رئیس هیات مدیره شرکت سبدگردان هدف در این خصوص نوشت:
گفتگوی خبری ویژه چهارشنبه شب، تلاش برای احقاق منافع سهامداران را  به خاک مالید.
از متولیان  مقصر دفاع کردند و یک حرف صحیح از دل این گفتگو در نیامد. افسوس از زمانی که به دنیال یک راهکار منطقی پای این برنامه صرف شد.
افزایش نرخ سود بانکی، ثمره عدم عرضه دارایی های غیر بانکی بانک ها و دولت، در زمان وجود تقاضا در فروردین و اردیبهشت ۹۹ در بورس بود.
ناکارآمدی و سو مدیریت از همه ارکان بازار سرمایه هویداست.
متاسفانه و منفعلانه، قالیبافِ رسانه (مجری گفتگوی خبری) و مدعوین بانکی برنامه می گویند که، مردم ضرر کرده اند و نمیتوان کاری برای آنان انجام داد. مثلث سه قالیباف، مجلس، بورس و رسانه در انفعال کامل برای احقاق حقوق  و منافع سهامداران قرار دارند.
بخش مهم و مضحک گفتگوی ویژه خبری، این بود که وابستگان بانکی بازار سرمایه، در شبکه دو سیما، در حال دفاع از بازار سرمایه بودند.
آدرس های غلط را به عنوان راه حل ارائه می دادند، درحالیکه مهمترین راه حل کاهش نرخ سود بانکی، حرفه ای و بلندمدت کردن بازار است.
در گروه پیشکسوتان بازار سرمایه که در سیطره پیشکسوتان بانکی است، واقعیات را پشت ادبیات به اصطلاح  محترمانه خود ، قایم می کنند و به بقیه  می گویند چه ادبیات سخیفانه ای!!

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
بورس باید از ریشه درست بشه.وقتی یه درخت خشک میشه و آب وسم و کارشناس وغیره چاره ای نکرد باید درختو از ریشه در بیاریم ودر عوض یه درخت جوان و سودمند و قوی و مقاوم در مقابل سرما و گرما و باد جای آن بکاریم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
کار تیم مدیریتی فعلی بورس تهران از بیکفایتی گذشته، این دیگر غرض ورزی و لجبازی با سهامداران حقیقیه. چطور میشه پذیرفت که آقایون ندانند حذف معاملات روزانه، نقدشوندگی بازار رو کاهش میده ... یا چطور ممکنه بعد از این همه مدت و توصیه این همه کارشناس هنوز ندانند محدودیت دامنه نوسان باعث ایجاد صف و هیجان کاذب و سرایت آن به تمام بازار و خرید و فروشهای ناشی از ترس یا طمع میشود ؟ آیا ممکن است واقعا ندانند و یا هنوز تردید داشته باشند ؟ پس این رفتارها و تصمیمات عوامگرایانه و بر خلاف منافع کلیت بازار و سهامداران را چگونه میتوان توجیه کرد ؟
ناشناس
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۹
حذف فعلی دامنه نوسان به ضرر حقیقی است ولی حذف پیش گشایش - سفارشات فیک رو که عمدتا از سوی حقوقیها جهت سودجویی انجام میگره بشدت مهار خواهد کرد
علی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷
تا زمانی که سهامدارن خرد و حقیقی سندیکا نداشته باشن صداشون به جایی نمی‌رسه .و این آقایون متکلم وحده خواهند بود ،
صدایی که نه از مردمه و نه برای دفاع از منافع چند میلیون نفری که با موجودی حداقلی وارد این بازار شدن ..
منصور
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
باوگ ده شیره بخویگ ای گمال عوضیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲
جلوگیری از صعود بورس و ادامه سقوط بورس دستور مقامات بالای حکومتی است دقیقا از فردای روزی که گفتند جلو تنش بازار هارا بگیرید سقوط بورس شروع شدفقط جهت صعود ارز وسکهوخودرو ومسکن بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۲
حذف پیش گشایش چاره کار هستش لطفا آدرس غلط به مردم ندهید . دامنه نوسان به حقیقی ها آسیب خواهد زد
بیچاره‌شده‌دربورس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۴:۵۷
نیازی‌به‌دفاع‌‌ازحق‌خردحقیقی‌ها‌نبود‌که‌سرگرمشان‌کنندو‌...کسیکه‌درحال‌احتضاره،‌بالفرض‌اینبار‌هم‌باپول‌مردم،دفعهه‌بعد‌میخوادچیکار‌کنه،خداوند‌توسرشون‌زده‌نه‌کس‌دیگری،رسوا‌شدن‌مطمئن‌باشید
هاشم
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
سلام
دامنه نوسان وکاهش سودبانکی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
وقتی دیدی ابی گل الود شده ببین کی از همه بیشترماهی گرفته ۰۰۰۰ما تازه واردها تافهمیدیم درچه چاهی افتادیم شیخ ماهیهاراخورده بود۰۰۰۰۰۰
لعنت و نابود باد حکومت و سیستم دزد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴
لعنت و نابود باد ...........و ................دزد