بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
سخنگوی انجمن صنایع لبنی در گفت‌وگو با بورس نیوز:

افزایش قیمت تیغ دولبه برای شرکت‌های لبنی

سخنگوی انجمن صنایع لبنی گفت: افزایش قیمت در واقع به کارخانه‌ها تحمیل شده و کارخانه‌ها می دانند که مردم نمی توانند این میزان افزایش قیمت را تحمل کنند به همین دلیل افزایش قیمت موجب کاهش فروش شرکت‌ها خواهد شد.
کد خبر : ۲۳۱۷۷۳

افزایش قیمت تیغ دولبه برای شرکت های لبنی

محمدرضا بنی طبا در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره افزایش قیمت محصولات لبنی اظهار کرد: صنایع لبنی با توجه به افزایش مولفه‌های تولید طی یک سال و نیم گذشته با افزایش هزینه تولید روبه رو بودند اما قیمت محصولات مشمول قیمت گذاری از خرداد ۹۸ تا تیر ماه ۹۹ تغییری نکرد.

سخنگوی انجمن صنایع لبنی افزود: از تیرماه تاکنون مجددا با افزایش هزینه تولید به خصوص در شیر خام نسبت به سال گذشته مواجه شدیم، قیمت مصوب شیر خام که کارخانه‌ها از دامداری‌ها خریداری می‌کنند در سال گذشته، ۲۳۹۰ تومان بود که تا به امروز ۸۸ درصد رشد داشته و به ۴۵۰۰ تومان رسیده است، این میزان رشد قیمت از تورم رسمی ۴۵ درصد هم بیشتر است، این در حالی است که شیر خام حتی یک روز هم با نرخ مصوب مبادله نشده و به دلیل عدم نظارت بر قیمت مصوب شیرخام از سوی نهاد‌های ناظر همواره بیش از نرخ مصوب مبادله شده است.

وی یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت محصولات لبنی را قیمت شیر خام عنوان کرد و گفت: قیمت مصوب شیرخام در تیرماه ۲۹۰۰ تومان بود در حالی در حال حاضر در بازار به ۵ هزار تومان رسیده است.

بنی طبا ادامه داد: افزایش هزینه بسته بندی در مدت ۴ ماه با رشد ۸۷ درصدی مواجه بوده است همچنین افزایش سایر مولفه‌های تولید موجب شد تقاضا قیمت محصولات لبنی اصلاح شود.

سخنگوی انجمن صنایع لبنی بیان کرد: ۲۶ شهریورماه ستاد تنظیم بازار از وزارت جهاد درخواست اعلام نظر درباره اصلاح قیمت کرد که تا ابتدا آبان ماه این پروسه به طول انجامید.

وی با بیان اینکه قیمت شیرخام در آخرین جلسه برگزار شده با مسئولان وزارت جهاد ۴ هزار و ۱۵۰ تومان در نظر گرفته شد، خاطرنشان کرد: محصولات لبنی نیز بر اساس این نرخ قیمتگذاری شدند، اما با عدول مسئولان از تصمیمات جلسه کارشناسی و نتایج آن، اکنون قیمت شیر به ۴ هزار و ۵۰۰ تومان درب گاوداری افزایش یافته و با اعمال هزینه حمل و نقل و درصد چربی تا به دست کارخانه‌ها برسد به ۵ هزار تومان افزایش می‌رسد.

بنی طبا با بیان اینکه صنایع لبنی مخالف افزایش قیمت هستند، تصریح کرد: این افزایش قیمت در واقع به کارخانه‌ها تحمیل شده و کارخانه‌ها می دانند که مردم نمی توانند این میزان افزایش قیمت را تحمل کنند به همین دلیل افزایش قیمت موجب کاهش فروش شرکت‌ها خواهد شد.

سخنگوی انجمن صنایع لبنی تاکید کرد: با قیمت شیر ۵ هزار تومانی صنایع لبنی در محصولات پرمصرف که حدود ۸۰ درصد تولید کارخانه‌ها را شامل می‌شود قطعا متضرر می‌شوند و با این شرایط نمی‌توانند ادامه دهند.

وی تاکید کرد: خرداد ۹۸ قیمت شیر کمتر از ۱۵۰۰ تومان بود در حالی که اکنون به ۵ هزار تومان رسیده و بر روی قیمت تمام شده تاثیر گذاشته و موجب زیان صنایع لبنی شده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
عجب !!!!!
پس بایدن که انتخابات آمریکا برنده شد سکه ودلار هم قیمتش اومده پایین روبه پاییه ملت هم که فعلا بی درآمد شدن
پس چرا کالاهای مصرفی مردم میره بالا؟!!!
کره قیمش ۳برابر شیر سه برابر مرغ و... اونم در مدت کوتاه پس تحریم اصلی داخلیه !!!
بیچاره مردم ایران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
وقتی هر بار گوینده تلویزیون از گرانی یک کالا گزارش می دهد ( به هر دلیل ) ما مردم عادی هر بار خود را کوچکتر و حقیر تر می بینیم . در جامعه ای که بیماری های زیاد و بخصوص کرونا بیداد می کند مردم چگونه خود را تقویت کنند؟؟ بچه ها مفهوم گرانی را زمانی درک می کنند که از برآورده کردن حدا اقل های نیاز آنها نیز عاجز می شویم . گاهی در برنامه های تلویزیونی می شنویم که لبنیات - گوشت - مرغ و... برای سلامت ماندن بدن بسیار لازم و ضروری است اما چگونه برای فرزندان توضیح دهیم که تحمل کنند تا کی و چه وقت ؟ آیا وقت آن نرسیده است که کل نیروهای قوه قضائیه و نیروهای بسیج عاملان گرانی و تورم را شناسایی کنند و به بجای جریمه کردن بعنوان مفسد اقتصادی به شدیدترین مجازات محکومشان کنند و حکم آنها نیز سریعاٌ اجرا شود ؟ ستادهای امر به معروف و نهی از منکر کجایند تا با مفسدان اقتصادی برخورد کنند؟ .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶
خاک بر سرت روحانی با این مدیریت کردنت