بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به بهترین بازارگردان این هفته و روزهای پرکار برخی مدیران ملاصدرا و...
کد خبر : ۲۳۱۸۵۷

۵

به گزارش بورس نیوز، قطعا زرشک طلایی امروز را باید به بعضی بازارگردان ها داد؛ همان ها که طوری بازار را بر سر انگشت می چرخانند که وارن بافت هم حیران مانده! بزرگوار، بازارگردانی ۱۰ تا نماد را می پذیری، خب فکر منابعش را هم بکن! چرا هر روز یکی را سر می بری تا صف فروش یکی دیگر را جمع کنی؟ میهن می فروشی تا عالیجناب را از بردگی برهانی؟ خدا قوت....

روزهای پرکار بعضی مدیران ملاصدرا

در چند روز گذشته از رسیدگی به تخلفات برخی مدیران بورسی زیاد شنیدیم. گویا در ملاصدرا بعضی دوستان راه خود را از سایرین جدا کرده و سفت و محکم به انجام وظایف خود چسبیده اند. تا آنجا که حتی مراعات برخی اعضای باشگاه هزار میلیاردی ها را هم نکرده و پرونده تخلفات شان را راهی دستگاه قضا کرده اند. امیدواریم این انجام وظیفه، خار چشم بعضی ها نشود و هوس برکنار کردن همین چند دانه مسوول وظیفه شناس را هم نکنند که در آن صورت بدجور انگشت نمای بازار خواهند شد. البته انتظار می رود اسامی مدیران متخلف و سلب صلاحیت شده هم افشا شود تا هم اهالی بازار شناخت بهتری نسبت به این افراد داشته باشند و هم رسانه ها با اطلاع از اینکه کدام مدیر، جزو سلب صلاحیت شده هاست، این بزرگواران را به عنوان کارشناس بازار سرمایه جا نزنند‌.

نان خامه ای یا شیرینی کپک زده؟

عرضه های اولیه از قدیم حکم نان خامه ای را برای سهامداران داشت و خیلی از حقیقی ها به طمع چشیدن همین نان خامه ای وارد بازار شدند و انصافا هم اکثر عرضه های اولیه بازدهی معقولی برای سرمایه گذاران به همراه داشتند. ولی امسال بورس ما، بورس متفاوتی بود و عرضه های اولیه هم بیش از آنکه نان خامه ای باشند، کام سهامداران را تلخ کردند. مثلا یکی از عرضه های اولیه امسال در روزهای اوج بازار با قیمت ۲۴۰۰ تومان عرضه شد. به هر نفر هم چند دانه سهم محض تبرک رسید و سهامدار عمده آنقدر در عرضه روزهای بعد خساست داشت که در قیمت ۳۹۰۰ تومانی هم فروشنده نبود! حالا سهم با کله زمین خورده و دوباره برگشته به قیمت های زمان عرضه؛ ولی جالب اینجاست که حقوقی ها امروز برای فروش روی ۲۵۰۰ تومان صف کشیده بودند! با خودشان چند چند هستند، ما نفهمیدیم؛ اما دوستانی که ارزش گذاری می کنند و هر شرکت را برای پذیرش و عرضه چند ماه بالا و پایین می کنند، دقیقا چه کاری انجام می دهند؟ فکر نمی کنید قیمت عرضه ها، بالا بود؟

بورس اگر برای سهامداران آب نداشت، برای بعضی ها...

ولی لابلای تمام ضرر و زیانی که به سهامداران تحمیل شد، دوستان کارگزار خوب سود کردند‌. بررسی ها نشان می دهد سود خالص ۱۰۵ کارگزاری در سال ۹۸، حدود ۲۵۰ درصد بالاتر از سود تحقق یافته ۹۷ بوده است. اما چقدر از این سود، صرف بالابردن فرهنگ سرمایه گذاری شده، مشخص نیست.

طرح بهارستان برای حمایت از حقیقی ها

اهالی بهارستان این روزها به شدت پیگیر طرح مجمع سهامداران حقیقی بازار سرمایه هستند. ضمن خدا قوت به آنان که صدای رسای سهامداران زیان دیده بودند و آنقدر در بلندگو از مشکلات حقیقی ها گفتند تا کار به بهارستان کشید، آرزو می کنیم این طرح مثل خیلی طرح های دیگر، نیمه کاره به حال خود رها نشود.

اسپانسری جاده مخصوص برای برخی تعلیق بدهی ها

یکی از اهالی جاده مخصوص هم انگار بابت حق بیمه صادره سنوات قبل کلی بدهی داشته و ناچار بخشی از این بدهی را با ملک و سهام و اسپانسری ورزشی تسویه کرده است.

تنور بورس داغ بود، اگر می گذاشتند 

قیمت های جهانی این روزها بدجور چشمک می زنند و قطعا اگر بعضی آقایان تیشه به ریشه اعتماد سهامداران نزده بودند و البته اگر دغدغه افزایش تنش های سیاسی را نداشتیم و... به قول بعضی دوستان، بازار سرمایه ما با مس ۷۳۰۰ دلاری، آلومینیوم نزدیک به ۲۰۰۰ دلاری، روی ۲۷۵۰ دلاری، فولاد ۴۷۳ دلاری و‌‌... خیلی داغ تر از این روزها بود.

دست ما در دست مخاطب

و کلام آخر آنکه اگر موج گرانی ها عرصه را بر شما تنگ کرده، نگران نباشید که مسوولان وعده داده اند چند روز دیگر، ارزان خواهد شد. این چند روز دیگر اما از جنس همان شنبه هایی است که سال هاست انتظارش را می کشیم و هرگز نمی رسند... البته بعضی دوستان هم پرسیده بودند کجا وصل هستید که نمی ترسید و انتقاد می کنید و ما هم در پاسخ می گوییم که فقط به اعتماد مخاطبان مان وابسته ایم و اگر غیر از این بود، همچون بسیاری از رسانه ها، مجیز می گفتیم و...

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
رشد مجدد نرخ عرضه با توجه به افزایش قیمت جهانی مس

بهبود تدریجی حجم تقاضای کاتد مس در بورس کالا

رشد مجدد نرخ عرضه با توجه به افزایش قیمت جهانی مس

بهبود تدریجی حجم تقاضای کاتد مس در بورس کالا

ارسال نظر
نظرات بینندگان
صفر
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴
بگیلان در2400تومان عرضه شد تا3900تومان رفت الان2500تومان
ولی چرا با رمز راز مینویسی بورس نیوز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱
عاشق این قلم نویسنده هستم
دمت گرم عالی
گنیا
Netherlands
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱
سلام خیلی رک واضع هم نمیگی چون این ها را هم خیلی از سهامداران که چند وقتی هم دربازار بوده می دانند فقط صدا یشان به جای نمی رسه برای که بدون هیچ ادله ای معادله ای بالا صعودی است بعد ی سناریو ساختگی بگو نگو دو وزیر. آبشاری ی کله ریزش میکنه در عرض ی زمان کوتاه این به جز رانت اطلاعاتی همسو شدن حقوقی ها خصولتی ها ........الی بعد که چه خوابی دو باره خواهند دید؟شاید این هم ی نوع عدالت اجتماعی از سبیل اش بزنند .به ابروش بچسبانند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
عالی بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۸
خیلی ممنون دوست عزیز ولی کو گوش شنوا تازه دندان تیز کردن عرضه اولیه دیگر راه بیندازند و سبد معیشتی هم از جیب سهامدارها بدهند دریغ از تفکر انهایی که مرداد وارد شدن توی بورس پنجاه شصت درصد در ضرر هستند کسانی هم مثل خودم که در شهریور وارد بورس شدیم با این چند روز سبز بودن بازار هنوز پانزده درصد در ضرریم چه رسد به سود بجز تورم و خوابیدن پول خدا به مسئولان کمی انصاف عنایت بفرماید و کمی تفکر به کل نظام منظورم هست بازم ممنون از شما خدا کند گوش شنوایی پیدا شود حق نگهدارتان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
خسته نباشید ک حقیقت را میگوییدولی افسوس که همیشه کسی که دنبال حقیقت است دشمن زیاد دارد‌..انشالاه خداوند یار ویاور ملت باشد ودشمنان ودزدان وقارت گران‌اموال ملت را نابود گرداند‌...آمین‌..
کوروش
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
بورس از زمانی که زنگنه با ریس خصوصی سازی و دژپسند زدن به تریپ همدیگه اعتماد فرو ریخت .باید این دو را دار زد وگرنه این حباب و کف سازی شر و ورا الکیه . والسلام. و چون دلم پر خون شده میگم کثافتا کثافتا کثافتا که به مردم رحم نکردید.
شمس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
شما را به هرچه که اعتقاددارید دیگه عرضه ومرزه ندید اجازه بدید حداقل قدری نفس بکشیم وضررهامون به زیر ۲۰ درصد برسد آنوقت حرف داراوآذر وعرضه ومرضه راه بندازین چرا هنوز هیچی نشده دوباره مارا به ته چاه ضرر هل میدیدخب شماهاهمین سهم های مارا که توضرر ۳۰ _ ۴۰ درصد هستیم یکجا بخرید کلی پول عرضه عایدتان میشود.
مجید
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
برادر عزیزاین مدیران بورسی همان مدیران جهادی هستن!!!؟؟؟!!که از فیلتر رد سدن که در هر ذره به جانی آنکه خدا را ببینند ...معنویات مالی خود را دیده اند ... غافل از اینکه شرافت آینده خود و نسل بعد خود را به هیچ و به پوچ فروختن .... طبیعت بهترین آموزگار هست.
ارادت قلبی من ارزونی همه ایران و عشق یارتون رجوع کنین به چهل قانون شمس و مولانا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
یکی از کاندیدهای جایز ه بازار گردان بانک ملت است البته بااختلاف بسیار زیاد!!!!!!!!