بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
مدیر امور بودجه و مجامع گروه دارویی برکت در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

پایان طوفان دارویی‌ها

با در نظر گرفتن افزایش هزینه های تولید، صنعت دارو امسال افزایش نرخ های بیشتری نسبت به سال قبل دریافت کرده و از ابتدای سال جاری تا کنون نرخ فروش دارو بطور متوسط ۵۰ درصد افزایش داشته است.
کد خبر : ۲۳۱۳۱۷

پایان طوفان دارویی ها؟

به گزارش بورس نیوز، چند روزی است که شایعه حذف ارز دولتی دارو در فضای مجازی مطرح شده است. ضمن اینکه شنیده ها حاکی از تلاش بعضی شرکت های دارویی برای تولید واکسن کرونا است و سخنگوی سازمان غذا و دارو هم اعلام کرده ۵ واکسن ایرانی در فهرست کاندیداهای واکسن کووید ۱۹ سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته اند که اتفاقا یکی از این واکسن ها که در بالای این فهرست قرار دارد، زیر مجموعه هلدینگ دارویی برکت است. این در حالی است که "برکت" از نیمه مرداد ماه امسال تا کنون، ریزش قیمت تقریبا ۶۸ درصدی داشته است!

علی فلاح پور مدیر امور بودجه و مجامع و نظارت بر شرکت های گروه دارویی برکت در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: هنوز اتفاقی در زمینه حذف ارز دولتی رخ نداده و فعلا تخصیص ارز دولتی به صنعت دارو، برقرار است.

وی افزود: البته صنعت دارو برای تامین بخشی از مواد موثره دارویی از جمله اقلام بسته بندی، از ارز دولتی استفاده نمی کند و به همین علت، افزایش نرخ ارز نیمایی هزینه های تولید دارو را هم تحت تاثیر قرار می دهد. با در نظر گرفتن افزایش هزینه های تولید، صنعت دارو امسال افزایش نرخ های بیشتری نسبت به سال قبل دریافت کرده و از ابتدای سال جاری تا کنون نرخ فروش دارو بطور متوسط ۵۰ درصد افزایش داشته است.

فلاح پور تصریح کرد: اتفاقی که موجب رشد عجیب و غیر منطقی سودآوری دارویی ها شود، رخ نداده است؛ ولی انتظار حذف ارز دولتی دارو می رود و اگر ارز مرجع حذف شود، با افزایش نرخ دارو، EPS شرکت های دارویی هم افزایش خواهد داشت.

مدیر امور بودجه و مجامع و نظارت بر شرکت های گروه دارویی برکت ضمن تاکید بر عملکرد مثبت دارویی ها در نیمه اول سال، گفت: دارویی ها در نیمه اول سال عملکرد مثبتی داشتند و گزارش های خوبی هم ارائه کردند و به نظر می رسد گزارش های نیمه دوم سال دارویی ها هم مطلوب باشد. با در نظر گرفتن عملکرد دارویی ها و نیز اصلاح قیمت سهم ها در ماه های اخیر، سهم های گروه دارویی پتانسیل رشد دارند و گزینه های معقولی برای سرمایه گذاری میان مدت هستند.

لازم به ذکر است که چند روز قبل رئیس سندیکای مواد موثره دارویی هم ضمن تاکید بر خوب بودن حال دارویی ها، به بورس نیوز گفت "ارز دولتی دارو هنوز حذف نشده و با توجه به شرایط کرونا، تا پایان سال جاری، ارز دولتی دارو حذف نخواهد شد"

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
رئیس سندیکای مواد موثره دارویی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

حال خوب دارویی‌ها و تحول در تولید دارو

روند افزایشی حساب‌های دریافتنی و تسهیلات مالی ادامه دارد؛

افزایش ۵۱ درصدی سودآوری "دارو"

سودی که با سرمایه قدیم به ثبت رسید؛

"دعبید" و حبابی که جا ‌برای تخلیه دارد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
زکریا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹
فعلا که سهام دارویی در اوج قله به جدیدالورودان قالب کردند و در رفتن .
الان با ۶۰ درصد ضرر در ۵ ماه همچنان هیچ بازارگردان و یا حقوقی ندارد و پولها در جیب دلاان دولتی قفل شده
سهامدار حقیقی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۹
وزیر صمت دیروز در باره ارز دولتی صحبت کرد حتما مطالعه بفرمایید