بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
هزینه مطالبات مشکوک الوصول ۱.۹۰۰ میلیارد ریال بیشتر شد؛

افزایش سودآوری "وملل" از درآمد‌های ناپایدار

هزینه مطالبات مشکوک الوصول در سال ۱۳۹۸ به مبلغ ۲.۳۲۳ میلیارد ریال شناسایی شده که ۱.۹۰۰ میلیارد ریال بیشتر از سال قبل است.
کد خبر : ۲۳۱۳۸۳

افزایش سودآوری

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، موسسه مالی اعتباری ملل در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده سود خالص ۲.۱۲۸ میلیارد ریالی را محقق کرد.

این سود که معادل ۳۵۱ ریال به ازای هر سهم است نسبت به سال ۱۳۹۷ افزایش ۶۳ درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، سود تلفیقی این موسسه در سال قبل معادل ۳.۹۱۶ میلیارد ریال بوده که ۶۷ درصد بیشتر از رقم محقق شده در سال ۱۳۹۷ بود.

افزایش سودآوری

در سال گذشته، مبلغ درآمد تسهیلات و سود سپرده‌گذاری‌های آن معادل ۳۸.۲۱۰ میلیارد ریال بوده که ۳۱درصد افزایش را نشان می‌دهد.

با این حال علت اصلی رشد سودآوری شرکت را می‌توان کسب سود سرمایه‌گذاری‌ها به مبلغ ۴.۰۶۶ میلیارد ریال عنوان کرد. این آیتم درآمدی که در سال ۱۳۹۷ به مبلغ کمتر از ۱.۴۰۰ میلیارد ریال محقق شده بود، ۲۰۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بخش مهمی از این درآمد بابت تفاوت قیمت سهام در اختیار موسسه به مبلغ ۲.۸۳۳ میلیارد ریال بوده و سهام در اختیار شرکت شامل تامین سرمایه نوین و بیمه تعاون است ؛ به طور قطع در صورت عدم رشد قیمت این دو سهم و یا کاهش قیمت آن ها، این درآمد در سال جاری قابلیت تحقق مجدد را نخواهد داشت و در صورت کاهش قیمت بخشی از این درآمد در سال جاری به عنوان هزینه شناسایی خواهد شد.

هزینه مطالبات مشکوک الوصول در سال ۱۳۹۸ به مبلغ ۲.۳۲۳ میلیارد ریال شناسایی شده که ۱.۹۰۰ میلیارد ریال بیشتر از سال قبل است.

هزینه‌های عمومی اداری این موسسه به مبلغ ۴.۴۲۸ میلیارد ریال در سال قبل شناسایی شده که ۵۰ درصد افزایش را نسبت به سال ۱۳۹۷ نشان می‌دهد. این افزایش محسوس نشان از ضعف مدیریتی بانک در کنترل هزینه‌های بانک دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر