بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
روند کاهشی تقاضای فلزات اساسی با کاهش تورم انتظاری؛

کاهش فروش داخلی "فایرا" کلید خورد

در عملکرد آبان ماه شرکت شاهد رشد دسته‌جمعی و البته نگران‌کننده نرخ‌های فروش انواع محصولات آلومینیوم ایران در مقایسه با مهرماه هستیم.
کد خبر : ۲۳۱۷۲۳

کاهش فروش داخلی

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در شرایطی که به نظر می‌رسد در ماه جاری و اواخر ماه پیش شاهد کاهش محسوس تقاضای محصولات داخلی شرکت‌های تولیدکننده فلزات اساسی در بورس کالا هستیم و با احتمال بالا با اجرایی شدن شیوه‌نامه فروش فولاد در بورس کالا از هفته آتی این کاهش تقاضا منجر به کاهش محسوس نرخ‌های فروش شرکت‌های این حوزه شد.

گزارش عملکرد آبان ماه آلومینیوم ایران حاکی از رشد عجیب و قابل‌تأمل محصولات تولیدی این شرکت است.

کاهش فروش داخلی

همان‌گونه که در جدول فوق نیز مشاهده می‌گردد، در عملکرد آبان ماه شرکت شاهد رشد دسته‌جمعی و البته نگران‌کننده نرخ‌های فروش انواع محصولات آلومینیوم ایران در مقایسه با مهرماه هستیم، بااین‌حال آنچه در گزارش عملکرد این شرکت جلب‌توجه می‌کند افت چشمگیر مقادیر فروش محصولات داخلی این شرکت به‌ویژه شمش خالص هستیم که این موضوع را به‌راحتی می‌توان در معاملات روز گذشته این شرکت در بورس کالا نیز صحت سنجی نمود.

درمجموع کل مبالغ فروش شرکت در آبان ماه ۵.۲۸۲ میلیارد ریال و البته در حدود ۴۸۵ میلیارد ریال کمتر از فروش مهرماه است که این مبلغ با توجه به ۴۰.۶۷۷ میلیارد ریال فروش ۸ ماهه نخست سال جاری، عملکردی مطلوب به نظر می‌رسد.

کاهش فروش داخلی

این موضوع که این روند افزایشی با شرایط کنونی کشور همچنان ادامه می‌یابد یا خیر سؤالی است که می‌بایست از مدیران ضعیف و شاید ناآگاه وزارت صنعت پرسید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر