بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به لایی کشی در سهم خودرویی ها و جنگ قدرت در زمین بورس و...
کد خبر : ۲۳۱۵۷۰

لایی کشی در جاده مخصوص و گذر عالیجناب با ناظری که فعلا چشم گذاشته!

به گزارش بورس نیوز، امروز بورس مثبت استارت زد و حرکت صعودی در پیش گرفت؛ ولی گویا سبزی بازار به مذاق بعضی ها خوش نیامد و طوری در پیچ جاده مخصوص و بعد هم گذر عالیجناب لایی منفی کشیدند که خیلی ها ترسیدند و عقب کشیدند. اما نکته جالب توجه این است که اهالی ملاصدرا که پول میگیرند تا نظارت کنند، چشم میبندند و به متخلفان می گویند هر وقت کارتان تمام شد، بگوئید باز کنیم! طوری هم چشم بسته اند که سهامداران بیخ گوش شان هوار هم بکشند، نمی شنوند! اگر هم کسی به این همه سهل انگاری شان انتقاد کند، سریع شمشیر از رو می بندند که شما قصدتان تخریب بازار است؛ وگرنه مثل بقیه مجیز ما را می گفتید! و صد البته که ما عادت به مجیز گویی و لاپوشانی نداریم...

روغن ریخته نذر سهامدار

البته ساکنان ملاصدرا باد به غبغب انداخته اند که ۲۱ مدیر متخلف، سلب صلاحیت شده و جریمه نقدی شدند! خدا قوت؛ فقط روغن ریخته را نذر امامزاده کردن به درد سهامدار نمی خورد. چه فایده که در سهمی گند بزنند و سهامداران خرد را دچار ضرر و زیان کنند و بعد از چند وقت، شما آنها را جریمه کنید؟ زیان تحمیل شده به مردم، جبران خواهد شد؟ مثلا جریمه ها به جیب زیان دیدگان خواهد رفت؟؟؟

جنگ قدرت در زمین بورس 

باز بورس دو روز سبز شد و کل کل بهارستان و باب همایون شروع شد. از بهارستان پیغام داده اند که رئیس باب همایون باید در صحن علنی پاسخگوی وضعیت بورس باشد! فقط خدا کند مجددا این کل کل ها و دشمنی ها، مثل دفعه قبل ضربه ای به پیکره این بازار وارد نکند. بعضی دوستان، دوستی شان بیش از دشمنی برای بورس، خطرناک است و می ترسیم از آنکه دوباره جنگ قدرت در زمین بورس برگزار شود. به قول قدیمی ها، ما را به خیر شما امید نیست؛ شر نرسانید...

غوغای پاستورنشینان

اما در حالی که در ملاصدرا همه چرت می زنند و بین بهارستان و باب همایون جنگ زرگری برپاست؛ در پاستور غوغا می کنند! آقایان از یک طرف به مصارف ضروری قطره چکانی ارز می دهند و می گویند مدیریت بحران می کنیم؛ از آن طرف در عرض ۷ ماه فقط ۲۵ میلیون دلار زردچوبه و تراش و خودتراش و بادام زمینی وارد کرده اند! مدیریت تان واقعا غوغا کرده! اما عجیب تر آنکه باز موسم بودجه نویسی شد، تخیلات دوستان هم گل کرد و اعداد و ارقام "من درآوردی" شان گیج مان کرد. نرخ ۱۱۵۰۰ تومانی برای دلار در بودجه ۱۴۰۰، از آن قسم تخیلاتی است که حتما بر زمین مان خواهد زد. بزرگواران، به نظرتان وقتش نرسیده بیدار شوید و نرخ واقعی ارز را بپذیرید؟

آبروریزی، درمان جدیدی برای کرونا

فکر نکنید جنگ قدرت فقط شامل حال بهارستانی هاست؛ برخی اطبای محترم هم یادشان رفته سمت گرفته اند تا حافظ جان مردم باشند و درست در شرایطی که در همه جای دنیا از نتیجه مثبت واکسن کرونا و آغاز فرآیند واکسینه کردن مردم شان حرف می زنند؛ دوستان مسوول ما مشغول ضایع کردن یکدیگر و شناسایی مقصر و صد البته، بازی من از همه بهترم، هستند. اگر لابلای آبرو بر باد دادن هایتان فرصت کردید، کمی هم به فکر درمان مردم باشید.

انتقادات بودار در شرکت دولتی 

یکی از شرکت های بیمه دولتی و زیر مجموعه هایش این روزها شدیدا منتقد اهالی پاستور و... شده اند و به همه رفتارهای آقایان خرده می گیرند. البته که انتقاد اگر سازنده باشد، خیلی هم مفید است؛ ولی خدا کند پشت این انتقادات، نقشه ای برای خودنمایی وسط نباشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مردم
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۹
اگر زحمت بکشید تغییر روندهای ناگهانی سهم ها رو هم نقد کنید و چرایی مسئله تحلیل شود (روزی یکی دو سهم چون همه قابل رسیدگی نیست) میتواند به ارتقاء سایت وزین بورس نیوز اضافه کنه
کارشناس اقتصاد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
متاصفانه بدترین افت شرکت وسازمان بورس مدیران بی کفایت اتوبوسی ومغرور و بی سواد است که تمامی کارهایشان براساس ازمون و خطا وانتقام گرفتن از منتقدین است.انجام ساده ترین کارها در پروسه بورس چندین ماه طول میکشدحتی کارهای روتین اداری با حقوق مزایا و رانتهای نجومی
فردوسی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
رنج منفی کشیدن در نماد ثامید ظاهرا پایانی ندارد و هیچ مقام مسئولی در سازمان بورس خیال رسیدگی به این روند را ندارد...مدیران بورس همگی دست نشانده و نوکران حقوقیهای فاسد هستند.
طاهری سرمور
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
بادرود.جان کلام راادانمودیدولی آنچه مارامی آزاردورنج می دهدترس ازامنیت سازان ومجریان قانون است که ناامنی وبی قانونی بی دادمی کندوقانون راهرطورکه بامنافعشان جوردرآیدتفسیرواجرامی کنندویک بارنشده که بامشوق باشدوطوری عمل کرده اندکه مردم بیشترجهت مخالفت نشان دادن عمل می کنند.هرچندبه ضررشان باشدوهیچ وقت نشده که فردی که بهترازآنهافکروعمل کرده موردتشویق وتاییدقرارگیردوهرکس فقط رابطه فقط داشته باشدبدون شایستگی وفقط قبول وتاییدکننده مقام بالادست باشدعزت می بیندوجایگاه می یابد.خیلی احساس غربت وتنهایی می کنیم همه ازگوشه ای ازدردهایست که شما به خوبی بیان کرده ایدضمن سپاس ازبه جاآوردن رسالت بزرگتان وشفاف گویی بورس نیوزهزارگوش شنوانباشدحداقل آرامبخش است وخدمت به مردم وحق وحقیقت .پاینده باشید.