بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
"ورق آلومینیومی" بیشترین حاشیه سود را به نام خود کرد؛

فروش "فنوال" و رشد ۳۲درصدی سود عملیاتی

شرکت پیش بینی کرده که در نیمه دوم امسال ۷.۷۰۰ تن محصولات آلومینیومی دیگر به فروش برساند همچنین در نیمه نخست امسال بیش از ۹۲ درصد از فروش‌های شرکت در بازار‌های داخلی محقق شده است.
کد خبر : ۲۳۱۳۸۵

فروش

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، شرکت کارخانه‌های تولیدی نوردآلومینیوم که در حوزه تولید محصولات میان دستی آلومینیوم فعالیت دارد، در نیمه نخست سال جاری و با توجه به رشد محسوس و جالب توجه حاشیه سود عملیاتی خود موفق به رشد ۵۴۴ درصدی سودآوری خود شده است.

سود خالص محقق شده این شرکت در ۶ ماهه امسال معادل ۸۵۷ ریال به ازای هر سهم است.

درآمد‌های عملیاتی محقق شده در این مدت معادل ۲ هزار و ۳۴۲ میلیارد ریال بوده و محصولات اصلی شرکت شامل ورق، کویل و تسمه آلومینیومی است که در این مدت به میزان ۵.۰۴۹ تن به فروش رسیده است.

فروش

افزایش محسوس نرخ فروش محصولات شرکت در این مدت منجر به افزایش نسبت حاشیه سود عملیاتی شرکت شده است.

در حالی نسبت حاشیه سود عملیاتی در سال قبل معادل ۱۳ درصد بوده، این نسبت سودآوری مهم در ۶ ماهه امسال به ۳۲ درصد رسیده است.

در مقایسه بین محصولات شرکت، ورق آلومینیومی بیشترین حاشیه سود را نصیب شرکت کرده که بیش از ۴۰ درصد از کل حاشیه سود ناخالص شرکت از محل فروش این محصول محقق شده است.

از سوی دیگر، شرکت پیش بینی کرده که در نیمه دوم امسال ۷.۷۰۰ تن محصولات آلومینیومی دیگر به فروش برساند همچنین در نیمه نخست امسال بیش از ۹۲ درصد از فروش‌های شرکت در بازار‌های داخلی محقق شده است.

بیش از ۹۰ درصد از کل هزینه‌های تولید مربوط به مواد اولیه مصرفی است و ماده اولیه مصرفی اصلی شرکت نیز شمش آلومینیومی است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر