بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

پیشنهادی برای بهبود اوضاع بورس

تزریق پول از سوی صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه، از لحاظ روانی بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار داده و این تصور در فعالان بازار سرمایه ایجاد شده که دولت و مجلس و نهادهای ذیربط تمایل به رشد این بازار دارند.
کد خبر : ۲۳۲۰۷۸

پیشنهادی برای بهبود اوضاع بورس

به گزارش بورس نیوز روز پنجشنبه یک هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شده و به نظر می رسد این موضوع در مثبت های این دو روز بی تاثیر نبوده است. ضمن اینکه گویا به زودی مبالغ جدید هم واریز خواهد شد.

احسان مرادی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: از منظر تحلیلی، چندان ارتباطی بین تزریق پول از سوی صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه و مثبت های چند روز اخیر وجود ندارد. گویا حدود ۲ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه تزریق می شود، و این رقم نسبت حجم معاملات روزانه بورس، رقم با اهمیتی نیست. مثلا روز گذشته، حجم معاملات بورس حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان و در فرابورس هم حدود ۳۵۲ میلیارد تومان بود. اما این اتفاق از لحاظ روانی بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار داده و این تصور در فعالان بازار سرمایه ایجاد شده که دولت و مجلس و نهادهای ذیربط تمایل به رشد این بازار دارند. از این رو معتقدم تاثیر روانی تزریق منابع از سوی صندوق توسعه ملی به بازار از تاثیر واقعی این اتفاق پررنگ تر است.

وی افزود: در چند ماه گذشته تعداد زیادی از علاقمندان به سرمایه گذاری در بورس وارد این بازار شوند و از آنجا که دانش مالی کافی هم نداشتند، بر اساس سیگنال های فضای مجازی اقدام به معامله کرده و متضرر شدند و بخش قابل توجهی از این اشخاص با ضرر از بازار خارج شدند. اگر از گذشته درس بگیریم، با صعودی شدن بازار، مشکلات قبلی دوباره تکرار نخواهد شد؛ در غیر این صورت، همان خطاها باز هم تکرار می شود. همزمان با اینکه مردم به سرمایه گذاری در بورس ترغیب می شوند باید سایر نهادها هم آماده حضور پرشور مردم باشند. همانطور که قبل از برگزاری یک میهمانی بزرگ، مهیای پذیرایی از میهمانان می شویم؛ قبل از دعوت مردم به بازار سرمایه هم باید تدابیر لازم اندیشیده میشد تا مردم بصورت حرفه ای (از طریق صندوق های سرمایه گذاری و سبدگردان ها و مشاور سرمایه گذاری) وارد بازار شوند و ورود مردم به بورس منجر به بالا رفتن غیر منطقی قیمت بعضی سهم ها نشود.

مرادی در رابطه با راهکار بهبود وضعیت بازار سرمایه در شرایط کنونی گفت: تعداد زیادی از مردم، دارندگان سهام عدالت هستند و می توان بخشی از این افراد را به سمت یک سبدگردانی مشخص هدایت کرد تا از سهام‌ عدالت خود بهترین بهره را برده و از این سرمایه به یک درامد پایدار برسند. فروش سهام عدالت هم بازار سرمایه را دچار مشکل می کند و هم در نهایت، فروشندگان، این دارایی ارزشمند خود را از دست خواهند داد. معتقدم سازمان بورس هم میتواند در این زمینه تاثیرگذار باشد و با ایجاد چشم انداز روشنی برای آینده بازار سرمایه، دارندگان سهام عدالت را به سوی بهترین‌ شیوه بهره مندی از این دارایی سوق دهد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

۶ صنعتی که بورس را بالا خواهند برد...

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

بازگشت اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
بهترین پیشنهاد حذف حجم مبناس که 25سال است تغییر نمی کند و بورس 25سال است تمام قوانیش عوض شده الا حجم مبنا چرا حذفش نمی کنید این قانون من داروردیه 25ساله را چه پیشنهادی ازاین بهتر برای بورس که نفس بورسو گرفته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
۵ماه پیش نه به دعوت .............. بلکه به دعوت ....................... وارد این بازار شدم از۲میلیاردکه واردبازارکردم مانده ۸۰۰میلیون زمانی فهمیدم که این یک بازی ازپیش تعین شده بوده ۰۰۰۰همه درصف فروش بودن به نوعی پول گروگان شده بودوجلوی چشممان سوخت شد۰۰۰درخوابهم نمیدیدم ش....... ............... بامردم چنین کند بازاری که بادستوربالا پاین شودبه چه اعتمادی ما دراین بازارضررنکردیم ضرراصلی ..................به ما زد ۰۰۰۰این بازار ارزانیه گرگهای حقوقی